Тестове в Бахрейн - Репортаж


Завършиха двата дни тестове в Бахрейн. Тестовете проследи Недко Кръстев, който събра и обработи наличната информация. 




Представяме ви неговият репортаж (почти от мястото на събитието): 


"И в двата дни пилотите на Мерцедес /в първия – Хамилтън, във втория – Ботас/ оглавиха класациите както за най-бързи времена, така и за най-много обиколки.

И двамата работиха по една и съща програма – аеродинамика и работата с гумите на Пирели за 2017-та, като обърнаха особено внимание на най-меките смеси. Имаше проблеми с колите и на двамата, Хамилтън получи  електрически проблем, а Ботас механичен. Но както е видно от сериозното им количество обиколки, проблемите бяха дребни и бързи за отстраняване. 

Пилотите на Мерцедес имаха доста интензивна програма и редуваха през целия си ден на тестове дълги и къси серии от обиколки.
Близко до тях по време беше Себастиан Фетел по време на втория ден от тестовете. В първия ден пилотът на Ферари тестваше гумите на Пирели за 2018-та.  

Тестовете за Ферари през втория ден не протекоха гладко. Фетел изгуби ценно време, защото рано сутринта хидравличен теч го изпрати в бокса. Той се върна на пистата след обедната почивка, но само  час по-късно от отбора изгубиха връзка с телеметрията на болида и се наложи Фетел отново да стои бездеен в бокса, до отстраняването на проблема. Все пак - 64 обиколки за него във втория ден от тестовете и трето време за двата дни.
Проблемите не подминаха и Ред Бул в първия ден от тестовете. Даниел Рикардо получи повреда в двигателя преди обяд и в горещините на пустинята си почиваше цял следобед. На втория ден за Ред Бул кара Пиер Гасли, който не впечатли особено с 15-то време за двата дни тестове.

Проблеми имаха и Торо Росо през първия ден на тестовете. Те предизвикаха две прекъсвания на тренировката, първо заради електрически проблем, а по късно тестовия пилот Шон Галел остана без гориво на пистата. 

Но за сметка на тези лоши новини, през втория ден Карлос Сайнц записа добро постижение, което го нареди като време между пилотите на Ферари - Фетел и Джовинаци.

Грожан и Магнусен с ХААС събираха данни, които да помогнат на отбора да реши дали да останат с Брембо, или да сменят доставчика на спирачните апарати с Карбон Индустри.

Макларън бяха на двата полюса. Само след две инсталационни обиколки се наложи смяна на двигателя още в първия ден. 

Тест пилота Оливър Търви успя да запише само 17 обиколки едва в края на деня. Не така протече втория ден от тестовете, в който Вандоорн постигна четвърто време /шесто в резултати от двата дни/ и да направи невижданите досега за един ден от отбора на Макларън - 81 обиколки!

Рено в първия ден имаха проблем със скоростната кутия, но въпреки това заявиха, че са изпълнили програмата си по разработката на нови елементи и подобряване на състезателното темпо на болида. Във втория ден бе представен новият тест пилот Сергей Сироткин, който записа солидно представяне.


За съжаление от Уилямс, Форс Индия и Заубер не споделиха информация за програмите по които работеха, но видно от времената на Серхио Перес и Алфонсо Селис, Форс Индия натискаха основно в подобряване на състезателното темпо."

----------------------------------------------
Автор: Недко Кръстев
Редактор: Димитър Димитров
Снимки: F1.com; Pirelli, Ferrari, Mercedes, Red Bull, Toro Roso, McLaren, Renault, Force India
Графика: Формула 1 е страст

Коментари

Популярни публикации от този блог

Последното състезание на Сена

Защо Мерцедес изгубиха в Бахрейн

"Как пилотите на Ферари попречиха на Фетел да спечели в Китай" - Гласът на експерта