Публикации

Бъдещето на Формула 1

Изображение
Бъдещето на Формула 1 все още е неясно. Добрата новина е, че започва да става малко по-предвидимо. Стратегът Рос Браун обича всяка следваща стъпка да е добре подготвена преди още кракът да бъде вдигнат. Хаотичното развитие и странните решения не са му присъщи - знаем го добре от кариерата му във Формула 1 до момента. До него в тази задача застава бившият му съратник от годините във Ферари - Жан Тод... Ето така бъдещето наистина започва да става все по-ясно и по-предвидимо. Но дали бъдещето на Формула 1 ще бъде по-добро от миналото? Дитер Ренкен - специалиста на Аутоспорт по технологиите спекулира по темата, като прогнозира, че хибридната технология на Порше, разработена за клас  LMP1 на шампионата за издръжливост на ФИА - WEC, може да стане основа на следващата стъпка за развитието на двигателите във Формула 1... "Защо  Porsche държи ключа за б ъдещето на двигателите във Формула 1" - Гласът на експерта  "За пръв път новите двигатели за Формула 1 бяха

"Да се състезаваме с Алонсо ще е страхотно" - Хуан Пабло Монтоя - Гласът на експерта

Изображение
Фернандо Алонсо и шефът на Макларън Зак Браун оповестиха, че предстоящото участие в 500-те мили на Индианаполис няма да е единствения опит на пилота на Макларън да спечели тази надпревара.  "Първо е състезанието, а в понеделник - 29-ти май ще преценим каква е ситуацията. Приоритет за мен тази година е да се забавлявам в Индианаполис." - каза Ферандо на пресконференцията и продължи:  "Участвам, защото обичам състезателните автомобили, обичам да карам най-бързите коли, а Indy 500 е най-голямото състезание в света. Много привлекателно е да се състезаваш, да се наслаждаваш и да си част от това събитие. Всички ми казват, че атмосферата ще е уникална, но и че ще бъде доста тежък ден. След това, независимо от резултата, който ще постигнем в неделя, ще обмислим какво ще се случва за напред. Ще бъда напълно открит: ако искам да бъда най-завършеният, или най-добрият пилот в света, значи искам да изпитам всички различни автомобили и всички различни техники на пилотиране,

Тестове в Бахрейн - Репортаж

Изображение
Завършиха двата дни тестове в Бахрейн. Тестовете проследи Недко Кръстев, който събра и обработи наличната информация.  Представяме ви неговият репортаж (почти от мястото на събитието):  "И в двата дни пилотите на Мерцедес /в първия – Хамилтън, във втория – Ботас/ оглавиха класациите както за най-бързи времена, така и за най-много обиколки. И двамата работиха по една и съща програма – аеродинамика и работата с гумите на Пирели за 2017-та, като обърнаха особено внимание на най-меките смеси. Имаше проблеми с колите и на двамата, Хамилтън получи  електрически проблем, а Ботас механичен. Но както е видно от сериозното им количество обиколки, проблемите бяха дребни и бързи за отстраняване.  Пилотите на Мерцедес имаха доста интензивна програма и редуваха през целия си ден на тестове дълги и къси серии от обиколки. Близко до тях по време беше Себастиан Фетел по време на втория ден от тестовете. В първия ден пилотът на Ферари тестваше гумите на Пирели

"Фетел и Хамилтън разбиха носа на Валтери Ботас в Бахрейн" - Гласът на експерта

Изображение
След огромният интерес към конспиративния ни текст от вчера, днес ви предлагаме малко по-умерените впечатления на Мартин Брандъл за състезанието в Бахрейн в рубриката ни Гласът на експерта. Въпреки доста шокиращото си заглавие коментара на бившият пилот от Формула 1 е с умерен тон и много загриженост за доброто шоу!  Насладете му се:  "Този сезон вероятно ще бъде чудесен, поне за нас, Себастиан Фетел и Люис Хамилтън. Мерцедесът е малко по-бърз в една обиколка, но добре подготвеното Ферари може да го победи на всяко трасе, с помощта на агресивна стратегия и безупречни спирания в бокса. Фетел можеше лесно да спечели първите три състезания, а не само две от тях. Но и Хамилтън можеше да ги спечели също. Толкова са близо. Валтери Ботас разбра, какво е усещането да си на ринга за 94 минути с двама многократни шампиони. Те бяха брутално и безмилостно бързи и след състезанието в Бахрейн той си тръгна с разбит нос. Въпреки това вярвам, че този уикенд б

Защо Мерцедес изгубиха в Бахрейн

Изображение
Гран при на Бахрейн бе доста интригуващо състезание. Битката между Мерцедес и Ферари бе на отлично ниво. Отличниците този път бяха Ферари. Мерцедес получиха много и най-различни оценки от анализаторите и феновете, но нито една от тя не бе най-високата. Анализът на няколко важни елемента от състезанието може да отговори на доста въпроси. Началото на проблемите за сребърните стрели бе още преди старта на състезанието.  Мерцедес декларираха, че на стартовата решетка, преди болидите да потеглят са имали проблем генератора, с който се помпят гумите на болида на Валтери Ботас. "Генераторът ни се повреди на стартовата решетка и ние не успяхме да зададем точното налягане в гумите на Валтери. Болидът стартира с напълно погрешни нива на налягането в гумите." каза Тото Волф след състезанието. С това от Мерцедес се опитаха да обяснят слабото темпо на стартиралия чудесно от първа позиция Валтери Ботас, който поведе колоната. Некоректното налягане било причина Ботас да не успее