РЕЙТИНГ НА ПИЛОТИТЕ

Винаги сме се надявали сезонът да започва по подобен начин! Напрежение до последния завой.

В чест на първото състезание учредяваме нова постоянна рубрика с оценки за пилотите, според тяхното представяне през целия уикенд, по нашето скромно мнение. Рубриката ще се води от Радослав Радоев и Димитър Димитров - редактори на страницата Формула 1 е страст. Оценките са субективни и отразяват мнението на авторите на тази публикация, съобразно комплексното представяне на пилота и отбора му през целия състезателен уикенд. 

ЗАПОЧВАМЕ 


>Z

ЛЮИС ХАМИЛТЪН

На черното не можем да кажем бяло! Великолепна работа на шампиона. Когато бе нужно, взе нещата във свои ръце и направи необходимото за да не позволи на съперника си да го изпревари чисто. Въпреки странната ситуация с излизанията на прословутия 4-ти завой, чиито странности не бяха негова заслуга, победата му бе заслужена. Дали е знаел какво ще се случи, или не, е без значение. Когато си в болида взимаш решения, които да ти спечелят/запазят позицията. Люис се възползва от стратегията на Ред Бул и защити позицията си до финала. Дали рейс контрола му е помогнал е тема на друг разговор.

ОЦЕНКА 9, при това, без значение от това, че Макс му върна позицията след изпреварването. Почти перфектна оценка. Факт е, че я няма тази стабилност и увереност, която сме свикнали да виждаме от Мерцедес години наред. Което е добре за спорта, макар и да не е чак толкова добре за шампиона.

МАКС ВЕРСТАПЕН

Почти перфектен! Страхотен уикенд за младия холандски пилот. Факт е, че в началото на състезанието Макс се оплакваше от поведението на колата си в някои завои. Факт е, че дори в онова изпреварване, колата му поднесе и това бе причината да излезе толкова широко в завой номер 4. 

ОЦЕНКА 9 – само защото не успя да овладее емоцията си, атакува на неподходящо място, а не подходи търпеливо и със студена прецизност в изпреварването на Хамилтън, което бе напълно възможно в рамките на оставащите му обиколки. 

ВАЛТЕРИ БОТАС 

Когато караш същата кола като Люис Хамилтън, но си далеч зад него (дори преди последния пит за нови гуми с цел най-бърза обиколка), няма как оценката да е близка до перфектната. 

ОЦЕНКА 6. Заслуга за ниската оценка на Валтери, обаче имат и от бокса на Мерцедес. Забавянето при смяната на гуми действа изключително негативно на психиката на пилота и трябват железни нерви да изтърпиш времето за престой и да се върнеш отново силен на пистата. За съжаление не го видяхме от Ботас това представяне. С изключение на последната най-бърза обиколка, пилот №2 на Мерцедес не показа нещо кой знае какво. Оценката щеше да е още по-ниска, ако примерно Норис бе съумял да го излъже.

ЛАНДО НОРИС 

Ландо стартира зад своя съотборник Рикардо, но в последствие го изпревари и уверено удържа своята 4-та позиция до самия финал. Ландо победи и Шарл Льоклер, който потегли със своето Ферари пред него. Макларън показват ново израстване след страхотния сезон 2020. 

ОЦЕНКА 8 - защото вярваме, че това не е максимума и тепърва ще видим още по-голям блясък в представянето му.

СЕРХИО ПЕРЕС 

Серхио беше отритнат от Рейсинг Пойнт за да получи шанса на живота си. Когато животът ти поднеси лимони, направи си РЕД БУЛ. И той си направи! Перес имаше труден уикенд. Не успя да влезе в топ 10 на квалификацията. После колата му загасна в загряващата обиколка. Дали по негова вина или не, няма как да знаем. В последствие обаче направи много мъжко състезание и стигна до 5-та позиция.  

ОЦЕНКА 8, защото вярваме, че потенциалът пред него в този уикенд беше много по-голям. Той имаше шанс да се бори за подиум, но по една или друга причина още не бе готов за тази битка.

