Публикации

РЕЙТИНГ НА ПИЛОТИТЕ

Изображение
Винаги сме се надявали сезонът да започва по подобен начин! Напрежение до последния завой. В чест на първото състезание учредяваме нова постоянна рубрика с оценки за пилотите, според тяхното представяне през целия уикенд, по нашето скромно мнение. Рубриката ще се води от Радослав Радоев и Димитър Димитров - редактори на страницата Формула 1 е страст . Оценките са субективни и отразяват мнението на авторите на тази публикация, съобразно комплексното представяне на пилота и отбора му през целия състезателен уикенд.  ЗАПОЧВАМЕ  >Z ЛЮИС ХАМИЛТЪН На черното не можем да кажем бяло! Великолепна работа на шампиона. Когато бе нужно, взе нещата във свои ръце и направи необходимото за да не позволи на съперника си да го изпревари чисто. Въпреки странната ситуация с излизанията на прословутия 4-ти завой, чиито странности не бяха негова заслуга, победата му бе заслужена. Дали е знаел какво ще се случи, или не, е без значение. Когато си в болида взимаш решения, които да ти спечелят/запазят поз

На точното място в точното време

Изображение
Вече седмица Люис Хамилтън е седемкратен световен шампион. За седмица имаше време всички, които го харесват да летят заедно с него на крилете на славата. Това, безспорно е върхът на кариерата му до момента. Всичко, към което Хамилтън се е стремил във Формула 1 вече е факт. Никой не може да му отнеме рекордите. Те са безспорни. Обаче – едно е да имаш безспорни резултати, а съвсем друго е да получиш безспорно отношение от феновете. Две теми от тази седмица разбуниха духовете. Едната бе свързана с изказването на Рони О ` Съливан, което продължава да се обсъжда и в страницата Формула 1 е страст . Другата бе относно дела за авторски права върху името "Хамилтън", които засега няма да коментираме… Няма спор, че думите на шампион по снукър, при това сънародник на Хамилтън, бяха провокативни и се очакваше да разделят феновете на две. За феновете дали е прав Рони, или не, бе напълно без значение. Те се разделиха по линията на това заслужава ли Хамилтън титлите си, или не. Колата ли про

Кои пилоти биха заменили титулярите на решетката при зараза с коронавирус

Изображение
Спортните състезания, особено тези с публика, не са безопасни. Това показва положителния резултат на Григор Димитров за зараза с коронавирус.  Сезонът във Формула 1 започва точно след две седмици – колкото е и един карантинен срок в западния свят. Формула 1 също не е застрахована от заразата. Може би всички си спомнят, че началото на сезона бе отложено, след като ден преди Гран при на Австралия бе установен заразен в отбора на Макларън.  Последно утвърдените правила за провеждане на състезанията от календара предвиждат в боксовете на всеки един отбор да има най-много 40 човека. Те изобщо не са малко и е въпрос на дисциплина да останат здрави за насрочените, засега осем състезания.  По интересен е въпросът обаче, какво се случва, ако пилот се зарази. Управляващите спорта вече категорично заявиха, че няма да отменят състезания заради отделни случаи на заразени членове на отборите, в това число и на пилоти. Заразеният ще бъде изолиран и поставен под карантина. Ако той е пилот, отборът

Кой от пилотите на Ферари има повече вина за инцидента в Бразилия

Изображение
Наистина - кой е виновен? Фетел или Льоклер?  Ясен въпрос, който изисква и ясен отговор. За съжаление такъв не получихме. Нито от отбора, нито от замесените пилоти - Себастиан Фетел и Шарл Льоклер, нито от стюардите на състезанието, сред които за радост, или за беля отново бе Емануеле Пиро... Шефът на Ферари Матиа Биното заяви, че ще остави за по-късно преценката относно вината за инцидента. Това "по-късно" означава, че обвиненията ще са зад затворени врати и вероятно публиката няма да разбере становището на отбора, шефовете и пилотите.  Обективното разглеждане на инцидента обаче дава основания да смятаме, че вината на единият от пилотите на Ферари за инцидента е значително повече от тази на другия.  Подготвили сме четири видеозаписа от инцидента.  1. В реално време се вижда какво става, от момента на изпреварването от страна на Льоклер, до отпадането на двамата пилоти:  От тази гледна точка се вижда, че на правата след трети завой, с

Мерцедес ли провалиха победата на Люис Хамилтън в Гран при на Япония?

Изображение
Ферари сами изгубиха победата в Япония, а Мерцедес провалиха Люис Хамилтън в опита му да спечели Гран при на Япония на пистата Сузука и да си гарантира максимално световната титла при пилотите!  Дали тези твърдения са верни? Първото - със сигурност. Себастиан Фетел си провали старта, а Шарл Льоклер удари Макс Верстапен и получи наказание от 15 добавени секунди за инцидента от стюардите след края на състезанието.  Но дали Хамилтън можеше днес да спечели?  Много от пилотите, включително и Люис Хамилтън приеха възторжено липсата на съботни занимания. В социалните мрежи се появиха снимки и клипове, как всички се забавляват по един или друг начин. Изказаха мнение, че всеки уикенд трябва да има подобна програма. Очевидно показаха, че свободните тренировки не ги вълнуват особено.  В неделя сутринта всичко трябваше да бъде концентрирано. Пилотите станаха рано и трябваше да се борят за местата на пистата, която беше твърде зелена (без натрупана гума върху асфалта) и това д

Мотото на Себастиан Фетел - Гран при на Русия 2019

Изображение
Себастиан Фетел днес напомни за своя непримирим характер, който съотборниците му ненавиждат.  Германецът никога не е зачитал уговорките преди състезанието. Направи го и днес в Гран при на Русия. Според самия него, той има право на това. Победителите не ги съдят! Това е мотото на четирикратния световен шампион, което го му помага да се катери нагоре по стълбичката на успеха без да се интересува от средствата, които му се налага да използва. Този характер бе в основата на неговите шампионски титли от 2010 до 2013 г. Марк Уебър най-добре помни тази страна от характера му. През 2013 година в Гран при на Малайзия, въпреки предварителното споразумение между пилотите на Ред Бул и изричното напомняне от бокса за това, Себ унижи съотборника си. Той не отстъпи лидерската позиция в състезанието и бе глух за оплакванията на Уебър след това.  Докато съотборник му беше Кими Райконен, Себастиан бе повече от щастлив. Кими на два-три пъти се разлюти доста, но никога не обвини публичн

Първата победа на Шарл Льоклер (видео)

Изображение
       Въпреки всичко, това състезание на Спа донесе незабравими емоции на феновете. Макар и със смесени чувства, победата на нов пилот е свеж полъх за доста закостенялото напоследък общество на победителите и шампионите във Формула 1.      Един потенциален шампион загина, един потенциален шампион се роди.       Така се върти света. Така се върти Формула 1. Уж едни и същи повтарящи се обиколки, а никога едни и същи...                  Моторните спортове все още са опасни и смъртта на Антоан Юбер ни напомни това по най-жестокия начин.            Имаше много коментари за това, кой е виновен и кой не е в инцидента, случил се във Формула 2. Истината е, че това е едно от онези събития, които просто се случват по най-ужасния начин. Едно от тези жестоки съвпадения, при които нито пистата, нито съперниците, нито времето, нито рейс-контрола, нито който и да било, освен Бог имат думата.              Да кажем - нека бъде Неговата воля....            Никой няма да върне Антоан Юбер