Публикации

Жил Вилньов - завинаги!

Изображение
Днес е 8 май.  През 1982-ра година, на тази дата загива един от най-обичаните пилоти в историята на Формула 1 - изключително чаровния и обаятелен канадец - Жил Вилньов, който бе пределно честен и на пистата, и в отношенията си с хората. Пилотът, който караше колкото бързо, толкова и елегантно, колкото смело, толкова и отговорно. Победителят, който никога не се страхуваше за своя живот, но никога не постави под заплаха нечий чужд живот. Легендата на Ферари от 80-те години на миналия век...  Жил е най-обичаният пилот от собственика на Ферари - Ел Комендаторе - Енцо Ферари, който казва за него: "Изгубил съм баща, майка, брат, син и жена. Имам много тъжни спомени от този живот, но до лицата на любимите ми хора стои и лицето на този велик човек - Жил Вилньов!" Пилота, за който френският му колега и съперник Рене Арну казва: "Той ме победи. Да! При това го направи във Франция..., Но изобщо не се притеснявам да го призная, защото знам, че бях победен от най-добри

Go home f1.com, you're drunk again!

Изображение
Гран при на Азербайджан явно е прокоба за официалния сайт на Формула 1. Може и да си спомняте, но може и да сте забравили, че миналата година в Баку след инцидента между Себастиан Фетел и Люис Хамилтън зад колата за сигурност  formula1.com  през профила си във "Фейсбук" разпространи видео, в което се казваше: "Хамилтън неочаквано намали в 15-ти завой преди второто рестартиране на състезанието." Това към този момент беше нарушение на правилата.  Подробно и добросъвестно описах случилото се зад колата за сигурност, съобразно официалната информация от официалния сайт. Но каква беше изненадата ми, няколко часа по-късно, когато видеото бе прередактирано и в него вече не се говореше за внезапно намаляване на Хамилтън. (!?) Това трябваше да разбие на пух и прах цялата теория, около която се въртеше въпросът: кой е виновен за инцидента. За късмет, видеото с "грешния" коментар бе налично в архивите ми и го споделих в блога. Все още можете да видите и да чуе

Улесняване на изпреварванията за сезон 2019 - дали това е верния път?

Изображение
Точно днес, в деня на Аертон Сена научаваме една новина, която е противоположна на философията на Формула 1 от неговото време.  Снощи в последния възможен момент "Формула едно комисията" (Formula One Commission)   е приела промени в правилата относно аеродинамичните елементи за следващия сезон, като целта е улесняване на изпреварванията. Промените са гласувани на 30 април, като това бе последната дата на която могат да бъдат приети изменения в техническия правилник за следващия сезон, без да се иска съгласието на всички отбори. Може би не много от вас знаят за "Формула едно комисията". Затова пояснявам:  Преди 2008 г. тази комисия се състоеше от представители на всички отбори, организатори на състезания, производители на двигатели, спонсори, производители на гуми и, разбира се, ФИА. През 2008 г. бяха приети промени и само шест от 12-те отбори във Формула 1 имаха право на глас. Целта на ФИА, с оставянето на отбори като McLaren без право на глас

В Ред Бул обсъждали вероятен инцидент преди състезанието в Баку

Изображение
Кристиан Хорнер не искаше да говори веднага след инцидента между Дани Рикардо и Макс Верстапен. А всъщност точно той е имал какво да ни каже.  Все пак от кухнята на червените бикове (които напоследък в емблемата на отбора тичат в една посока, но леко яхнали се един друг) получихме информация, която разкрива абсолютната неадекватност на тима в начина на управление на собствените им пилоти.  "Обсъждахме това многократно" - каза Хорнер пред медиите днес.   "Ние дори обсъждахме сутринта преди състезанието, че искахме да избегнем повторение на сценария на Force India от миналата година, в същото време бяхме решени да позволим на пилотите да се състезават, но да осигуряват достатъчно пространство помежду си.  За съжаление това не се е случи. Нашите пилоти се състезаваха твърдо, на лимита, както ние си мислехме - честно, но за съжаление инцидентът се случи." "Ние отново ще го обсъдим преди Барселона, но настояваме, че ще продължим да позволяваме на

Защо само Макс Верстапен бе виновен в Баку

Изображение
Гран при на Азербайджан! Леле! Има такова състезание! Има такъв екшън! Има такава руска рулетка! Вероятно на тези, чиито любимци получиха куршум в главата, няма да им е весело сега, но за непредубедения фен това си беше страхотно състезание! Нито миг покой! Неочаквани обрати до финала! НО, спирам с удивителните. Да дадем думата на здравия разум. Люис Хамилтън бе щастливият победител в това страхотно състезание с много обрати и неочаквани събития. Пилотът на Мерцедес се възползва от всички грешки и нещастия, застигнали останалите на пистата и финишира първи напълно неочаквано, дори и за себе си. Хамилтън страдаше от недозагряването на гумите си, страдаше от въздушните потоци на болидите пред него. Така и не изпревари никого на пистата, с изключение на злополучния и нетърпелив Себастиан Фетел, който блокира гумите си в първия завой малко преди финала. Хамилтън се възползва и от отпадането на съотборника си Валтери Ботас след спуканата му гума. Ако щете Хамилтън

Сезон 2019-та - с пълна газ във Формула 1

Изображение
Бъдещето на Формула 1 започна да се изяснява и да се изчиства от мъглата в която попаднаха, а после ни забулиха от Либърти Медия. Първите информации от  последното заседание на Стратегическата група на Формула 1 в Париж изглеждат обнадеждаващи. Резултатът от това, което FIA определи като "позитивни и конструктивни дискусии", май наистина може да доведе до положителен резултат. Стратегическата група се опитва да реши проблема със спестяването на гориво и промените в правилата които ще влязат в сила през 2020 г.  Първият успех е налице. Целта, да не се пести гориво, а да се използва двигателя на пълна мощност през цялото състезание, като че ли ще бъде постигната. Теглото на максималното гориво за едно състезание се увеличава до 110 кг., още за сезон 2019 година. Теглото на пилота вече няма да бъде включвано в теглото на автомобила. Въвеждат се биометрични ръкавици, които ще са част от екипировката. Те ще бъдат доста полезен аксесоар, който ще предоставя "мед

Трите минути на Чарли

Изображение
Чарли Уайтинг - Състезателен директор на Формула 1, Делегат по сигурността, Постоянен директор по стартовата процедура и Главен директор на техническия департамент на Формула 1. (Formula One Race Director, Safety Delegate, Permanent Starter and head of the F1 Technical Department). В негова власт е да решава въпроси свързани с логистиката на всяко състезание, да инспектира болидите в закрития парк преди надпреварата, да предлага промени в правилата на Формула 1 и да контролира светлините, флаговете и колата за сигурност във всяко състезание. Освен това има право да разговаря с пилотите и покровителствено да ги напътства… …твърде много титли, ще кажете. Твърде много власт в ръцете на един човек – ще ви репликирам. Чарли Уайтинг е вечната Амбър на Формула 1. Той е от малкото, които останаха на отговорни длъжности от времето на Бърни Екълстон, Макс Мозли и на незаменимия доктор Сид Уоткинс. Чарли е с Бърни в отбора на Брабъм от края на 70-те години. Става делега