Публикации

Гладиаторски битки

Изображение
Първите римски гладиаторски борби били проведени през 264 г. пр. Хр. от Децим Юний Брут Сцева на Forum Boarium - Пазарът за добитък.   Началото на кървавата традиция, с която римляните са останали в паметта на поколенията след тях, е поставена в чест на едно погребение. Децим Брут изпълнил дълга си (munus) да почете мъртвия си баща като принесъл в дар смъртта на свои роби. Но, за да бъде смъртта им възвишена и справедлива, робите се биели по двойки. По-късно религиозният смисъл постепенно избледнял и игрите се превърнали в един от символите на римската култура за около 7 века. Историята на древен Рим помни много гладиаторски битки в последвалите години, но те винаги са били по двойки. Спечелилият гладиатор бил почитан като герой… Днес, историята на Формула 1 прилича повече от всякога на тези римски гладиаторски битки. Новите правила, въведени от началото на сезона, новите болиди с хибридни турбо-системи, заместващи класическия атмосферен двигател, който беше използван до 20

Гласът на експерта: Даниел Рикардо - Героите от детството ми са Айртон Сена и Дейл Ърнхарт

Изображение
Няма случайни неща. Даниел Рикардо е момчето с най-широка усмивка в кервана на Формула 1. Личността Даниел Рикардо е наистина толкова широко скроена, че усмивката е просто илюстрация.  Младият пилот на Ред Бул бе подложен на кръстосан разпит от феновете си в туитър и определено, на моменти връзката им бе прекалено интимна. Откровеността винаги е атрактивно качество, особено проявено от пилот във Формула 1. Ето и част от отговорите на Даниел публикувани на официалната страница на Ред Бул Рейсинг  преведени за вас от Антраник Титизян . Фен: Кое е любимото ти телевизионно шоу? ДР: В последно време The Ultimate Fighter. Фен: Какво най-много ти харесва във Формула 1? ДР: Предизвикателството,  съревнованието и най-вече, че имам възможност да пътувам до невероятни места по света. Фен: Имаше ли лоши оценки в училище? ДР: Средни… Фен: Кой е любимия ти чипс? ДР: Със сол и оцет. Фен: Говориш ли други езици освен английски? ДР: Малко италиански. Фен: Ако мож

Гласът на експерта: Фетел - "Боря се с колата"

Изображение
Себастиян Фетел е в криза. И не е кризата на средната възраст, защото още му е рано за нея. При него е криза на скоростта. Тя идва главно от факта, че му се налага да пилотира болид, който не му е по мярка. Турбо-хибридният Ред Бул се оказа лъжица не по устата на световният шампион. Това, че му е трудно е ясно и на малките деца.  Да си световен шампион, а да се тътриш зад съотборника си, че да се налага и да му правиш път - едва ли има по-голямо падение. Спомням си в историята на състезанията един друг такъв случай - когато Сена пристигна в Макларън... но това е друга история.  Дали Даниел Рикардо ще стане Световен шампион във Формула 1 ще покаже бъдещето и най-вече самият Даниел. Това, че в момента е по-бърз от Фетел, обаче е неоспорим факт, дори и от самия Световен шампион. В търсене на повече истина репортерите на официалният сайт на Формула 1 зададоха своите въпроси на четирикратният световен шампион Себастиян Фетел веднага след края на Гран при на Китай, където Фете

Гласът на Експерта 2

Изображение
Продължаваме рубриката Гласът на Експерта. Тази седмица Антраник Титизян ни представя колонката на Люис Хамилтън от страниците на ВВС. Британският пилот на Мерцедес бе сочен от букмейкърите като фаворит за спечелване на Световната титла през този сезон. Но първото състезание на Хамилтън в Австралия започна само с 5 цилиндъра в двигателя. За сметка на това и шестте му лични цилиндъра, заедно с турбото и всички системи за възстановяване на енергията на Хамилтън работят здраво за британската медия ВВС (както и за всяка друга британска медия). Колонката е писана малко преди състезанието за Гран при на Австралия в Мелбърн и представя някои от непознатите страни на Люис. Стремили сме се максимално да запазим уникалният му стил на изразяване.     Люис Хамилтън няма да яде, няма да диша и няма да сънува нищо друго освен състезания, докато не спечели титлата.   „Много се вълнувам за началото на сезона. Имаше толкова много промени през зимата, нови двигатели, нови шасита… В

Гласът на експерта

Изображение
През тази година, освен собствените ни коментари, които ви предлагаме след почти всеки старт от шампионата, ще се опитаме да разширим кръгозора, като ви предложим и мнения на водещи специалисти от световни медии. Благодарение на Антраник Титизян @Antranik , който вече е активен администратор на страницата Формула 1 е страст  във Фейсбук, до вас ще достигат мнения и интервюта от света на Формула 1, редактирани и преработени, според нашето разбиране за събитията във великата надпревара. Започваме с разсъжденията на Дитер Ренкен от престижното издание Аутоспорт, който анализира бъдещето на Формула 1, в духа на събитията, преди началото на сезон 2014 г.  В текста ще откриете някои малки мръсни тайни от срещата на Стратегическата група, проведена в централата на FOM (Формула Уан Мениджмънт) в края на февруари, които предизвикват доста интересни въпроси. Важните решения за бъдещето на Формула 1 се вземат зад закрити врати. *   „Докато всички бяха приковали погледи към

Добре дошли в бъдещето

Изображение
Формула 1, такава каквато я познавахме, премина в отвъдното. Сезон 2014 година ще бъде началото на нова епоха. Любимата ни надпревара ще се превърне в нещо, което бащите и дядовците й никога не са си представяли.   Щом новата Формула 1 по един или друг начин предизвика отвращение у вездесъщия мистър Формула 1 – Бърни Екълстоун, значи критичната граница е премината. Най­-вероятно това вещае и края на управлението на Mr. E и той го осъзнава напълно, понеже приема, и сам лансира идеята за свой заместник. Странни са обратите на историята. През 1888 година Никола Тесла изобретява електрическия двигател. С негова помощ  електрическата енергия се превръща в кинетична. Електромоторът създава въртеливо  движение от силата на тока и с него могат да се движат и автомобили. Никола Тесла до края  на живота си е мечтаел да даде безплатна електрическа енергия на всички хора по света. Но за съжаление на всички еколози, 10 години по­-рано (през 1878 г.) Карл Бенц изобретява бензинов двиг