Хонда вече работи по двигателя за 2018-та година

Honda разкриха нови подробности за проблемите, свързани с динамичните тестове в симулатора. Както е известно, резултатите от изпитанията на задвижващата система в завода на японския производител не съответстват на тези, които двигателя показва на пистата, а това сериозно застрашава производителността и надеждността на болида на Макларън-Хонда.

Японският концерн преживява трудно начало на сезона във Формула 1, поради липса на мощност и най-вече поради лоша надеждност, а това заплашва бъдещето на партньорството му с Макларън.
Въпреки, че Honda постигна известен напредък (Макларън-Хонда записаха първите си точки през годината в Гран при на Азербайджан през юни), те все още се борят за създаването на подобрения в настоящата разработка на двигателя.
В началото на годината Honda изпитваше големи проблеми с дизайна на резервоара, като в резултат на неумелото разположение на вътрешните стени се стигаше до силни вибрации. Този проблем бе установен още в пред сезонните тестове, като имаше опасност да се отрази на старта на сезона.

В интервю, публикувано на официалния сайт на Ф1, спортният шеф на Хонда за F1 Юсуке Хасегава. казва че нововъведенията направени от останалите производители на двигатели буквално са извадили Хонда от състезанието.
"Имаше много елементи, които не можехме да проверим в симулатора, така че е нормално да тестваме някои от тях директно в болида", каза Хасегава.
"Картeра е един от най-големите ни проблеми. Вече си научихме урока от горивния резервоар, но не можем да пресъздадем същите видове g-сили и условия в картера, както в него. На теория, би следвало тестовете в симулатора да ни дадат основата, но не винаги е еднакво, така че затова имахме проблеми с горивния резервоар. Вторият проблем са вибрациите. На симулатора, моделът е достатъчно твърд и тежък, така че не създава никакви синхронизирани вибрации. Но поставен в болида с предавателната кутия и гумите - се получава много по-ниско ниво на инерция.
Ниската инерция не винаги създава вибрации, но е напълно различна от показаното на симулатора и затова получихме огромни вибрации върху колата. Разбира се, ние бяхме наясно, че ще има известно ниво на вибрации, но то беше много по-голямо, отколкото очаквахме."

Макар, че надеждността след началото на сезона се подобри, McLaren поискаха Хонда да направят подобрения, а третата спецификация на двигателя да е готова за Гран при на Австрия. Те очевидно успеха в увеличаване на мощността, но надеждността отново не бе на ниво. Сега се работи върху четвъртата спецификация, която ще се използва по-късно през годината, като Хасегава заяви, че решението на компанията да се придържа към настоящата концепция за разделена турбина и компресор за следващата година означава, че може да продължи да се развива до края на сезона.
"Ние няма да спираме да се развиваме. Ще продължаваме да актуализираме двигателите, а в същото време вече работим по двигателя за 2018 година. Разбира се, представянето и резултатите са най-важните неща, но всичко това се учи и е важно за бъдещето. В сравнение с миналата година трябваше да променим концепцията за двигателя, но през следващата година ще я запазим и ще я развием" - обещава Хасегава.
"Добре е, че можем да използваме една и съща концепция, защото тазгодишното развитие и подобрение е пряко свързано с следващата година. Това означава, че не е нужно да спираме сегашното си развитие." - каза още Юсуке Хасегава.
Вече е почти сигурно, че Макларън и Хонда ще останат обвързани и след края на сезона. Това заключение идва на фона на отказите на Мерцедес и Ферари да се погрижат с доставка на двигатели за отбора от Уокинг, а Рено продължават да не са най-желания партньор на стартовата решетка. Затова подготовката за 2018-та в момента е най-важният приоритет на японците. Да им пожелаем успех, защото Макларън не са отбор, който е свикнал да бъде на опашката в състезанията от шампионата Формула 1.
--------------------------------------
Източник: Autosport

Коментари

Популярни публикации от този блог

Последното състезание на Сена

Защо Мерцедес изгубиха в Бахрейн

"Как пилотите на Ферари попречиха на Фетел да спечели в Китай" - Гласът на експерта