Отборното състезание - Гран при на Унгария

Себастиан Фетел спечели отборното състезание. Гран при на Унгария не беше истинско състезание от Формула 1. То беше състезание на отборите и на отборните заповеди. 
И Ферари, и Мерцедес решиха класирането в състезанието по грозния начин - със заповеди от бокса. Кими Райконен имаше много възможности да изпревари съотборника си Себастиан Фетел, но това не се случи, защото задачата на втория пилот е да пази гърба на лидера. Райконен имаше много по-добра скорост и с по-меките, и с меките гуми на Пирели, но на финландеца не му бе дадена възможност да изпревари Фетел. Това вече се случи в Монако, ако не знаете, това ще се случва и до края на сезона. Кими е пилот №2. 
Почти същото се случи и в отбора на Мерцедес, но в края нещата се върнаха на местата си. Люис Хамилтън получи шанса си да се бори за второто място с Кими Райконен, а защо не и за победата..., но още при пропускането в завой №1 на Валтери Ботас бе обещано, че ще се класира трети, ако Хамилтън не успее да изпревари Райконен. 
До края на състезанието обаче, Люис Хамилтън не успя да изпревари, затова в последния завой той пропусна съотборника си на третата позиция, което отново бе отборно решение. При това, вероятно грешно, защото Хамилтън изгуби (макар и само три) точки в класирането при пилотите...
Това многоточие горе, което оставяме - е за честната, но не до там честна борба на Мерцедес в битката при пилотите. Едно е сигурно - по-правилно от гледна точка на борбата за шампионата щеше да е Хамилтън да остане пред Ботас, но нямаше да е по-честно. Да диктуваш правилата от бокса е грозно, както и да го гледаме, защото ако Люис Хамилтън беше по-бърз от Ботас - той трябваше да го изпревари чисто, а ако Ботас е бил по-бърз от Хамилтън - не следваше да го пропуска...
Това е рискът на отборната борба! Нищо честно нямаше в тази битка, защото пилотите в отборите не се слуги, но за съжаление някои от тях са се превърнали в такива...
Валтери Ботас каза след състезанието, че благодари на Люис и на отбора си, а също и че е щастлив за финландските фенове, това обаче не го направи щастлив в личен план. 
Себастиан Фетел може и да победи в състезанието, но накрая му се наложи да се оправдава и да изразява съжаление пред Кими Райконен. Вероятно финландския пилот бе най-униженият на трасето, защото разликата между това да си победител и да си втори е ОГРОМНА! 
След състезанието Фетел обясни, че волана на болида му е бил погрешно закрепен и той е усещал сериозни затруднения при левите завои. Това, разбира се, в нормални условия би било добре използвано от преследващият го втори пилот, но такъв в състезанието нямаше. На пистата в Унгария имаше пилот, който му пазеше гърба...
Кими Райконен определено изглежда опитомен. Той е питомец на жена си, на децата си, на Себастиан, на Маурицио, на Ферари... и не е ясно още на кого. Но това си е негово лично унижение, което вероятно си струва парите.
...и изобщо не е ясно защо феновете гласуваха именно за Райконен да бъде пилот на деня...
Жалко е думата, която определя представянето на Ред Бул в Гран при на Унгария. Отборът бе лишен от добро представяне. Това стана по причина на единия от пилотите - Макс Верстапен. Дани Рикардо бе изключително точен в коментара си за инцидента: "Той (Верстапен) излезе чудесно от първия завой, но аз имах предимство след това - той ме видя, че го изпреварвам и реши да поправи това, в резултат на което имаше контакт." 
Макс Верстапен не успя да спре във втори завой след като и двамата пилоти на Ред Бул бяха изпреварили болида на Хамилтън и се вряза странично в радиаторите на съотборника си Дани Рикардо. 
В края на надпреварата Макс имаше шансове да навакса загубеното от 10-секундното си наказание, като се опита да настигне Валтери Ботас, но не направи нищо повече от това да завърши пети. След състезанието той се извини на отбора и на Дани лично, но твърденията му, че се е опитал да избегне Рикардо при инцидента бяха доста нескопосан опит да бъде честен спрямо ситуацията, в която просто му липсваше правилна преценка.
Героят на деня и вероятен пилот на състезанието (поне за нас) бе Фернандо Алонсо, който ден след рождения си ден се класира шести на финала! Щофел Вандорн завърши десети и практически затвърди предварителните очаквания за отлично представяне на Макларън-Хонда на трасето в Унгария. Те останаха в топ-10 напук на отбора на Рено, който бе разочарование в края на състезанието с отпадането на Хюлкенберг и изгубените позиции от Джолиън Палмър, който финишира 13-ти.

Карлос Сайнц този път показа, че е доста по-добър пилот за това, което мислят за него в Торо Росо и се класира седми, като бе замесен в една страхотна битка със съотечественика (и идол) Фернандо Алонсо. Квят, въпреки наказанието си, финишира 12-ти, изпреварвайки Палмър, в едно състезание без инциденти от негова страна. 
Форс Индия отново бяха в точките, а Перес отново бе пред Окон, въпреки първоначалните им позиции. 
Състезанието ни донесе неочаквани емоции, но въпреки това бе интересно. Както винаги в Унгария видяхме само няколко изпреварвания - много от тях на старта на надпреварата, а за съжаление някои от тях дирижирани...
Все пак удоволствието от Формула 1 засега приключва и ни предстои едномесечна почивка. До тогава Себастиан Фетел ще води на Люис Хамилтън в генералното класиране при пилотите с 14 точки. 
Гран при на Белгия със сигурност идва след лятната пауза и ще ни донесе още повече емоции - надяваме се доста по-спортни от тези в Унгария...
----------------------
Д. Димитров

Коментари

  1. Много грешки в тази статия. Нямате ли редактор?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За съжаление са в отпуск! :)
      Кажи къде са грешките да ги оправим!

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Последното състезание на Сена

Защо Мерцедес изгубиха в Бахрейн

"Как пилотите на Ферари попречиха на Фетел да спечели в Китай" - Гласът на експерта