Публикации

Хонда отговори на критиките от Макларън

Изображение
Хонда напълно отхвърли твърденията на изпълнителния директор на "МакЛарън" Зак Браун, че производителят е "изгубен" и, че не вървят в правилната посока . Производителите на двигатели настояват , че знаят как да подобрят двигателите си . Все още Макларън е единственият отбор на Формула 1, който  няма точки през 2017 година. Това бе една от причините Зак Браун да изрази "сериозните си опасения" относно жизнеспособността на партньорството между Макларън и Хонда, след като се разбра че Хонда не са готови с подобренията на двигателя си за Гран при на Канада. Ш ефът на Honda Юсуке Хасегава каза в интервю за Motorsport: "За съжаление не мо жем да ги убедим , че вървим в правилната посока. Но съм уверен, че не сме „и згубени ” . " В се още се нуждаем от повече време, но правим необходимото . Търсим начин да ускорим развитието си, но няма да разкрия посоката ." Според Хасегава, е динственият начин McLaren да бъдат убедени,

Себастиан Фетел: "Опитвам се да не мисля за титлата"

Изображение
Пилотът на Ферари, четирикратният световен шампион с Ред Бул, Себастиан Фетел, в момента оглавява класирането при пилотите в световния шампионат на 25 точки пред втория - Люис Хамилтън. Той обаче се опитва да не обръща внимание на това, което става в класирането, а на това, което се случва на пистата. Самият Фетел е на мнение, че гаранция за победи няма... Днес пред медиите в Канада, Фетел сподели следното: Въпрос : Себастиан, вече имате 25 точки преднина пред Хамилтън. Това ще повлияе ли на подхода Ви за състезанието в Канада?  Себастиан Фетел: Не. Задайте ми някой по-сложен въпрос! :)  Въпрос: Болидите на Ферари са конкурентноспособни на писти от този тип. Ако в Канада сте по-бързи, това ще Ви даде ли увереност за успешен завършек на сезона? Себастиан Фетел: Не знам. Прави сте, че трасето в Канада е различно от всички останали, на които вече сме карали. Важното е, че предишните състезания ние бяхме конкурентноспособни. Резултатите от Барселона са добър индикат

"Най-доброто за всеки пилот е да печели с червения болид" - Матиа Биното

Изображение
Техническият директор на Ferrari - Матиа Биното е на мнение, че четирикратния световен шампион Себастиан Фетел ще остане в отбора на Ферари и през следващия сезон.  Спекулациите по въпроса за бъдещето на Фетел започнаха преди дни с изявлението на Еди Ървайн, че германският пилот нямал място в Мерцедес - отбор, който щял да преустанови съществуването си в края на 2018 година (нещо което от Мерцедес нарекоха "пълни глупости"). Въпросът е наистина важен и интересен, защото договора на Себастиан с Ферари изтича в края на сезон 2017. В настоящия момент обаче, Фетел води в класирането при пилотите именно с червения болид, като има три победи и три втори места от шест състезания. Според Биното, Фетел няма да напусне отбора от Маранело, защото още през този сезон има автомобил, с който печели победи.  "Фетел е един от нашите пилоти. Той е многократен световен шампион. Смятам, че ще остане във Ферари, защото няма нищо по-добро за един пиот от това да печели победи във

Зак Браун: "Вече сме на предела"

Изображение
Изпълнителният директор на McLaren Зак Браун, открито заяви, че партньорството с Хонда не дава необходимите резултати, поради което приближава момента, в който трябва да се вземе решение за бъдещето. Японският производител планираше да достави нови агрегати на McLaren за Гран при на Канада, но техническите обновления не са готови и дори не е ясно кога ще могат да бъдат използвани от отбора.  "Хонда полага доста сериозни усилия, но се създава впечатлението, че са се отклонили от правилния курс" - казва Зак Браун за Ройтерс. "Съвсем наскоро ни съобщиха, че обновленията за Монреал не са готови, като дори не ни дадоха срок, в който ще получим новите елементи от двигателната система. Това предизвиква доста размисли от наша страна, защото ситуацията е болезнена, ние не можем вечно да сме последни. И ние, и пилотите ни очакват тези елементи, защото всички сме много разочаровани от случващото се до момента. Работата не е в това, че Хонда не полагат усилия, а в това че

В Монреал спирачките на болидите понасят натоварване от 52 500 килограма

Изображение
Въпреки, че пистата "Жил Вилньов", край Монреал, Канада е едно от най-бързите трасета в календара и пилотите карат през 60% от обиколката на максимална скорост, всъщност тя е изключително взискателна по отношение на спирачките.  Натоварването на спирачките на болидите е едно от най-сериозните през годината, защото след дългите прави следват доста резки завои. На тази писта има общо 14 завоя, от които половината са, поне, с 90 градусов радиус и влизането в тях става с доста малка (за разбиранията на Формула 1) скорост.  Speedweek  направи интересно проучване за натоварването на спирачките, като е установено, че след постигане на 300 км/ч, пилотите трябва за 120 метра да намалят скоростта до 65 км/ч, за да преминат през фибата на завой №10. На дългата права след този завой, те развиват скорост над 320 км/ч, преминават през шикана със "стената на шампионите" (завои №13 и №14), след рязко спиране и ускоряват отново на старт-финалната права, за да се наложи отн

Мерцедес ще прекрати участието си във Формула 1, като заводски отбор, в края на 2018 г. - смята Еди Джордан

Изображение
Много от предсказанията на "шамана на Формула 1" - Еди Джордан са силно шокиращи, но нерядко в последствие те се оказват доста точни.  Според бившият собственик на отбор от Формула 1 с неговото име, има две причини, поради които Себастиан Фетел няма да подпише договор с Мерцедес. Първата е, че във Ферари му осигуряват всичко необходимо, а втората, че в края на 2018 година Мерцедес ще закрият заводския си отбор във Формула 1. Такова мнение изразява в интервю за Auto Bild, Еди Джордан и допълва, че е възможно Мерцедес да спечелят шампионата през този и през следващия сезон , след което съветът на директорите в Щутгарт да вземе решение отбора да бъде продаден, а Мерцедес да останат във Формула 1 само като доставчик на двигатели. След като отбора е спечелил всичко, което е възможно да се спечели в спорта, те може да се върнат към основния си бизнес - разработката на високотехнологични двигатели, смята Джордан. Ако Себастиан Фетел има подозрения, че нещо такова ще с

Войната свърши, Бърни...

Изображение
От началото на сезона се води една задкулисна битка за остатъците от достойнството на Чарлз Бърнард Екълстоун - милиардер и почетен председател на Formula One Group. Приближените му журналисти, къде по негова молба, къде по собствено желание, се опитват да излъскат имиджа му. Донякъде успяват. Все още здравият разум не е напуснал Бърни, въпреки преклонната му възраст. Това му помага да бъде адекватен и да отговаря остроумно на въпросите, били те по сценарий, или провокиращи.  Дали обаче има нужда един паднал гигант да се опитва да се надигне от земята и да се изправя, ако от тук до края на живота си това ще кара противниците му да го удрят все по-силно? Бърни не е птица, която да търси сама смъртта си в тръните. Той определено е животно, което ще се опитва да хапе до края. Негов израз е, че когато искаш да убиеш едно животно е по-добре да го направиш от раз, а да не го нараняваш... Войната свърши, Бърни и ти я изгуби На война, като на война. Първо Бърни поиска Еди