Публикации

上 - Шанг

Изображение
Този знак означава "високо" на китайски. Това е йероглифа "шанг" - първата част от името на Шанхай. Печатно се изписва ето така: 上. Интересно е, че цели осем години ни обясняват, колко много  пистата в Шанхай  прилича на йероглифа Шанг, но никой не се сети да ни покаже приликата. Е, сега сами можете да прецените дали си приличат.   Повече информация за трасето и изискванията към болидите - vivaf1.com Снимки - Wikipedia

Развалените яйца на Булие

Изображение
Гран при на Китай приближава и емоциите около третото състезание от сезона във Формула 1 се покачват.  Отборите един по един се подреждат в стартовата решетка на оптимистичните изказвания.  Мартин Уитмарш директно заяви пред  Sky Sports News , че Макларън отива в Китай за да запише 150-я пол-позишън в историята на отбора. Оптимизмът на тима от Уокинг е подплатен с резултатите от първите две надпревари. Много е вероятно Макларън отново да заемат първата редица в Гран при на Китай. Уитмарш, обаче побърза да се застрахова, като заяви, че вероятно съперниците едва ли ще стоят със скръстени ръце през трите седмици от състезанието в Малайзия до това в Китай. „Но пък и ние сме доста заети през този период” - твърди Уитмарш и допълва, че вероятно след Китай нещата ще започнат да стават по-ясни.  Въпреки мнението на изпълнителния директор на Макларън Рейсинг в Китай „нещата” могат да станат и още по-неясни, ако в състезанието отново доминира отбор, непоставен сред фаворитите. О

Лотус Ф1 Тийм осиротя по Великден

Изображение
Автомобилният производител, който притежава марката Лотус оттегли подкрепата си за т има от Енстън, Оксфорд шър. Въпреки, че през миналата година отборът на Лотус – Рено Д жи Пи проведе успешно битката за името Лотус с отбора на Тони Фернандес, с днешна дата загуби войната.   Жерар Лопес собственик на  Genii Capital   Председателя на борда на директорите на Лотус Ф1 Тийм и на компанията-собственик на Груп Лотус - Жерар Лопес заяви, че Груп Лотус няма да продължи да спонсорира отбора във Формула 1. Груп Лотус се отказва и от възможността да придобие отбора на Лотус във Формула 1.  Засега отбора от Енстън няма да сменя името си. Отборът ще продължи да се нарича Лотус, но в случай, че се намери нов собственик на тима, вероятно то ще бъде сменено.  Ако настъплението на французите във Формула 1 продължи, след включването на цели трима пилоти в сезон 2012 и очакваното през 2013 или 2014 година Гран при на Франция, нищо чудно отново да имаме отбор с френското име Ре

Джим Кларк

Изображение
Да си спомним за един от най-великите пилоти във Формула 1 - Джим Кларк. Той загива на днешния ден през 1968 година на старата конфигурация на пистата Хокенхаймринг.  Джим Кларк е двукратен световен шампион във Формула 1 и има 25 победи и 33 пол-позишъна. Когато загива на 32 години, тези резултати са рекордни за Формула 1.  Поклон пред шампиона. 1965 г. Джим Кларк печели Инди 500 с Лотус Тийм Питър Уиндзор си спомня за Джим Кларк - чудесен текст за феновете на един от най-великите пилоти на всички времена:   The Unforgettable Jim Clark

Свежа кръв

Изображение
Световният шампионат във Формула 1 започна повече от обещаващо. Първите две състезания в Австралия и Малайзия оставиха след себе си толкова емоции и въпросителни, че да се обхване всичко в няколко думи е невъзможно. На пистата имаме шестима световни шампиони. За тях се изговори толкова много, че дори вече темата нагарча от сладост. Да, хубаво е, че борбата между пилотите през сезона ще е на много високо ниво, с много амбиции от „старите кучета”, но ми се ще да погледнем на надпреварата през един по-различен ъгъл. Безспорните качества на Михаел Шумахер, Фернандо Алонсо, Себастиян Фетел, Кими Райконен, Дженсън Бътън и Люис Хамилтън през годините многократно бяха обсъждани и доказани. Никой от тези пораснали момчета няма да се даде без бой тази година. Какво обаче е бъдещето? Кои са вносителите на „свежа кръв”. Новите момчета, с бъдеще на звезди във Формула 1. В първите две надпревари изпъкнаха три имена, бих присъединил и още едно към тях, но може би при друг случай. Серхио Перес

Twitter

Изображение
Все повече се убеждавам, че комуникацията през twitter започва да има много голямо значение за феновете на Формула 1. Също така е важна и за посланията на отборите от голямата надпревара. Но не мога да изразя удовлетворението си когато връзката между големите отбори и обикновените хора е налице. Тогава машината Формула 1 престава да бъде такава. В посланията може да се усети човешки дъх, човешки дух. Липсата на медии, медиатори, посланици и друг вид посредници е напълно избегната и диалога понякога е на доста по-добро ниво от което и да било интервю. Ето какво породи тези мисли. Днес в twitter Scuderia Ferrari отговаряше на въпроси на фенове. Натъкнах се на този въпрос и отговор:  Бруно Сена на фестивала в Goodwood 2008 г. -  Q:  Do you wish Senna had ever raced for Ferrari? - A:  Yes, we really wanted him and we've been very close. He was in Maranello few days before the accident in Imola - Въпрос: Желали ли сте Сена да се състезава за Ферари? - Отговор: Да, ние на

Голямата награда на Малайзия – страсти в дъжда

Изображение
Какъв сезон ни чака във Формула 1. Първите две състезания дават достатъчно индикации, за да смятаме, че ще е изключителен. След отличния старт на Макларън в Австралия, състезанието в Малайзия ни направи свидетели на нещо невероятно. Магнетичния талант на Фернандо Алонсо и великолепната стратегия на отбора на Ферари бяха причината да видим черното конче начело на кервана във Формула 1. Двукратният световен шампион Алонсо победи в Гран при на Малайзия по абсолютно объркващ съперниците начин, в състезанието прекъснато от проливен дъжд. Предимството на Макларън от първото състезание бе буквално унищожено не само от Скудерия Ферари, а и от двигателя със същата марка поставен в болида на Заубер. Люис Хамилтън отново трябваше да се примири с третата позиция на почетната стълбичка, но този път пред него бе младият пилот на Заубер Серхио Перес. Състезанието в Малайзия бе изключително трудно за предвиждане. Едва ли някой е очаквал, че в рулетката на дъжда, късметът ще обърне гръб на в