Бърни: "Днешната Формула 1 не би допаднала на Джеймс Хънт"

Бърни Екълстоун винаги е бил откровен, но през последните години, след като го отстраниха от върха на Формула 1 стана болезнено откровен. 
В интервю за Фреди Хънт - син на легендарния шампион от 1976-та година Джеймс Хънт, Бърни си спомня за отминалите години и ги сравнява със сегашното състояние на Формула 1...
Въпрос: Кога за първи път срещнахте Джеймс Хънт? Какво впечатление направи той?

Бърни Екълстоун: Не помня кога точно кога се е случи това, ние имахме толкова много срещи...
Въпрос: Може би през 1972 или 1973 г.?

Бърни Екълстоун: Може би. Джеймс беше специален. Не може да се каже, че той прилича на Прост или Сена. Той беше различен. Не може да бъде сравняван, не може да бъде имитиран, той винаги си оставаше Хънт. Винаги беше искрен и действаше, както намери за добре.
Въпрос: Как Хънт би оценил модерната Формула 1 според вас?

Бърни Екълстоун: Не би му допаднала.
Въпрос: На днешните медии не може да се вярва, така че пилотите трябва да замълчат, вместо да кажат мнението си, и заради това Формула 1 губи ярките си личности...

Бърни Екълстоун: Ние живеем в свят, в който журналистите пишат истории всеки ден, но те не действат както преди. В миналото те пишеха това, което мислят, а сега много от тях пишат каквото им е казано.
Въпрос: Кой беше най-интересният период във Формула 1 за вас, лично?

Бърни Екълстоун: Времето, когато пилотираше Джеймс Хънт беше много по-интересно от всички останали. Много е жалко, че днес няма зрители или участници в събитията, които помнят онези времена и да направят сравнение със сегашните. А съвременните телевизии не искат да покажат това, защото ако го направят зрителите ще могат да се сравняват епохи и може да спрат да гледат състезанията днес.

Въпрос: Какво би направил Джеймс с модерна кола?
Бърни Екълстоун: Този свят нямаше да му е удобен. Точка. Той едва ли би реагирал спокойно на тези глупави правила и инструкции. Съвременните пилоти правят това, което собствениците на отборите, или спонсорите искат от тях. Джеймс не би могъл да го направи. И тези глоби за това или за онова - всичко това са глупости.
Аз казах преди известно време, когато все още бях част от Формула 1, че техническият регламент е станал по-важен от спорта. По-добре да бяха написали направо с огромни букви: "НЕ СЕ СЪСТЕЗАВАЙТЕ!" и толкова. Всички правила са създадени така, че да пречат на състезанието.
Въпрос: Какво мислите за бъдещето на Формула 1? Къде ще отиде в следващите 5, 10 или 15 години?

Бърни Екълстоун: На какво се крепи Формула 1? Тя има нужда от подкрепата на аудиторията, за да гледа на състезанието по телевизията, защото така телевизионните компании ще плащат за правата за излъчване. Нуждаем се от организатори, които да популяризират състезанието, така че феновете да дойдат на пистата.
Всички видове спортове се промениха в сравнение с 80-те години. Тогава основно не беше финансирането, а способността да се свърши добра работа. Състезателите бяха ярки личности, зрителите идваха да видят оспорвана борба. Днес състезателите са различни. Дори Люис Хамилтън. Той е относително свободен, но все още е много ограничен, в сравнение с това, което може да направи.
Въпрос: Кой според вас е най-добрият съвременен пилот?

Бърни Екълстоун: Предполагам, че най-добрият състезател е този, който е спечелил повече състезания.
Въпрос: Люис?

Бърни Екълстоун: Не знаем колко добър щеше да е Фернандо Алонсо, ако имаше колата на Люис? Има няколко пилоти, от които можете да очаквате отлични резултати в най-бързия болид.
Въпрос: Един от тях ли е Макс Верстапен ?

Бърни Екълстоун: Сигурен съм, че Макс ще стане световен шампион. Но той не е толкова колоритен, колкото беше Джеймс Хънт. Да, той не си мълчи като останалите и винаги има свое мнение.
Въпрос: Дали тези двадесет пилоти от Формула 1 са двадесетте най-добри пилоти в света?

Бърни Екълстоун: Няма справедливост в този свят. Те просто са тези, които имат късмет.
Въпрос: Те са щастливците, които са на правилното място в точното време. Кой смятате за най-добрият състезател в историята?

Бърни Екълстоун: Отговорът на този въпрос е много труден. Всичко зависи от това кога се състезава, с какъв болид, каква подкрепа има... Ако се опитам да отговоря на този въпрос, бих казал Ален Прост. В отбора му тогава имаше съперничество, той никога не беше подкрепен достатъчно. Когато светлините угасваха, той беше сам и просто трябваше да се състезава с останалите. Сегашните пилоти получават толкова много информация, че не е нужно да мислят.
Искам да кажа нещо за и Джеймс. Той имаше късмета да има работа с Александър Хескет. Той също бе ярка личност. Те правеха това, което смятаха за правилно и това помогна на Джеймс да се чувства уверен.

Въпрос: Какъв беше той в състезанията? Вероятно преди началото е бил напрегнат?

Бърни Екълстоун: Той беше сигурен в себе си. Знаеше, че може да успее в това, което прави, така че не беше особено притеснен. Може да се види, че той винаги се опитваше да спечели. Това е достатъчно. Когато един човек е готов да си свърши работата си без никакви въпроси, той винаги ще се справи с всичко.
________________________________
#F1isPassion
DD

Коментари

Популярни публикации от този блог

Последното състезание на Сена

Пилотите 2013

Жил Вилньов - завинаги!