Гласът на Експерта 2

Продължаваме рубриката Гласът на Експерта. Тази седмица Антраник Титизян ни представя колонката на Люис Хамилтън от страниците на ВВС.


Британският пилот на Мерцедес бе сочен от букмейкърите като фаворит за спечелване на Световната титла през този сезон. Но първото състезание на Хамилтън в Австралия започна само с 5 цилиндъра в двигателя. За сметка на това и шестте му лични цилиндъра, заедно с турбото и всички системи за възстановяване на енергията на Хамилтън работят здраво за британската медия ВВС (както и за всяка друга британска медия).

Колонката е писана малко преди състезанието за Гран при на Австралия в Мелбърн и представя някои от непознатите страни на Люис. Стремили сме се максимално да запазим уникалният му стил на изразяване.  
 

Люис Хамилтън няма да яде, няма да диша и няма да сънува нищо друго освен състезания, докато не спечели титлата. 

„Много се вълнувам за началото на сезона. Имаше толкова много промени през зимата, нови двигатели, нови шасита… Всичко е като разходка в неизвестното.
Чувствам, че съм в много добра позиция и съм решен да постигна много повече от това, което съм постигнал до сега, както и да изведа способностите си на по-високо ниво.
Искам да разширя познанията си за колата, да повиша нивото на уменията си и на отдадеността си на спорта.
Няма да ям, дишам и сънувам нищо друго освен състезания, докато не спечеля световната титла отново.

 Никога не съм чувствал толкова страст и жар по спорта.

Много неща се промениха за последната година – някои към добро, други към лошо. Те ме научиха да ценя настоящето и да вземам максимума всеки ден.
Леля ми почина миналата година само на 53 години. Това беше голям удар за мен, както и смъртта на бащата на Дженсън през зимата.
Познавах Джон, от десет годишен. Използвах негов двигател, когато спечелих първата си победа в картинга. Беше един от най-готините пичове в падока и бях наистина поразен, когато разбрах, какво се е случило.
Сигурен съм, че когато Джон е стигнал до райските врати, е бил благодарен за всичко, което е имал в живота си. Наистина живееше на максимум. Така искам да се чувствам и аз.
Когато стигна там, искам да знам, че съм живял пълноценно.
Нищо не се случва без причина. Наученото от мен през годините ме доведе до тук и сега пред мен има толкова много възможности.
Надявам се, че сезонът ще бъде страхотен. Първите четири състезания, ще бъдат абсолютна лотария. Вероятно няма да сме наясно предварително кой ще се бори за победата. Надявам се да има голяма конкуренция. Стратегиите ще бъдат от огромно значение, както и уменията на пилотите да използват оптимално горивото и гумите.
Болидът на Мерцедес изглежда доста бърз. Мисля, че повечето от отборите не са успели да балансират колите си на този етап, толкова добре, колкото нас.
Разбира се нищо не е ясно преди състезанието в неделя в Мелбърн, но все пак това е само първото състезание от един дълъг сезон.
Надявам да направим един страхотен сезон с Нико Розберг. Нико и аз си имаме хубава обща история. Някои може и да очакват, че ще имаме проблеми помежду си, но аз не съм от тях. Караме заедно от 13 годишни и сме се състезавали и в други шампионати. Той печелил срещу мен, аз също съм го бил, но връзката между нас винаги е била една и съща.

Да, Формула 1 е много по-жесток шампионат от всички други и има доста повече каране, но не очаквам никакви проблеми. Нико израсна много и е един изключителен пилот, много е важен за отбора и аз съм горд да сме съотборници. Очаквам с нетърпение да работим заедно, да се състезаваме и заедно да изведем отбора до резултатите, които заслужава.
Когато четете това, вероятно състезанието в Мелбърн ще е история. 
Докато бях в австралийският град исках да направя нещо за детската благотворителност. Затова посетих Кралската детска болница в Мелбърн. Може да си мислите, че правя тези неща, защото агентите ме карат, но всъщност не е така. Идвам от бедните квартали, въпреки че сега съм на друго място. Когато растях, в къщата срещу нас живееха наркодилъри. Толкова съм благодарен за възможностите, които ми бяха дадени до сега, че просто би било нечовешко, ако не дам всичко от себе си, за мога да помогна макар и с малко.
Работя със “Save the children” и „Unicef”. И двете организации са страхотни.
Каквото и да правя в бъдеще, ще е свързано с децата. Обичам да работя с тях. Пренасят ме на различно място.
Знам, че е ужасно да си в болница, но да видиш усмивките на тези деца, не защото знаеха кой съм, а защото им беше приятно да говорим за коли, изкуство, или каквото и да е – беше много вдъхновяващо.
Когато се пенсионирам – което надявам се ще е в далечното бъдеще – работата с деца ще е основна част от живота ми.
За сега обаче съм решен да се възползвам максимално от това, което имам – към пистата и газ!"

---------------------
Автор: Lewis Hamilton,BBC
Превод: Антраник Титизян
Снимки: Safety-car.es, Internet

Коментари

Популярни публикации от този блог

Последното състезание на Сена

Пилотите 2013

Жил Вилньов - завинаги!