ШАРЛ ЛЬОКЛЕР 

Ферари показа огромен прогрес. Шарл демонстрира страхотна скорост в квалификацията, но в самото състезание отстъпи 2 позиции. Въпреки това, тифозите имат поводи да се усмихнат. 

ОЦЕНКА 8 – (леко поощрителна) заради усърдието, което положи.

 ДАНИЕЛ РИКАРДО 

7.    Виждали сме много по-добри състезания от Даниел, но да не забравяме, че за него това е дебют в нов отбор. Както пилота спомена, някои проблеми не му позволиха да направи по-добро състезание. 

   ОЦЕНКА 6 – защото сме сигурни, че Рикардо пак ще пие шампанско на подиума от обувката си.

КАРЛОС САЙНЦ

   Още един дебютант за отбора си. Където стартира, там и завърши. Карлос призна, че е трябвало да бъде по-смел. А смелостта идва с доверието към техниката. 

     ОЦЕНКА 6 – може много повече

ЮКИ ЦУНОДА

Ако някой беше казал, че точно Юки ще направи едни от най-атрактивните и уверени изпреварвания в това състезание, нямаше да му повярваме. Потегли 13-ти – завърши 9-ти с кола, която няма претенциите да е сред водещите на грида. Движението му по пистата с болида на Алфа Таури бе толкова гладко, плавно и прецизно, сякаш гледахме Люис Хамилтън в последните 7 години. Беше като едно с колата си и напомняше безпощадно бързо, гладко прелитащо ниско над трасето драконче. Саморазправи се безапелационно с трима световни шампиони – Алонсо, Фетел и Райконен и заслужи овациите на всички. В това доста противоречиво състезание той бе единственият безпротиворечив характер.

Единствената максимална ОЦЕНКА 10!

ЛАНС СТРОЛ 

Самотния войн на Астън Мартин. Участва в няколко битки с разменени роли. Накрая стигна до първата точка за британския отбор. Със сигурност  инженерите има върху какво да поработят след като ясно изявиха желание да бягат от определението „зелен мерцедес“. 

ОЦЕНКА 6 – дано има и по-добри оценки в следващите състезания.

КИМИ РАЙКОНЕН

Кими финишира в пакет с Ланс и Юки. Малшанс, но той е първия от пилотите без точка от това състезание. Все пак израстването и при Алфа Ромео е голямо. Предвещаваме много по-често присъствие в точките и за двамата им пилоти.

ОЦЕНКА 6 – Кими е шампион и от него очакваме повече.

АНТОНИО ДЖОВИНАЦИ

Антонио стартира пред Кими, със същата стратегия, и някъде там в средата на състезанието нещата при него се объркаха. Въпреки това бе на трасето без да блести, но и без да изостава прекалено. 

ОЦЕНКА 6, заради постоянството и добрата крайна позиция в сравнение с миналата година.

ЕСТЕБАН ОКОН

Със сигурност всички очаквахме много повече от Алпин. Видяхме, че Рено със сигурност имат най-слабия двигател, а това не е добре. Естебан обаче бе далеч и зад своя пряк конкурент в лицето на Фернандо Алонсо. Да, Себастиан Фетел допринесе в известна степен за лошото му представяне, но това се отрази повече при оценяването на германския пилот. 

ОЦЕНКА 4 – ниска към средна оценка за него.

ДЖОРДЖ РЪСЕЛ

И в Уилямс „има напредък, напредък има, но вдъхновение няма, няма вдъхновение“, както казваше великият Велко Кънев. Вече са пред ХААС, категорично, но пък Алфите им избягаха напред и Таури, и Ромео. Знаем на какво е способен Джордж дори и със слабия Уилямс, но за съжаление това не бе неговото състезание. 

ОЦЕНКА 6 – повече за отличната квалификация и не толкова заради състезанието.

