Гласът на експерта

През тази година, освен собствените ни коментари, които ви предлагаме след почти всеки старт от шампионата, ще се опитаме да разширим кръгозора, като ви предложим и мнения на водещи специалисти от световни медии.

Благодарение на Антраник Титизян @Antranik, който вече е активен администратор на страницата Формула 1 е страст във Фейсбук, до вас ще достигат мнения и интервюта от света на Формула 1, редактирани и преработени, според нашето разбиране за събитията във великата надпревара.


Започваме с разсъжденията на Дитер Ренкен от престижното издание Аутоспорт, който анализира бъдещето на Формула 1, в духа на събитията, преди началото на сезон 2014 г. 
В текста ще откриете някои малки мръсни тайни от срещата на Стратегическата група, проведена в централата на FOM (Формула Уан Мениджмънт) в края на февруари, които предизвикват доста интересни въпроси.

Важните решения за бъдещето на Формула 1 се вземат зад закрити врати.*

 „Докато всички бяха приковали погледи към тестовете в Бахрейн, няколко събития, които ще променят Формула 1 в краткосрочен и дългосрочен план, се състояха в Париж и Лондон. Проведени в изолация, по отделно никое от тях не може да промени спорта, но заедно имат потенциала да променят Формула 1 из основи, не само за следващия сезон, а и в бъдеще. Както често се случва във Ф1, тези разисквания преминаха под голяма секретност и най-вече, за това трябва да гледаме на тях с повишено внимание.
При формулирането на техническия регламент за 2014, Управляващият орган на моторните спортове - ФИА задължи доставчиците на двигатели да предоставят документите на завършените модели на двигателните блокове, не по-късно от 28 февруари. Спекулираше се, че Рено, чиито проблеми бяха наблюдавани от всички ще поискат удължаване на този срок с 2 месеца. Вътрешни източници твърдят, че шефа на Рено-Нисан Алианс, Карлос Госн лично се е обадил на шефа на ФИА Жан Тод, за да го помоли именно за това. И двете страни тотално отрекоха за подобни обстоятелства. 
Въпреки това в последният петък на февруари, се проведе среща на Стратегическата група във Формула1, която наложи вето на подобно удължаване, което показва, че има и трета страна в тази история. На същата среща, проведена под домакинството на FOM (Формула Уан Мениджмънт) в базата им в предградието на Лондон Бигин Хил бяха приети и други дребни промени към правилника за 2014, като добавянето допълнителен комплект супер-меки гуми за Q3, с цел да се предотврати ситуация, при която топ пилотите пропускат 3-тата квалификация, с цел да запазят един комплект гуми.

На същото това събрание, Стратегическата група включваща представители на Ред Бул, Мерцедес, Ферари, Макларън, Уилямс и Лотус, както и Жан Тод и Бърни Екълстоун наложи вето на предложението на Бърни Екълстоун за удвояване на точките в последните три състезания. Бе поставен и въпроса за намаляването на точките, които се дават за първо място на стартовата решетка в съботната квалификация. Идеята е да се дават по 8 точки за пол позишън, което е равно на завършване на 6-та позиция в състезание. По-голямо безпокойство предизвикват обсъжданията на правилата през 2015 г., Предложението е да се въведе правило за удвояване на точките в последните 6 състезания, като според властимащите, това ще "подправи" скучните сезони и ще предизвика по-голям интерес. Ако се приеме нещо подобно, то ще срещне доста сериозен отпор от най-добрите пилоти в света, както и от всички най-сериозни и стабилни компании занимаващи се с производство на автомобили или партниращи си с автомобилостроенето.

От гореизложеното става ясно, че притежателя на рекламните права FOM, е готов на всичко за да удължи битките за титлата, с цел да повиши интереса към телевизионното излъчване и в тандем с управляващия съвет ще налага "такса", като всяко състезание, което е с удвоени точки, ще струва по 100 000 паунда на ФИА.


Обсъждани са и инициативи за намаляване на разходите, като например стандартизация на компоненти, като кормилните рейки и горивните системи и премахването на така наречените екзотични материали. Притеснително е решението, с което се слага таван на разходите от 225 милиона паунда, което е два пъти повече от това, което повечето от отборите харчат в момента.”

-----------------------------
Автор: Dieter Rencken, Autosport
Превод: Антраник Титизян
Снимки: Safety-car.es, Internet

*Текстът е преведен с известни съкращения

Коментари

Популярни публикации от този блог

Последното състезание на Сена

Стартът в Сингапур - кой е виновен?

Защо Мерцедес изгубиха в Бахрейн