Кой от пилотите на Ферари има повече вина за инцидента в Бразилия

Наистина - кой е виновен? Фетел или Льоклер? 
Ясен въпрос, който изисква и ясен отговор.

За съжаление такъв не получихме. Нито от отбора, нито от замесените пилоти - Себастиан Фетел и Шарл Льоклер, нито от стюардите на състезанието, сред които за радост, или за беля отново бе Емануеле Пиро...

Шефът на Ферари Матиа Биното заяви, че ще остави за по-късно преценката относно вината за инцидента. Това "по-късно" означава, че обвиненията ще са зад затворени врати и вероятно публиката няма да разбере становището на отбора, шефовете и пилотите. 


Обективното разглеждане на инцидента обаче дава основания да смятаме, че вината на единият от пилотите на Ферари за инцидента е значително повече от тази на другия. 

Подготвили сме четири видеозаписа от инцидента. 

1. В реално време се вижда какво става, от момента на изпреварването от страна на Льоклер, до отпадането на двамата пилоти: 


От тази гледна точка се вижда, че на правата след трети завой, с отворен ДРС, Себастиан Фетел взема лека преднина и леко се отклонява наляво по посока на Шарл Льоклер. Погледът отзад дава ясна представа кой от болидите как е разположен на трасето и че пилотът, който предприема маневра в отклонение от правата линия е Себастиан. След това камерата се сменя и от другия ъгъл вече наблюдаваме последствията от контакта между двамата. 
До тук обвиняем може да е само Фетел. 

2. Видео от онборд камерата на Шарл Льоклер. 


Камерата е разположена над главата на пилота и дава ясна представа за движението на ръцете върху волана. Ясно се вижда, как Льоклер води болида си изключително точно в комплекса от завои "Сена S" и изпреварва съотборника си чисто. След това на правата Льоклер гледа в огледалата и е напълно информиран за посоката на движение на Фетел. Вижда се, че минималните отклонения върху волана на болида са вследствие на неравностите по трасето, като гумите на ферарито през цялото време са насочени само в една посока - напред и при тях няма дори минимално отклонение. Факт е и това, че Льоклер ясно вижда как Фетел е твърде близо до неговата кола, но не отстъпва и сантиметър наляво от зададената траектория. Лекото движение на волана вдясно, вероятно е следствие на контакта между двата болида. И вероятно причина за много от феновете да смятат, че вина за инцидента носи и Льоклер, което той сам така и не отрече...

От този онборд е трудно да се даде цялата вина на Фетел. 

3. Видео в реално време от двете онборд камери на фераритата. 


За съжаление в разпространите кадри от камерата върху болида на Себастиан Фетел не може да се види движението на ръцете върху волана. Неясно защо ФОМ решиха да сменят основната камера с тази на носа на  болида на Фетел няколко обиколки преди инцидента. Поради това е невъзможно да определим дали Фетел целенасочено се е придвижил наляво и е напълно виновен за инцидента, или има друга причина, която не е видна от останалите камери. 

4. Повторенията


В крайна сметка от повторенията на инцидента ясно се виждат две неща. Едното е, че кола №5 определено се насочва леко наляво по правата след завой №3, както и че кола №16 също леко променя посоката си с движение наляво. В нито един момент, обаче кола №16 не се насочва надясно, с което би предизвикала колизията.

Очевидна вина на Фетел. 

Косвени улики за вината на Себастиан са думите му веднага след състезанието пред камерите на журналистите. Четирикратният световен шампион, от когото се очаква да е по-опитният от двамата замесени в инцидента изрече очевидна лъжа: "Нямах достатъчно място отдясно. Имах повече скорост на излизане от втори завой и се опитах да изпреваря след завой 3. Това беше."
..."нямах достатъчно място отдясно"?! 

Наистина ли Себ? 
Или просто те беше твърде срам да си признаеш грешката? 


Това определено не е реакция на невинен човек...

____________________
#F1isPassion
DD




Коментари

Популярни публикации от този блог

Пилотите 2013

Последното състезание на Сена

Жил Вилньов - завинаги!