СЕБАСТИАН ФЕТЕЛ 

Германска трагедия в английски стил. Астън Мартин се завърна. Взе си и опитен пилот да развива колата… да я развива – не да я забива (в задниците на съперниците).  Едни и същи грешки вече… да не казваме колко години, че са повече от световните му титли. Още по-тъжен е факта, че вместо да си признае грешката, четирикратния започна да мрънка как Окон си променил траекторията, докато целият свят видя, че пилота на Алпин се движеше по права линия, а някой друг в зелено бе този, който криволичеше като в обиколка за загряване на гуми. Тежко начало на сезона за пилот с постиженията на Фетел. Няма да се учудим ако един ден се окаже, че това е двойник на Себастиан… и като за двойник и...

...ОЦЕНКА 2 – единица за участие и единица за изпълнение - защото все пак завърши състезанието.

МИК ШУМАХЕР

Никой не очаква чудеса от сина на Михаел точно с тази кола. Болидът на ХААС очевидно не става за каране. Този, който има най-голямо право да произнесе репликата на Валтери Ботас от събота: „Това не може да се кара“ е именно пилотът на колата оцветена с руското знаме. Късметът беше с него, когато се завъртя в началото на състезанието. Лесно можеше да го сполети съдбата на съотборника му, но това не се случи. Очевидно е, че мощността на двигателя на Ферари е твърде експлозивна за колите на Джийн, Дмитрий и Ралф (Домермут). Като им гледаме изпълнението – орел, рак и щука… Очевидно е, че в отборът няма опит, но за сметка на това има и двама млади пилоти – съвсем без опит. 

ОЦЕНКА 4 – трудно е да се оцени реалното му представяне, но за изоставане от 2 обиколки в дебюта, при седмо място в първата квалификация на баща му с отбор дебютант преди 29 години…

ОТПАДНАЛИ ПИЛОТИ 

ПИЕР ГАСЛИ

Гасли имаше шанс за отлично представяне, но май сам се провали. Да се класираш пети на стартовата решетка и да влезеш в безсмислена битка в напълно безопасна ситуация, само от прекомерна амбиция – си е сериозен провал.  

ОЦЕНКА 5. Оценката е средно аритметично от 10-та за съботата и факта, че в неделя сам се занули. Това е и малкия недостатък на Пиер (а и често наблюдаван при френските пилоти в последните години) – непостоянството. Всъщност не сме съвсем прави – Грожан си беше постоянен провал, но той всъщност е швейцарец…

НИКОЛАС ЛАТИФИ

Тук традицията да е почти незабележим остава. Не е ясно защо това момче настоява да участва в състезанието на 20-те най-бързи пилоти на планетата. Очевидно е, че няма място сред тях, а заради него други не са намерили мястото, което заслужават. Честно казано в първия момент дори не разбрахме кога е отпаднал. 

ОЦЕНКА 3, защото да си незабележим все пак означава, че не създаваш неприятности за колегите си.

ФЕРНАНДО АЛОНСО

Алпин не е на нивото на Фернандо Алонсо. Определено. Има много мъка в напредването по правата с тази кола. Даваме висока оценка за Фернандо, защото за пореден път показа от какво е направен. Беше дълбоко в точките преди да последва проблема със спирачките, довел до отпадането му. Колата определено не е на нивото, на което му се иска да е, но той този филм го е гледал и с Минарди, и с Макларън и с Ферари, както и с второто си Рено. 

ОЦЕНКА 7 – той, както и Джордж Ръсел, очевидно нямат търпение 2021 да свърши и да дойде сезон 2022 г.

НИКИТА МАЗЕПИН

Какво изобщо да коментираме. Колата е трудна за управление, ама да направиш цели пет завъртания в рамките на един уикенд, това и Себастиан Фетел не го може. Когато отпаднеш на 3-ти завой, без никой да ти е виновен... Когато през целия уикенд си държал твърдо последната позиция... няма как. 

ОЦЕНКА 1. Щяхме да дадем още една единица, защото парите на фамилията все пак спасиха този отбор, но от сумата на татко Дмитрий ще прибавим само нулите, колкото и да са много.  


----------

Автори: Р.Радоев, Д.Димитров
Снимки: twitter 

Коментари

Популярни публикации от този блог

Пилотите 2013

Последното състезание на Сена

Жил Вилньов - завинаги!