Гран при на Австралия

Сезонът във Формула 1 започна. Започна впечатляващо и завладяващо. Да се надяваме, че ще продължи по същия начин и ще ни държи в напрежение до края – също както и предния.












На пистата Албърт Парк в Мелбърн, Австралия Кими Райконен и неговият Лотус направиха нужното сезонът да започне неочаквано. Финландецът с прякор „ледения“ успя с по-добра стратегия при смяната на гуми да победи първоначално сочените за фаворити отбори на Ред Бул и Ферари.

Нищо подобно не вещаеше стартовата решетка в Мелбърн.

Пилотите на Ред Бул – Себастиян Фетел и Марк Уебър бяха окупирали първата стартова линия. Зад тях бе новият пилот на Мерцедес – Люис Хамилтън, следван от двете ферарита – на Фелипе Маса и Фернандо Алонсо. Зад тях бе вторият мерцедес с Нико Розберг и едва от седма позиция потегли Кими.


Най-разочаровани от квалификацията за място, която се проведе в утрото на неделята, поради силният дъжд в съботния ден, бяха феновете на Макларън. Новият болид не даде добри резултати нито в ръцете на Дженсън Бътън, нито на новият пилот в тима – мексиканеца Серхио Перес. За тяхно съжаление, резултатите от квалификацията се повториха и в състезанието. Засега Макларън не са фактор. 




Водещият фактор в надпреварата, също както бе и през миналата година бяха гумите на Пирели. Правилната им употреба бе ключът към доброто класиране в състезанието и Райконен напрактика го доказа. От първите шест пилота в крайното класиране единствено Кими смени гумите си само два пъти. Трите стопа на Фернандо Алонсо и Себастиян Фетел не им оставиха шанс да настигнат финландеца и да се борят за победа в първото състезание за сезона. Така на подиума в обратен ред се подредиха призьорите от миналата година – Райконен – първи, Алонсо - втори и Фетел – трети. Второто ферари – това на Фелипе Маса, въпреки, че бе по-бързо в квалификацията и в началото на състезанието, остана първият болид извън подиума, а Хамилтън научи, че иначе бързият в спринта Мерцедес, в маратона се задъхва сериозно.

Състезанието определено бе показателно и по отношение развитието на отборите. 
Не спря да подхвърча този Ред Бул...
Ред Бул наистина са удивително бързи в една обиколка, но в състезанието се видяха слабости, които отсъстваха в края на предния сезон. В прякото сравнение на времената на Себастиян Фетел и основният му съперник Фернандо Алонсо, може да се види, че Алонсо е бил по-бърз в цели 38 обиколки от общо 58. 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Об.
Себастиян Фетел
Фернандо Алонсо
Разлика
Изоставане.
Фетел
Алонсо
1

