В Монреал спирачките на болидите понасят натоварване от 52 500 килограма

Въпреки, че пистата "Жил Вилньов", край Монреал, Канада е едно от най-бързите трасета в календара и пилотите карат през 60% от обиколката на максимална скорост, всъщност тя е изключително взискателна по отношение на спирачките. 
Натоварването на спирачките на болидите е едно от най-сериозните през годината, защото след дългите прави следват доста резки завои. На тази писта има общо 14 завоя, от които половината са, поне, с 90 градусов радиус и влизането в тях става с доста малка (за разбиранията на Формула 1) скорост. 
Speedweek направи интересно проучване за натоварването на спирачките, като е установено, че след постигане на 300 км/ч, пилотите трябва за 120 метра да намалят скоростта до 65 км/ч, за да преминат през фибата на завой №10. На дългата права след този завой, те развиват скорост над 320 км/ч, преминават през шикана със "стената на шампионите" (завои №13 и №14), след рязко спиране и ускоряват отново на старт-финалната права, за да се наложи отново да спрат в поредицата завои №1 и №2 (виражът "Сена") само за 90 метра до 140 км/ч. 
Миналата година отчетеното натоварване, което пилотите изпитват се е равнявало на около 4,3 G, а през този сезон с новите болиди се очаква да премине 5 G. Най-голям натиск спирачките понасят в завой №13 - 120 кг. За една обиколка пилота натоварва спирачките средно със 750 килограма. Като се умножи този товар по 70 обиколки, се установява, че спирачките на всеки болид трябва да са способни да понесат натоварване от 52,5 тона за да оцелеят до края на състезанието. 
--------------------------------------------------------------
Източник: Speedweek 
снимки: Wikipedia, f1, sky

Коментари

Популярни публикации от този блог

Последното състезание на Сена

Стартът в Сингапур - кой е виновен?

Защо Мерцедес изгубиха в Бахрейн