Кои пилоти биха заменили титулярите на решетката при зараза с коронавирус

Спортните състезания, особено тези с публика, не са безопасни. Това показва положителния резултат на Григор Димитров за зараза с коронавирус. 


Сезонът във Формула 1 започва точно след две седмици – колкото е и един карантинен срок в западния свят. Формула 1 също не е застрахована от заразата. Може би всички си спомнят, че началото на сезона бе отложено, след като ден преди Гран при на Австралия бе установен заразен в отбора на Макларън. 

Последно утвърдените правила за провеждане на състезанията от календара предвиждат в боксовете на всеки един отбор да има най-много 40 човека. Те изобщо не са малко и е въпрос на дисциплина да останат здрави за насрочените, засега осем състезания. 

По интересен е въпросът обаче, какво се случва, ако пилот се зарази.

Управляващите спорта вече категорично заявиха, че няма да отменят състезания заради отделни случаи на заразени членове на отборите, в това число и на пилоти. Заразеният ще бъде изолиран и поставен под карантина. Ако той е пилот, отборът ще има право да го замени. 
Кои обаче ще бъдат избраниците на тимовете в решетката? 

Мерцедес – Люис Хамилтън не е незаменим. В интервю през седмицата Дани Рикардо заяви, че ако имаше болида на Мерцедес в ръцете си, едва ли някои би бил способен да го спре от това да спечели шампионска титла. Дани Рик смята, че от състезаващите се в момента пилоти има немалко, които са способни на същото. 

Валтери Ботас е първия претендент за пилот №1 в отбора на Мерцедес, при зараза за Хамилтън. До него, в такъв случай би се оказал Щофел Вандоорн, който подписвайки да се състезава във Формула Е –отбора на Мерцедес, се съгласи да бъде и резервен пилот на отбора във Формула 1 за сезон 2020. Ако и Ботас се зарази, четвъртият пилот на който могат да разчитат сребърните стрели е Естебан Гутиерес, който е развоен пилот на отбора.

Ферари – Себастиан Фетел и без това е пътник, но някои специалисти смятат, че ще е по-зъл и от коронавируса до края на престоя си в червения отбор. Шарл Льоклер вероятно ще има статута на пилот №1 в отбора, не само поради факта, че през миналия сезон спечели повече точки от съотборника си…
Заместници на Фетел и Льоклер най-вероятно ще бъдат настоящите пилоти на Алфа Ромео – Заубер – Антонио Джовинаци (който е и резервен пилот на скудерията) и Кими Райконен, който ако направи още едно завръщане във Ферари, ще му е като за последно (отново да се запише сред победителите за отбора, в качеството си на последен засега шампион с червения тим).

Проблемът на Ферари е по-скоро проблем на Алфа Ромео, защото те ще трябва да разчитат на пилотите Роберт Кубица и Паскал Верлайн, ако се наложи, може да потърсят и уволнения заради Джовинаци - Маркус Ериксон. 


Ред Бул също като Ферари нямат проблем да изтеглят Дани Квят и Пиер Гасли от Алфа Таури (Торо Росо), още повече, че и двамата бяха пилоти на старшия тим и след това – понижени в тима от Фаенца, наричан до скоро Торо Росо. 

Пети и шести избор за отборите на лимонадения Диди са Серджио Сете Камара – пилот от Формула 2 и бившият пилот на отбора Себастиен Буеми. Както стана известно, напоследък тежките думи, с които Хелмут Марко се разделя с пилотите на двата тима не означават нищо и всеки „обиден“ от него може да получи необходимите извинения, в желаното от него количество и да забрави лошите си преживявания в името на това да седне в болида. 

В Рено ситуацията е най-сложна, въпреки че отбора разполага с двама резервни пилоти. Те обаче още нямат суперлиценз, заради повишените изисквания на ФИА при предоставянето на права за участие във Формула 1 на млади пилоти от по-долните серии. Китайската надежда Гуаню Джоу, който пилотира болид от Формула 2 със завидни умения, няма необходимите 40 точки за суперлиценз, защото завърши миналия сезон в младежката серия на 7-ма позиция. Още по-малък шанс да получи разрешение от ФИА да участва в състезания от шампионата има датчанина Кристиан Лундгаард, който остана шести в шампионата Формула 3 и записа само две състезания във Формула 2 през предния сезон. 


Затова вероятно Рено биха потърсили изгубилия мястото си в отбора Нико Хюлкенберг, или Сергей Сироткин, който осиротя след раздялата си със семейството на Уилямс в края на 2018 година. 

Ситуацията на Хаас е подобна на тази на Рено, тъй като те имат две обещаващи млади звезди, регистрирани като резервни пилоти, които обаче нямат нужните точки за суперлиценз – Луи Делатраз и Пиетро Фитипалди. 

По-добре е Грожан и Магнусен да носят маски под каските, защото на Гюнтер Щайнер ще му побелеят мустаците докато намери здрав пилот с умения. 

В Рейсинг пойнт нямат официални резервни пилоти за сезона. Те обаче имат сделка за доставка на двигатели от Mercedes, и може да се превърнат в развоен отбор за пилотите на сребърните стрели. Това означава, че Щофел Вандоорн и Естебан Гутиерес могат да облекат и розовия екип, ако се наложи, в случай че Серхио Перес или Ланс Строл се разболеят. 

Макларън може да имат затруднения при назначаване на пилот на мястото на Ландо Норис и/или Карлос Сайнц. Те ще бъдат трети по ред в опита си да придърпат Вандоорн и Гутиерес. Може би това е и последният шанс на Фернандо Алонсо да се завърне във Формула 1. Ако много го помолят, дори и Дженсън Бътън не е напълно изгубена кауза за място в болида на Макларън. Място на което през 2017-та Дженсън седна и заплаши, че ще препикае по улиците на Монте Карло. 

Уилямс – най-добре е да се откажат от участие, ако Джордж Ръсел и Николас Латифи пипнат заразата. Да, те си имат Джак Ейткън който дори разполага със суперлиценз, но пък дали имат болид, с който да стигнат до финала в обиколката на победителя? 

--------------------
Димитър Димитров 
#F1isPassion



Коментари

Популярни публикации от този блог

Пилотите 2013

Последното състезание на Сена

Жил Вилньов - завинаги!