ССи (1) 1:39.650

ССи (3) 1:42.070
-2.420
-2.420
1

2
(1) 1:33.110
(3) 1:33.200
-0.090
-2.510
2

3
(1) 1:33.550
(3) 1:33.230
+0.320
-2.190

1
4
(1) 1:34.370
(3) 1:33.800
+0.570
-1.620

2
5
(1) 1:34.500
(3) 1:34.290
+0.210
-1.410

3
6
Бокс (1) 1:34.750
(3) 1:34.790
-0.040
-1.450
3

7
Мн (9) 1:52.240
(2) 1:34.820
+17.420
15.970

4
8
(9) 1:39.170
(1) 1:34.700
+4.470
20.440

5
9
(6) 1:32.320
Бокс (5) 1:51.300
-18.980
1.460
4

10
(5) 1:32.210
Мн (7) 1:37.900
-5.690
-4.230
5

11
(4) 1:32.690
(7) 1:32.440
+0.250
-3.980

6
12
(4) 1:32.240
(6) 1:31.880
+0.360
-3.620

7
13
(3) 1:32.590
(5) 1:32.090
+0.500
-3.120

8
14
(2) 1:33.670
(4) 1:32.290
+1.380
-1.740

9
15
(2) 1:33.590
(4) 1:33.300
+0.290
-1.450

10
16
(2) 1:33.760
(4) 1:33.560
+0.200
-1.250

11
17
(2) 1:33.490
(4) 1:33.800
-0.310
-1.560
6

18
(2) 1:33.610
(4) 1:33.280
+0.330
-1.230

12
19
(2) 1:33.520
(4) 1:33.640
-0.120
-1.350
7

20
(2) 1:33.640
Бокс (7) 1:51.190
-17.550
-18.900
8

21
Бокс (6) 1:51.780
Мн (7) 1:36.170
+15.610
-3.290

13
22
Мн (7) 1:37.280
(5) 1:32.440
+4.840
1.550

14
23
(6) 1:31.660
(5) 1:32.250
-0.590
0.960
9

24
(5) 1:31.380
(4) 1:31.920
-0.540
0.420
10

25
(5) 1:32.270
(4) 1:31.840
+0.430
0.850

15
26
(5) 1:32.670
(4) 1:32.650
+0.020
0.870

16
27
(4) 1:32.550
(3) 1:32.120
+0.430
1.300

17
28
(4) 1:32.140
(3) 1:31.810
+0.330
1.630

18
29
(4) 1:32.910
(3) 1:32.440
+0.470
2.100

19
30
(4) 1:33.040
(3) 1:32.230
+0.810
2.910

20
31
(3) 1:33.150
(2) 1:35.460
-2.310
0.600
11

32
(3) 1:32.840
(2) 1:32.420
+0.420
1.020

21
33
(3) 1:31.580
(2) 1:30.840
+0.740
1.760

22
34
(2) 1:31.320
(1) 1:30.380
+0.940
2.700

23
35
(2) 1:31.540
(1) 1:30.610
+0.930
3.630

24
36
(2) 1:32.130
(1) 1:30.670
+1.460
5.090

25
37
Бокс (4) 1:49.740
(1) 1:31.360
+18.380
23.470

26
38
Мн (5) 1:36.670
(1) 1:31.310
+5.360
28.830

27
39
(5) 1:30.890
Бокс (3) 1:49.340
-18.450
10.380
12

40
(4) 1:31.110
Мн (3) 1:36.440
-5.330
5.050
13

41
(4) 1:30.460
(3) 1:29.730
+0.730
5.780

28
42
(4) 1:30.410
(3) 1:31.180
-0.770
5.010
14

43
(4) 1:30.590
(3) 1:29.650
+0.940
5.950

29
44
(4) 1:30.720
(3) 1:30.120
+0.600
6.550

30
45
(4) 1:31.030
(3) 1:31.490
-0.460
6.090
15

46
(3) 1:31.070
(2) 1:31.540
-0.470
5.620
16

47
(3) 1:31.060
(2) 1:31.670
-0.610
5.010
17

48
(3) 1:31.700
(2) 1:30.840
+0.860
5.870

31
49
(3) 1:31.100
(2) 1:30.580
+0.520
6.390

32
50
(3) 1:31.070
(2) 1:30.330
+0.740
7.130

33
51
(3) 1:31.000
(2) 1:30.410
+0.590
7.720

34
52
(3) 1:30.810
(2) 1:29.580
+1.230
8.950

35
53
(3) 1:30.970
(2) 1:29.560
+1.410
10.360

36
54
(3) 1:31.180
(2) 1:29.880
+1.300
11.660

37
55
(3) 1:30.790
(2) 1:31.860
-1.070
10.590
18

56
(3) 1:30.880
(2) 1:31.180
-0.300
10.290
19

57
(3) 1:31.290
(2) 1:31.210
+0.080
10.370

38
58
(3) 1:32.190
(2) 1:32.640
-0.450
9.920
20


Общо време:
1:30:25.640
1:30:15.720
+9.920
20
38
Средно време:
1:33.546
1:33.374
+0.171


