НОВИНИ

Гран при на Португалия може да се завърне в календара.

Собствениците на пистата Алгарве са влезли в преговори с ръководството на Формула 1 за завръщане на Гран при на Португалия в шампионата, съобщава Autosport.

Последното състезание в Португалия бе през 1996 година на пистата Ещорил. Това трасе приемаше състезания от Формула 1 от 1984 година за цели 13 години. На тази писта през 1985 година Аертон Сена печели първата победа в кариерата си в едно дъждовно състезание, с "танцуващия" Lotus-Renault - 97Т. На това трасе се разиграва и драмата за световната титла през 1996 година Пистата край Ещорил (близо до столицата Лисабон), вече е в историята, но Португалия разполага с ново, съвременно трасе в южната част на страната. 

През 2008-ма пистата Алгарве бе реконструирана и днес може да приеме 100 000 зрители по трибуните. Трасето се намира на 15 минути с кола от крайбрежния гр. Портиман и на малко повече от гр. Лагос. Смята се, че правителството на Португалия е възложило на мениджърите на пистата Алгарве да проведат преговори с новите ръководители на Формула 1 за завръщане на Гран при на Португалия в календара. Преговорите обаче са в начален стадий и нищо не е сигурно. Собствениците на пистата смятат, че са готови да приемат състезание още през следващата година, но в след завръщането на Гран при на Франция и на Германия през следващия сезон, едва ли това ще е възможно.

Два са факторите, които могат да доведат това начинание до успешен край. Първият е икономическият възход, в който Португалия навлезе в последните години, след доста дълъг период на криза и стагнация. Вторият е, вече заявеното желание на Liberty Media да увеличи броя на състезанията. Въпреки, че споровете в триглавото управление на Формула 1 по този въпрос продължават: Рос Браун смята, че е важен не броят на състезанията, а тяхното качество, а в същото време Шон Братчес - търговския директор на Формула 1 е на мнение, че календара за 2019 година трябва да е доста по-наситен и интензивен, като разширяването е в посока на пазарите в Европа, Азия, Северна и Южна Америка.

Пистата Алгарве никога не е приемала състезание от Формула 1. Там са провеждани само тестове - веднъж през 2008 и два пъти през 2009 година.

-----------------------
Автор: Д.Димитров
Източник: Autosport
Снимки: F1. Internet

-----------------------------------------------------------------

РОБЕРТ КУБИЦА се завръща във Формула 1?


Поне за малко, бившият пилот на BMW Робърт Кубица се завърна на пистата в болид на Рено. 

Кубица пилотира болид от Формула 1 на пистата във Валенсия за пръв път след ужасяващата катастрофа в рали шампионата през 2011 година, която го лиши от активно движение на части от ръката му. 

Роберт направи 115 обиколки, които се равняват на почти състезание и половина, зад волана на болида Lotus E20 2012, който бе с цветовете на сегашния болид на Рено. 


Това е болида, с който Кими Райконен спечели състезанието за Гран при на Абу Даби през 2012 година.
Тестовете предвиждаха дълги стинтове, с много гориво на борда, симулация на квалификация и симулация на старт.
Рено написаха в Туитър: "Защо си траехме ли? Защото това беше частен тест на Роберт." А после добавиха клип, в който Кубица прелита край камерата. 
Кубица се е оплака от липсата на сцепление, недостатъчната маневреност на болида и намаленото притискане. Но видимо бе щастлив да направи 115 обиколки с болид от Формула 1, макар и доста далечен от актуалните.
През този сезон Кубица трябваше да пилотира във WEC болида LMP1 ByKolles, но се отказа в последния момент. Преди да седне в болид от Формула 1, полякът първо управлява коли от GP3, Формула Е и LMP2.

Това, което Рено не ни казват, е че "частният тест", вероятно е първа възможност да видят отблизо, дали Кубица може да се върне във Формула 1 и да замени Джолиън Палмър, чието представяне е меко казано - незадоволително.

-------------------
Автор: Д.Димитров
Източник: Autosport
Снимки: Renault


Коментари

Популярни публикации от този блог

Последното състезание на Сена

Защо Мерцедес изгубиха в Бахрейн

"Как пилотите на Ферари попречиха на Фетел да спечели в Китай" - Гласът на експерта