Публикации

Косвени жертви на Спа

Изображение
Е, няма такова състезание. Няма такава катастрофа. Няма такова приземяване. Няма такова лидерство. Няма такава победа. Няма такова завръщане... Това което се случи в неделя на пистата Спа Франкошампс не е за вярване. Върнахме се във времето, когато "хляб и зрелища" бе водещото мото на Формула 1. И когато смъртта се приближаваше до пистата и целуваше любимият си пилот нежно, изпивайки последното му дихание. Откакто Марк Уебър направи "салто мортале" във Валенсия преди 2 години, толкова сериозен инцидент май не е имало. Бяхме позабравили тази страна на медала. Формула 1 е убийствен спорт. Инцидентите са част от него. Слава Богу смъртта вече не е. Дано си остане така. Но инциденти като този на Спа отново ще има. Отношението ни към тях обаче се е променило. Така и трябва, вероятно.  Инцидентите са неизменна част от този спорт, отпаданията също. Нищо, че Фернандо Алонсо не бе отпадал от началото на сезона - ето и на него му се случи. По най-ужасния начин. С п

Просто Спа

Изображение
Дългото лято свърши. И да не е било дълго, поне беше много горещо. И като казвам свърши, то наистина си отиде от шампионата във Формула 1.  В първия неваканционен петък, в самия край на месец Август, пистата Спа Франкошампс посрещна пилотите със студено, мокро и неприветливо време - идеалните условия за супер-уикенд!  Непоправимото променливо време в белгийските арденски възвишения винаги е носило повече удоволствие на феновете, отколкото сухото и безоблачно време на която и да е друга писта.  Все пак това е Спа! И благодарение на многобройноте си фенове пистата вероятно ще продължи да бъде част от календара във Формула 1 и в бъдеще.  Но днес, понеже на мокрото трасе по време на свободните тренировки не се случи кой знае какво, ви предлагам спомена за забележителното миналогодишно състезание. Spa Francorchamps – писта за шампиони. Спа е пистата, на която нищо не се знае до последния завой. Трасето, на което печелят пилотите, а не водачите на моторни превозни сре

Гран при на Унгария*

Изображение
Люис Хамилтън с Макларън Мерцедес спечели Гран при на Унгария. И като казвам спечели имам предвид, че световният шампион от 2008 година просто не остави никакъв шанс на съперниците си.  Хамилтън победи в съботната квалификация, при това доста убедително. Показа, че болида на Макларън в неговите ръце е изключително бърз на горещата унгарска писта. В състезанието стартира отлично, въпреки че старта бе отложен с една обиколка заради Михаел Шумахер (но за него малко по-късно). Не остави шанс на никой да го застраши, въпреки, че болидите на Лотус бяха застрашително бързи.  Няколко бяха причините за победата на Люис Хамилтън в Унгария. На първо и на последно място едновременно бе факторът "първа стартова позиция". Хамилтън имаше най-бързата кола в квалификацията за място. Той убедително победи съперниците си в събота и значително улесни задачата си за неделя. На тясната и прашна писта в Унгария, ако не вали дъжд състезанието е в ръцете на водача. Ако той знае какво да напра

Кралят на дъжда в Унгария 2011

Изображение
Гран при на Унгария 2012. Състезанието ни очаква тази събота и неделя. Въпреки традиционното за Унгария сухо и горещо време в края на Юли, през тази седмица синоптиците отново предвиждат дъжд. Кога, как и колко ще вали, обаче, никой не може да каже. А може и да не вали... Божа работа.  Без да се месим в бъдещето, нека припомним миналото. От него много може да се научи. Миналата година в Унгария бе дъждовно, също както и през 2006-та. Но главното действащо лице през тези два сезона бе едно и също - Дженсън Александър Лайънс Бътън, благородникът на съвременната Формула 1. Без съкращения и без допълнителна пудра ви представям миналогодишният си текст за състезанието за Гран при на Унгария.  Горещо е унгарското лято. Но не винаги... Обикновено пилотите във Формула 1 излизат в почивка след надпреварата в Будапеща. Обикновено имат нужда от време за разпускане и охлаждане след доста тежкото и обичайно много горещо състезание за Гран При на Унгария. Миналата седмица в Унгария,

Германия на немците?

Изображение
Фернандо Алонсо е гений във Формула 1! Няма нужда от други суперлативи.  Може твърдението да изглежда пресилено, но поведението на испанеца в последните състезания дава основание да го похвалим подобаващо. Фернандо Алонсо финишира пръв в Гран при на Германия Фернандо Алонсо с Ферари победи в Гран при на Германия. На старта зад гърба му бяха наредени трима немци, а до финала немците един по един се отдалечаваха от него, колко и близко да бяха. За немците - по-късно, първите неща - първо.  Фернандо Алонсо уверено показва, че в момента е най-добрият пилот на пистата. Такава отдаденост и концентрация във всеки един елемент от квалификациите и състезанията могат да постигнат малцина. През този сезон - само един.  Много пъти е ставало дума, че болидът на Ферари за 2012 година не е най-бързата кола на пистата. А дали наистина е така?  В интерес на истината очаквах от себе си да напиша този текст още след Гран при на Европа. Тогава не се осмелих. Алонсо победи във Вал

"На тъмно"

Изображение
Да караш на тъмно. Без фарове.  Това бе усещането за повечето пилоти в състезанието за Гран при на Великобритания, минало и заминало като бързия влак през малка тъмна гаричка.  Гумите "Пирели" отново взеха връх в надпреварата. Начина на използването им и стратегиите изградени от отборите бяха от ключово значение за победата на пистата "Силвърстоун". Причина за карането „на тъмно” бе типично британското време в петък и събота. Дъжд, кал, затънали автомобили, огромни локви и гумени ботуши – толкова очарователно английско лято. Това бе прогнозата за петък и събота и тя се сбъдна.  За сметка на това, през тази година, лятото в Англия дойде в неделя. Напълно неочаквано, но за сметка на това абсолютно реално. В неделя, на осми юли, за изненада на всички - и пилоти и отбори, на пистата Силвърстоун не падна и капка дъжд по време на състезанието. По този начин тестваните настройки на мокро в петък и събота се оказаха напълно безполезни за състезанието