Гласът на експерта: Фетел - "Боря се с колата"

Себастиян Фетел е в криза. И не е кризата на средната възраст, защото още му е рано за нея. При него е криза на скоростта. Тя идва главно от факта, че му се налага да пилотира болид, който не му е по мярка. Турбо-хибридният Ред Бул се оказа лъжица не по устата на световният шампион. Това, че му е трудно е ясно и на малките деца. 
Да си световен шампион, а да се тътриш зад съотборника си, че да се налага и да му правиш път - едва ли има по-голямо падение. Спомням си в историята на състезанията един друг такъв случай - когато Сена пристигна в Макларън... но това е друга история. 
Дали Даниел Рикардо ще стане Световен шампион във Формула 1 ще покаже бъдещето и най-вече самият Даниел. Това, че в момента е по-бърз от Фетел, обаче е неоспорим факт, дори и от самия Световен шампион.

В търсене на повече истина репортерите на официалният сайт на Формула 1 зададоха своите въпроси на четирикратният световен шампион Себастиян Фетел веднага след края на Гран при на Китай, където Фетел остана пети. Ето и интервюто на български, което достига до вас благодарение на Антраник Титизян.



Фетел: Боря се с колата

За първи път от 2012-та година насам пилотът на РедБул Себастиан Фетел, бе победен от свой съотборник в две поредни състезания. Защо световния шампион изпитваше толкова много трудности в неделното състезание в Китай? Ето какво обясни той пред репортерите:


-   Себастиан, направихте добър старт в Гран при на Китай, но после сякаш нещо се обърка. Какво се случи? 

-        Да, мисля че имах най-добрия старт от първите три коли, но разбира се това не бе достатъчно, за да настигна Люис. После стана трудно, защото той се отдалечаваше прекалено бързо и нямаше как да се възползвам от въздушната му струя. За щастие успях да се задържа пред Фернандо в началото. Мисля, че влязох в бокса една обиколка по-късно, отколкото трябваше, но гледайки резултатите не мисля, че това се оказа решаващо. По време на състезанието, просто нямах необходимото сцепление, за да се задържа пред Фернандо, защото на дългата права DRS зоната започва, някъде по средата и към този момент неговото Ферари вече се е отдалечило достатъчно, за да не мога да го изпреваря. Като цяло не мисля, че можех да постигна по-добър резултат от петата позиция, защото разстоянието между мен и колите напред беше прекалено голямо. Може би бих могъл да спестя 2-3 секунди, ако бях пропуснал Нико без борба, но резултата щеше да е същия според мен.

-      Никой пилот не обича да прави път на съотборника си – ти нямаш навика да го правиш. Направи ли път на Рикардо, или просто изтърва идеалната крива?

-      Направих му път, макар че в началото не разбирах защо трябва да го правя, понеже бяхме с едни и същи гуми, за разлика от Бахрейн. Това беше и основната причина да не го направя още първия път, когато се свързаха с мен по радиото. В този момент Рикардо беше с различна стратегия и в последствие разбрах, че няма смисъл да го задържам, щом е бил със стратегия с два пит-стоп-а. Към края на състезанието установих, че нямам необходимото темпо, което не ми беше ясно в началото, а на финала това си личеше по разликата от 24 секунди. Радвам се, че успях да запазя преднината си пред Нико Хюлкенберг и не загубих повече позиции.


-        Какво е чувството да караш кола, в която не се чувстваш удобно? 

-      Не съм там, където искам да бъда и усещането ми е, че се боря с колата. Това е процес в развитие. Понякога имам чувството, че съм крачка напред, но после сякаш пак отстъпвам назад. Да се надяваме, че ще направим няколко стъпки в правилната посока в следващите състезания. Не съм недоволен от постигнатия резултат, недоволен съм от положението в което се намираме, като цяло.


-        До каква степен възлагате надежди на подобренията за следващите състезания?

-      Очевидно е, че знаем къде са ни слабостите и те не са в завоите (смее се). Ако се върнем към състезанието в Китай, мога да добавя, че след първата смяна на гуми нямах възможност да изпреваря Алонсо и това се оказа решаващо за изоставането ми. После не знам какво стана и не съм сигурен, че все още го разбирам напълно. Бях много бавен с твърдите гуми.

-        Как виждаш шансовете си за титлата тази година ? 

-     Със сигурност няма да е лесно! Няма да е като разходка в парка, след като все още не сме намерили начин да догоним Мерцедес. Въпреки това, сезона не е приключил или поне не съм чул такова нещо. Очертава се един дълъг сезон, затова всичко е възможно – все още! Истината е, че имаме страхотна кола и трябва да поработим върху подобренията, за да ги приложим максимално добре, за да извлечем повече мощност от двигателя.


-----------------
Източник: f1.com 
Превод: Антраник Титизян
Снимки: Safety-car.es, Internet

Коментари

Популярни публикации от този блог

Последното състезание на Сена

Пилотите 2013

Жил Вилньов - завинаги!