Развалените яйца на Булие

Гран при на Китай приближава и емоциите около третото състезание от сезона във Формула 1 се покачват. 
Отборите един по един се подреждат в стартовата решетка на оптимистичните изказвания. 

Мартин Уитмарш директно заяви пред Sky Sports News, че Макларън отива в Китай за да запише 150-я пол-позишън в историята на отбора. Оптимизмът на тима от Уокинг е подплатен с резултатите от първите две надпревари. Много е вероятно Макларън отново да заемат първата редица в Гран при на Китай. Уитмарш, обаче побърза да се застрахова, като заяви, че вероятно съперниците едва ли ще стоят със скръстени ръце през трите седмици от състезанието в Малайзия до това в Китай. „Но пък и ние сме доста заети през този период” - твърди Уитмарш и допълва, че вероятно след Китай нещата ще започнат да стават по-ясни. 
Въпреки мнението на изпълнителния директор на Макларън Рейсинг в Китай „нещата” могат да станат и още по-неясни, ако в състезанието отново доминира отбор, непоставен сред фаворитите.

Оптимизъм се чете и в думите на Рос Браун. Шефът на Mercedes GP смята, че отборът ще покаже на какво е способен в Китай. „Много упорита работа и много анализи бяха направени откакто се върнахме в централата на отбора. Затова се надявам да видя усилията претворени в успешно представяне следващата седмица в Шанхай.” Очакванията на Браун за представянето на болида W03, е той да бъде на нивото на реалните си възможности от началото до края на надпреварата. Думите са едно, но дали наистина анализите и свършената работа в завода в Бракли ще решат проблемите с изоставането в дълга дистанция, ще научим по делата на Михаел и Нико в Китай. 

Ферари отново са на път да шокират феновете си. Още неизтрезнели от победата в Малайзия, привържениците на тима трябваше да изтърпят поредната подигравка с външния вид на и без това нелицеприятната F2012. Италианското списание Autosprint помести колаж, в който предницата на Ферари е комбинирана със задницата на болида С31 на Заубер.
Но не стига това, а и хибрида бе наречен Ferrauber. Дали в Маранело ще копират задницата на очевидно по-бързия от тях болид не е напълно сигурно, но ако го направят, нека запазят и оригиналния цвят на Заубер – ще е по-ефектно... и по-честно. 

Заубер, обаче са скромни: „Колата ще има някои дребни модификации в Китай. Уверен съм, можем да бъдем много конкурентни в състезанието.” Това каза Джампаоло Далара – шефа на инженерния отдел на Заубер. Вероятно тима от Хинвил, Швейцария ще има за задача отново да покаже, че двигателите на Ферари са достатъчно мощни, за да побеждават съперниците с разработките на Рено и Мерцедес.

Много по-конкретни в очакванията си са хората от Лотус. Техническият директор на тима Джеймс Алисън твърди, че болида разполага с нови компоненти, с които ще бъдат спечелени около две десети от секундата на обиколка. В интервю за списание Аутоспорт, Алисън споделя колко е тежка работата на екипа, и колко усилия се полагат за планирането и логистиката при поредните две последователни (само през седмица) състезания в Китай и Бахрейн. Днес, това звучи като оправдание от страна на тима, носещ името Лотус, ако си припомним, че миналата година именно в „далечните” от Европа първи две надпревари отбора, наречен тогава Рено, постигна най-добрите си резултати през сезона.

Най-образното изказване за представянето на Лотус до момента направи шефа на Лотус Ф1 тийм - Ерик Булие. 38 годишният директор показа познания в областта на британския хумор, заявявайки, че представянето на отбора на Лотус до момента прилича на "яйцето на кюрето". Този странен английски израз в устата на французина прозвуча по следния начин:  
"Част от представянето ни досега бе на ниво. Имам предвид темпото на болида в квалификациите. Двамата ни пилоти се представят добре. Кими Райконен показа, че не е забравил какво се изисква от един пилот на трасето, за да има добра скорост, което и направи в първите две състезания, независимо от мястото, от което стартираше." - каза Булие и допълни: 
"В противовес на това, началото на сезона е доста лошо за нас. Ромейн Грожан завърши само няколко бързи обиколки в двете състезания, Кими стартираше от по-задните стартови позиции, заради грешки в стратегията в Австралия и смяна на скоростна кутия в Малайзия. В резултат на това ние имаме общо 16 точки, а имахме потенциал за много повече..."


Какво обаче означава израза "яйцето на кюрето".
През 1895 година в едно британско издание излиза литография, под която е разказана следната история: Епископът казва: "Страхувам се, г-н Джоунс, че яйцето Ви е развалено." А кюрето отговаря: "О, не, Господарю, уверявам Ви, че една част от него е отлична!" Не, че в едно развалено яйце има каквото и да било полезно за ядене, но можеш ли да признаеш нещо подобно на трапезата на властимащите...


Изразът се е наложил за изразяване на противоречиви чувства. Ситуацията в отбора на Лотус наистина не може да се нарече нито лоша, нито добра. Кими Райконен твърди в едно интервю, че успешното му завръщане на пистата се дължи на отличните качества на болида. Но пък, именно качествата на скоростната му кутия го лишиха от възможността за по-добро представяне в Малайзия. 
Сега, преди Гран При на Китай стои въпроса дали яйцата на Булие ще се окажат развалени, или пък ще се покрият със златна боя за Великден?
Отговорите идват. Състезанието е на 15 април на пистата край Шанхай. Очакваме го с нетърпение. 


Снимки: McLaren, Renault F1 teem, Autosprint, Wikipedia

Коментари

Популярни публикации от този блог

Последното състезание на Сена

Стартът в Сингапур - кой е виновен?

Защо Мерцедес изгубиха в Бахрейн