Обиколки без боксове:
52
52
0


Общо време от обиколките без боксове:
1:20:03.180
1:19:53.380
+9.800


Средно време от обиколките без боксове:
1:32.369
1:32.180
++0.171


Най-бърза обиколка:
1:30.410
1:29.560
+0.850


Най-бавна обиколка:
1:52.240
1:51.300
+0.940


Обиколки начело:
6
6
0


Брой боксове:
3
3
0


Общо време от боксовете:
10:22.460
10:22.340
+0.120


Време в бокса:
1:06.107
1:05.102
+1.005



Стинт 1
ССи 6
ССи 9
-3


Време на стинта:
9:29.930
14:32.200
-5:02.270


Средно време на обиколка:
1:34.988
1:36.911
-1.923


Най-бърза обиколка:
1:33.110
1:33.200
-0.090



Стинт 2
Мн 15
Мн 11
4


Време на стинта:
24:00.520
17:25.370
6:35.150


Средно време на обиколка:
1:36.035
1:35.034
1.001


Най-бърза обиколка:
1:32.210
1:31.880
0.330



Стинт 3
Мн 16
Мн 19
-3


Време на стинта:
24:58.200
29:28.260
-4:30.060


Средно време на обиколка:
1:33.637
1:33.066
0.571


Най-бърза обиколка:
1:31.320
1:30.380
0.940



Стинт 4
Мн 21
Мн 19
2


Време на стинта:
31:56.990
28:49.890
3:07.100


Средно време на обиколка:
1:31.285
1:31.047
0.238


Най-бърза обиколка:
1:30.410
1:29.560
0.850


Гуми: ССи - супер софт, използвани; Мн - медиум, нови 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Най-бързата обиколка на испанеца е с почти секунда (85 стотни) по-добра от тази на Фетел. В този аспект Фетел изостава дори от Фелипе Маса (1:30.240). Очевидно е, че по време на състезанието болидът на Ред Бул не е най-бърз дори и в само една обиколка и то главно поради начина на използване на гумите. 

Ред Була на Фетел загуби темпо, а този на Марк Уебър - позиции на старта

...виж ги ти мушмороците как се закачат със старото куче! 


На другия полюс са болидите на Ферари. 
Много балансирани в квалификацията и в състезанието. И макар, че отстъпиха първите три места на решетката, експлозивният им старт ги изпрати напред, а Маса и Алонсо заявиха ясно, че ферари ще бъдат фактор през този сезон. 

Маса пред Алонсо! А Гутиерес и Малдонадо ги няма! Не се закачайте с Фелипе, момчета! :)



Мерцедес с отпадането на Нико Розберг и неубедителното представяне на Люис Хамилтън показаха, че немският отбор още не се е отървал от детските болести, които го преследват от няколко години.
Кими каза, че това била една от най-лесните му победи...
Разбира се над всички бе отбора на Лотус, заради великолепната стратегия осигурила победата на Кими Райконен. Само един въпрос стоеше в рамките на последните десет обиколки – ще издържат ли гумите на Кими. Не само, че издържаха, ами и последната обиколка бе с рекордно време (1:29.270)
Наздраве! 
Много е вероятно началото на сезона и през тази година да ни осигури няколко различни победителя в първите състезания. В надпреварата има достатъчно световни шампиони, които все още са гладни за победи. Но едно е сигурно. Чакат ни добри времена! 
Кажете къде да се подпиша!!! 

----------------
Текстът е излъчен в предаването Автохоризонт на БНР (всяка неделя от 18.20 часа)
Снимки: safety-car.es
Графики: http://f1.f-e-n.net/ ; TeamF1LotusFIA и Pirelli

Коментари

Популярни публикации от този блог

Последното състезание на Сена

Пилотите 2013

Жил Вилньов - завинаги!