"Фетел и Хамилтън разбиха носа на Валтери Ботас в Бахрейн" - Гласът на експерта

След огромният интерес към конспиративния ни текст от вчера, днес ви предлагаме малко по-умерените впечатления на Мартин Брандъл за състезанието в Бахрейн в рубриката ни Гласът на експерта.

Въпреки доста шокиращото си заглавие коментара на бившият пилот от Формула 1 е с умерен тон и много загриженост за доброто шоу! 

Насладете му се: 



"Този сезон вероятно ще бъде чудесен, поне за нас, Себастиан Фетел и Люис Хамилтън.


Мерцедесът е малко по-бърз в една обиколка, но добре подготвеното Ферари може да го победи на всяко трасе, с помощта на агресивна стратегия и безупречни спирания в бокса.
Фетел можеше лесно да спечели първите три състезания, а не само две от тях. Но и Хамилтън можеше да ги спечели също. Толкова са близо.
Валтери Ботас разбра, какво е усещането да си на ринга за 94 минути с двама многократни шампиони. Те бяха брутално и безмилостно бързи и след състезанието в Бахрейн той си тръгна с разбит нос.
Въпреки това вярвам, че този уикенд бе добър за него, защото направи първия си пробив, като спечели първа стартова позиция за пръв път в кариерата си и успя да води колоната 14 обиколки.
Очевидно гумите му бяха с повишено налягане от старта, но дори след два питстопа и нови гуми той продължаваше да страда от липса на сцепление в задните гуми. Със сигурност Валтери ще продължи да израства, да подобрява представянето си и увереността си, и вярвам, че ще спечели състезание или две още през тази година.

Люис получи наказание за забавяне на Даниел Рикардо в бокса по време на колата за сигурност, защото трябваше да изчака да приключи смяната на гуми на Валтери Ботас. Приоритетно обслужване в бокса е това, което получаваш когато си спечелил първа стартова позиция и си повел колоната, особено при кола на сигурността. Правилата не позволяват да се блокира друг състезател, ако отборът е решил да вкара и двата си болида в бокса. Това не бе спортсменско и наказанието не се забави. Дали това пет-секундно наказание и лекото допълнително забавяне в бокса, заради изчаканата смяна на гуми на болида на Ботас попречи на Хамилтън да спечели, ние никога няма да разберем. Вероятно той можеше да се приближи изключително близо до Фетел, но подозирам, пилота на Ферари щеше да се справи, въпреки че за малко колата за сигурност, отново да се бе намесила във негова вреда, както стана преди седмица в Китай.

Съмнявам се, че Хамилтън много се е развълнувал от случилото се, като се има предвид, че в Бахрейн изпревари Ален Прост за второто място по постигнати подиуми в кариерата си. Те са вече 107, но му остава доста път до постижението на Михаел Шумахер от 155 подиума.

Доста освежаващо е да видиш Ферари в челото когато състезанието трябва да се реши със стратегия. Е, разбира се стратегия само за единия пилот. Кими Райконен определено е последна грижа на отбора, като за това помогна недобрата му стартова позиция, лошия старт и загубата на темпо в сравнение с останалите пилоти на мерцедес и ферари.
Кими звучи и изглежда разочарован. Освен това пое ролята на Фетел на непрекъснато мрънкащ по радиото. С известно публично увещаване от шефовете си, ще му се наложи да обърне нещата в своя полза в следващите състезания, ако иска да остане в отбора и през 2018.

Изненадващо, Mercedes изглеждат леко объркани от това, че Ферари имат по-голямо предимство пред тях в изграждането на стратегии и болида им е по-удобен за управление. Споменах миналата седмица, че пилотите се учат как да атакуват в първите обиколки на състезанието, а също и след прибирането на колата за сигурност. Това ще бъде необходимо още по-категорично и в следващите състезания. Напомня ми времето, когато карах аз. Тогава най-добрия шанс да спечелиш позиция бе в откриващата обиколка. След въвеждането на DRS-системата пилотът отзад има възможност да доближи противника, но днес виждаме, че освен тази система пилота, който иска да изпревари има нужда да спре по-късно или да потърси тактика за атака в завоите. Удоволствието е да се гледат подобни изпреварвания, като тези в картинг състезанията и съпровождащите Ф1 малки серии.
Пренапомпаните задни гуми на Ботас (Mercedes наистина ли имат само един начин за регулиране на налягането на гумите на стартовата решетка с отделен агрегат за всяка кола, особено когато колите им са един до друга на стартовата решетка?) събраха колоната в първите обиколки и като че ли изглеждаше, че Ред Бул успяха да влязат в играта като трети отбор.
За съжаление, Макс Verstappen получи повреда в спирачките след посещението си в бокса. Той ми каза в неделя вечерта, че е бил толкова изненадан заради отказа на спирачките, че забравил да махне ръцете си от волана при удара в мантинелите. Това лесно можеше да му докара контузия в китката или дори счупени палците. 

С безмилостното си темпо, лидерите оставиха Рикардо доста назад във времето, на не толкова далечното пето място. Red Bull отново даде заявка за добро представяне, но и ние и те ще трябва да изчакаме търпеливо B-спецификацията на колата. Определено всички имаме нужда да бъде добра.

Фелипе Маса спечели убедително в "лигата на пенсионерите" с чудесното си постижение - шесто място за Уилямс, които финишираха само с един оцелял болид. И сам, воинът е воин. 

Серхио Перес също се представи много добре, след като стартира 18-ти, а завърши 7-ми, с доста темпо и добре преценена стратегия. Така отборът на розовите пантери, подкрепени от "мистър постоянен" - Естебан Окон се изкачи до четвъртото място в класирането при конструкторите. Това е потвърждение, че можете да си боядисате болида в какъвто цвят си искате, стига парите от спонсора да са добре използвани и да носят резултати. 

Знаете, че съм голям фен на Карлос Сайнц, но в този уикенд не бях доволен от представянето му. След глупавия инцидент в неделя, в който Сайнц разкости болида на Строл в първия завой след илизането си от бокса, за следващото състезание в Сочи ще получи и наказание на стартовата решетка.

Renault имат нужда да разберат как да щадят гумите си, за да могат да реализират потенциала, който показват във всяка квалификация и да го превърнат в точки. Те изостават в състезанията до момента.

Гумите деградираха отново в нормални граници и отборите имаха шанс да направят стратегия с едно или две спирания в бокса, което е залог за интересна надпревара. Заедно с това трасетата в Китай и Бахрен предложиха доста места за изпреварване и такива имаше. Всичко това е добър знак и трябва да се научим да се забавляваме от това, че болидите са събрани в колона и винаги някой от задна позиция може да атакува на което и да е място по пистите. 

За мен това е страхотно. Надявам се и вие да се наслаждавате също."
-------------------------------
Източник: http://www.skysports.com/f1/news/24096/10840571/martin-brundle-sebastian-vettel-and-lewis-hamilton-give-valtteri-bottas-a-bloody-nose-in-bahrain
Автор: Martin Brundle
Превод: Д.Димитров
Снимки: F1.com, Pirelli, Mercedes, Ferrari, Renault

Коментари

Популярни публикации от този блог

Последното състезание на Сена

Стартът в Сингапур - кой е виновен?

Защо Мерцедес изгубиха в Бахрейн