В Ред Бул обсъждали вероятен инцидент преди състезанието в Баку

Кристиан Хорнер не искаше да говори веднага след инцидента между Дани Рикардо и Макс Верстапен. А всъщност точно той е имал какво да ни каже. 
Все пак от кухнята на червените бикове (които напоследък в емблемата на отбора тичат в една посока, но леко яхнали се един друг) получихме информация, която разкрива абсолютната неадекватност на тима в начина на управление на собствените им пилоти. 
"Обсъждахме това многократно" - каза Хорнер пред медиите днес.  
"Ние дори обсъждахме сутринта преди състезанието, че искахме да избегнем повторение на сценария на Force India от миналата година, в същото време бяхме решени да позволим на пилотите да се състезават, но да осигуряват достатъчно пространство помежду си. За съжаление това не се е случи. Нашите пилоти се състезаваха твърдо, на лимита, както ние си мислехме - честно, но за съжаление инцидентът се случи."

"Ние отново ще го обсъдим преди Барселона, но настояваме, че ще продължим да позволяваме на състезателите ни да се състезават. Това беше състезателен инцидент. И двамата са еднакво виновни и нито един от тях не можем да виним повече от другия." - каза Хорнер, защитавайки възможно най-абсурдната позиция, която може да бъде изказана по случая.
В изказването си Хорнер пренебрегна очевидната вина на Макс Верстапен за случилото се. Това със сигурност няма да помогне нито на младия холандски пилот, който продължава да бъде толериран в отбора на Диди Матешиц, нито на съотборника му Дани Рикардо, който ако има достатъчно ясна визия за бъдещето си трябва да си тръгне от Ред Бул поне с онези 344.4 км/ч, които отчетоха радарите в Баку на старт-финалната права.
Кристиан Хорнер бе доста по-благосклонен към пилотите си и от Ники Лауда, който по-рано каза, че ако такъв инцидент се случи в екипа му (Мерцедес), пилотите ще платят за щетите.
"Ники може би е по-финансово ориентиран от останалите" - каза Хорнер. "Най-важното е, че и двамата ни пилоти се признават, че това, което се е случи, е неприемливо. Формула 1 е отборен спорт, пилотите са един от елементите в отбора. Те носят овъроли, качват се в болидите и представляват около 800 човека, заради които е възможно да се състезават. Мисля, че и двамата получиха безценен урок." каза още директорът от Ред Бул.
Хорнер заяви, че отборът не допускал варианта Верстапен или Рикардо да влезе в бокса по-рано и така да се елиминира битката помежду им на пистата.
"Никой не иска да ощети единия пилот за сметка на другия, затова ние се опитахме да дадем оптималната стратегия и на двамата. В идеалния случай се надявахме да имаме кола за сигурност в последната четвърт на състезанието. Тогава бяхме готови да заложим на ултра меките гуми. Успяхме да го постигнем, но изобщо не сме си и представяли, че ние ще предизвикаме кола за сигурност." - каза той.
Хорнер потвърди, че "Ред Бул" не са очаквали Верстапен да изпревари Рикардо в бокса, което малко, или много доведе до обстоятелствата предизвикали катастрофата.
"Ние се опитахме да дадем предимството на водещия пилот при влизането в бокса,  затова първо спря Даниел. Той сложи ултра меки гуми, която теоретично би трябвало да бъдат загрети бързо и да му дадат предимство. Мисля, че Макс през това време се възползва за да запише зелен първи сектор с помощта на DRS, използван заради изостанал болид с обиколка, след това направи най-добрия си среден сектор и със силен финален сектор, който беше в рамките на една десета от секундата по-добър успя да влезе в бокса с предимство пред Даниел. Очевидно първата обиколка на Даниел на пистата не беше толкова бърза, колкото предната на Макс, който влезе в бокса. Така те се размениха. Но в 40-та обиколка гумите на Даниел работеха по-добре от тези на Макс и очевидно той се опитваше да се възползва от това. В крайна сметка можем да кажем, че не сме наблюдавали толкова добра битка между двамата ни пилоти, преди да се случи инцидента между тях." - завърши Хорнер. 


Вероятно щеше да е наистина страхотно състезание между двама отлични пилоти, ако имаше някой в отбора, който да има респекта и уважението и на двамата, за да го чуят, когато им казва, че трябва да зачитат правилата и да оставят разстояние помежду си, когато се борят. 
Не за друго, а само за да бъде борбата им наистина честна! 


-------------------

Автор: Д.Димитров 
по материали от Аутоспорт.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Последното състезание на Сена

Пилотите 2013

Жил Вилньов - завинаги!