Състезание преди състезанието



Първата позиция в Монако е много важна за състезанието. Това вече е ясно на всяко хлапе. Но, чак такава надпревара за местата в утрешната надпревара не съм очаквал. Такава жажда за победата в квалификацията.... 

Такова невероятно представяне на Михаел Шумахер също са очаквали малцина. На 43 години немският пилот показа, че в Монако са най-важни опита и увереността в собствените сили. 
Шумахер направи една перфектна обиколка в самия край на квалификацията, точно както го правеше преди 10 и повече години. Спечели, след като всички бяха го отписали. Показа, че възрастта не е порок във Формула 1 и че всичко е в ръцете на пилота, стига да има добър болид. Особено в Гран при на Монако.

Толкова по-жалко е, че Михаел няма да стартира пръв утре в състезанието. Наказанието от надпреварата в Испания си е в сила и никакво представяне в Монако не може да го отмени. 






Шумахер доживя завръщането си в челото, само за да бъде върнат с пет места на стартовата решетка. 

Дори ако обърнем внимание само на представянето на Шумахер в квалификацията, пак ще видим, че имаме състезание преди състезанието. Улиците на Монте Карло представляват най-невероятната писта във Формула 1. Има пилоти като Педро де ла Роса, които не оценяват високо това трасе, но повечето от пилотите обожават надпреварата в княжеството. Така е, защото състезанието тук не е срещу останалите 23 пилоти, а битка срещу пистата! Всяка обиколка, била тя направена и в квалификацията, е една малка война на пилота срещу трасето. Всяка грешка се наказва. Всеки недостатък изпъква. Няма място за слабохарактерни пилоти и нерешителни действия. 

Затова, често по трасето на Монте Карло падат жертви. 
Двама отлично представящи се през сезона пилоти паднаха в жертва в съботните събития. Всъщност точно тези двамата латино-пилоти, с гореща кръв, произведоха най-много емоции на пистата. Серхио Перес и Пастор Малдонадо.
В третата свободна тренировка двамата се забъркаха в ненужен инцидент, при който Уилямса на Малдонадо се оказа от грешната страна и пилота заслужено бе наказан с връщане 10 места назад на стартовата решетка. Колкото и странно да е, това наказание не наруши темпото на Малдонадо и той успя да стигне до последната част на квалификацията. Серхио Перес обаче, нямаше тази съдба и отпадна още в Q1. Една много малка грешка на пилота го прати в мантинелите. Грешката бе толкова незабележима, че на пръв поглед изглеждаше, че техниката е изневерила на Перес. Малко по-късно в квалификацията, съотборника на Перес - Камуи Кобаяши, показа, че болида на Заубер наистина страда от странно заболяване в завоите, но определено вината бе главно на задкормилното устройство в болида. 
Състезанието в събота бе гарнирано с още драма, след като Филипе Маса се завърна по подобаващ начин в Q3. Фелипе бе най-бърз на трасето в Q2 и остави толкова добри впечатления с представянето си, че много фенове го пратиха директно на пол-позишън. Ферари обаче не успяха да съберат най-високата скорост на трасето в заключителната част на квалификацията и останаха 6 и 7-ми. Благодарение на наказанието на Шумахер, обаче Алонсо влезе в топ 5. Въпреки това, Фелипе Маса имаше най-бързото ферари на трасето през целия съботен ден, с това малко досадно изключение - Q3. Дано Фелипе успее наистина да докаже, че Ферари е неговият болид, и че може да побеждава с него, защото в противен случай Ферари ще реши, че Маса вече не е неговият пилот. 

Вече не можем да наричаме изненада отпадането на Бътън преди последната част на квалификацията, защото започна да се превръща в досаден навик, докато Хамилтън отново отсрами Макларън и утре ще стартира трети. 

Фетел пак се отказа от Q3, което също се превръща е досаден навик, но Кристиян Хорнер сигурно знае какво прави. Марк Уебър, който явно има повече свобода за участие в последната част от квалификацията успя да спечели най-много от всички. В края на квалификацията той постигна първо време, но само секунди по-късно Михаел Шумахер изтри неговото най-добро постижение. Въпреки това, първата стартова позиция е за Марк. Дано това е истинското завръщане на австралиеца. Фетел ще стартира от девета позиция утре и трудно ще се превърне в заплаха за Уебър, ако той сам не си унищожи шансовете за победа. 

Лотус разочароваха най-много своите привърженици. В петък Ромейн Грожан показа отлични времена, докато Кими Райконен пропусна да направи необходимите тестове. В събота обаче с най-меките гуми на пирели, Лотусите не показаха достатъчна скорост точно в решаващата Q3. Грожан, който си припомняше в петък състезанието на това трасе от 1996 година, когато победи французина Оливие Панис, не можа да се добере до заветния пол-позишън. 
Но и четвъртата позиция е добра за стартиране, стига французина отново да не се забърка в битка с класирания точно за него Михаел Шумахер.

Това състезание преди състезанието, което ни предложиха днес пилотите, показва, че дори първата позиция утре на Уебър няма да е реши надпреварата. Марк Уебър вече е печелил от първа позиция в Монако - през 2010 година. Но тогава и неговата увереност бе различна и болида му бе по-добър от останалите на пистата. Ако и утре е така, това наистина ще е изненада. 


Ето видео - как Шумахер постигна най-бързата обиколка в Монако с коментара на Антъни Дейвидсън. 
А, отговора на въпроса "как?" е - "с една ръка!"

Коментари

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Последното състезание на Сена

Стартът в Сингапур - кой е виновен?

Защо Мерцедес изгубиха в Бахрейн