Публикации

Как трите минути на Чарли станаха... Час и половина

Изображение
Не веднъж сме дискутирали поведението и най-вече  реакциите на рейс-контрола във Формула 1  през последните години. На Чарли Уайтинг отново му се наложи да дава обяснения за закъснялата реакция на стюардите в Гран при на Германия. Причината бе наказанието за опита на Люис Хамилтън да влезе в бокса веднага след катастрофата на Себастиан Фетел, който бе предотвратен след последния възможен момент.  Хамилтън навлизаше в алеята, когато от бокса му разрешиха да остане на пистата и той се върна на трасето през тревните площи, пресичайки линията, която по правилник е забранено да се пресича.  За случилото се победителят в Гран при на Германия получи "порицание" - най-малкото наказание за провинения на пистата. Обяснението на стюардите за това наказание бяха, че първо пилота и Мерцедес "искрено са признали грешката си", която е в резултат на неясноти в радиокомуникацията в слона обстановка, второ че нарушението се е случило по време на кола за сигурност и

Бърни: "Днешната Формула 1 не би допаднала на Джеймс Хънт"

Изображение
Бърни Екълстоун винаги е бил откровен, но през последните години, след като го отстраниха от върха на Формула 1 стана болезнено откровен.  В интервю за Фреди Хънт - син на легендарния шампион от 1976-та година Джеймс Хънт, Бърни си спомня за отминалите години и ги сравнява със сегашното състояние на Формула 1... Въпрос: Кога за първи път срещнахте Джеймс Хънт? Какво впечатление направи той? Бърни Екълстоун: Не помня кога точно кога се е случи това, ние имахме толкова много срещи... Въпрос: Може би през 1972 или 1973 г.? Бърни Екълстоун: Може би. Джеймс беше специален. Не може да се каже, че той прилича на Прост или Сена. Той беше различен. Не може да бъде сравняван, не може да бъде имитиран, той винаги си оставаше Хънт. Винаги беше искрен и действаше, както намери за добре. Въпрос: Как Хънт би оценил модерната Формула 1 според вас? Бърни Екълстоун : Не би му допаднала. Въпрос: На днешните медии не може да се вярва, така че пилотите трябва да замълчат, вместо д

Кой е Жил де Феран

Изображение
Жил де Феран е бразилски пилот, роден в Париж, състезавал се най-силно в американските серии КАРТ. Де Феран е шампион в сериите за 2000 и 2001 година, а през 2003-та печели 500-те мили на Индианаполис, с отбора на Пенске и с двигател от Хонда. От днес и спортен директор на отбора на Макларън във Формула 1.  Започва кариерата си в моторните спортове в началото на 90-те години на миналия век, като частичните успехи във Формула 3000 му осигуряват тест за отбора на Футуърк Ероуз през есента на 1993 г. В същия тест участват Йос Верстапен (бащата на Макс Верстапен) и Кристиан Фитипалди. Тестовете се провеждат на пистата Каталуня и Верстапен определено прави най-добро впечатление с уменията си на пистата, записвайки обиколка, която е само 0.07 сек. по-бавна от тази на титулярния пилот на тима - Дерек Уорик. В същото време де Феран си удря главата, докато обикаля моторхоума и не е особено добре разположен по време на тестовете.  Ето какво си спомня де Феран за този период от кариер

Трудният сезон на Мерцедес

Изображение
Гран при на Австрия бе уникално състезание. Започнаха да се случват събития, които в миналото бяха част от играта, но в последните години леко ги бяхме позабравили.  И двата болида на Мерцедес отпаднаха от състезанието! Това не се бе случвало от Гран при на Испания 2016-та, когато Люис Хамилтън и Нико Розберг се удариха малко след старта на състезанието и отпаднаха в първата обиколка.  Забавното е, че тогава надпреварата също бе спечелена от Макс Верстапен. Но през 2016-та отпадането бе причинено от грешка на пилотите (не изследваме чия е вината), а в Австрия и двата болида отпаднаха поради повреда в хибридния двигател на Мерцедес, от недостатък на удивителното чудо на техниката с дългото име " Mercedes-AMG F1 M09 EQ Power+, 1.6 L, V6 turbocharged engine"! Никой нямаше дори идея, че този двигател може да откаже да осигурява хидравлично налягане, или да има проблем с горивната помпа, като се има предвид контрола при изработката му. Тото Волф беше в шок

Жил Вилньов - завинаги!

Изображение
Днес е 8 май.  През 1982-ра година, на тази дата загива един от най-обичаните пилоти в историята на Формула 1 - изключително чаровния и обаятелен канадец - Жил Вилньов, който бе пределно честен и на пистата, и в отношенията си с хората. Пилотът, който караше колкото бързо, толкова и елегантно, колкото смело, толкова и отговорно. Победителят, който никога не се страхуваше за своя живот, но никога не постави под заплаха нечий чужд живот. Легендата на Ферари от 80-те години на миналия век...  Жил е най-обичаният пилот от собственика на Ферари - Ел Комендаторе - Енцо Ферари, който казва за него: "Изгубил съм баща, майка, брат, син и жена. Имам много тъжни спомени от този живот, но до лицата на любимите ми хора стои и лицето на този велик човек - Жил Вилньов!" Пилота, за който френският му колега и съперник Рене Арну казва: "Той ме победи. Да! При това го направи във Франция..., Но изобщо не се притеснявам да го призная, защото знам, че бях победен от най-добри

Go home f1.com, you're drunk again!

Изображение
Гран при на Азербайджан явно е прокоба за официалния сайт на Формула 1. Може и да си спомняте, но може и да сте забравили, че миналата година в Баку след инцидента между Себастиан Фетел и Люис Хамилтън зад колата за сигурност  formula1.com  през профила си във "Фейсбук" разпространи видео, в което се казваше: "Хамилтън неочаквано намали в 15-ти завой преди второто рестартиране на състезанието." Това към този момент беше нарушение на правилата.  Подробно и добросъвестно описах случилото се зад колата за сигурност, съобразно официалната информация от официалния сайт. Но каква беше изненадата ми, няколко часа по-късно, когато видеото бе прередактирано и в него вече не се говореше за внезапно намаляване на Хамилтън. (!?) Това трябваше да разбие на пух и прах цялата теория, около която се въртеше въпросът: кой е виновен за инцидента. За късмет, видеото с "грешния" коментар бе налично в архивите ми и го споделих в блога. Все още можете да видите и да чуе

Улесняване на изпреварванията за сезон 2019 - дали това е верния път?

Изображение
Точно днес, в деня на Аертон Сена научаваме една новина, която е противоположна на философията на Формула 1 от неговото време.  Снощи в последния възможен момент "Формула едно комисията" (Formula One Commission)   е приела промени в правилата относно аеродинамичните елементи за следващия сезон, като целта е улесняване на изпреварванията. Промените са гласувани на 30 април, като това бе последната дата на която могат да бъдат приети изменения в техническия правилник за следващия сезон, без да се иска съгласието на всички отбори. Може би не много от вас знаят за "Формула едно комисията". Затова пояснявам:  Преди 2008 г. тази комисия се състоеше от представители на всички отбори, организатори на състезания, производители на двигатели, спонсори, производители на гуми и, разбира се, ФИА. През 2008 г. бяха приети промени и само шест от 12-те отбори във Формула 1 имаха право на глас. Целта на ФИА, с оставянето на отбори като McLaren без право на глас