Пади Лоу: "Решението на Уилямс за 2018 година не зависи от възрастта на втория пилот"

Техническият директор на Уилямс и в момента пръв по ранг в отбора - Пади Лоу отхвърли възможността, решението относно втория пилот за 2018 г. на отбора да бъде ограничено от спонсорството на Мартини.
Уилямс засега не са избрали съотборник на Ланс Строл за следващия сезон. Фелипе Маса настоява, че кандидатурата му все още е на дневен ред. Отборът направи тестове с Роберт Кубица и Пол ди Реста, но се очаква решението да бъде взето едва след състезанието за Гран при на Абу Даби, с което приключва сезона.
Но изглежда, че може да има нещо по-различно от колебанието между Кубица и Ди Реста и то не е свързано непременно с Фелипе Маса. Бразилецът настоява, че продължава да е най-добрата кандидатура, защото Кубица пилотира практически с една ръка, а ди Реста има странични занимания извън отбора свързани с DTM и Sky sports F1.
Досега в падока се предполагаше, че съобразно договора за спонсорство между Уилямс и Мартини е нужно единият от пилотите да е навършил 25 години, за да не се стига до ситуация, в която марката остава без рекламно лице на пистата. Оказва се, че това не е точно така...

Първо ние (още през м.Август), а тези дни и шефът на Мерцедес Тото Волф настояваме, че Паскал Верлайн, който ще трябва вероятно да напусне тима на Заубер през следващата година, също може да бъде кандидат за място в Уилямс, въпреки че е на 23 години. 

Сега и Пади Лоу излезе с подобна версия без да назовава имена.
"Най-важното за отбора е да изберем екип от пилоти, които ще ни дадат най-доброто представяне и които имат най-добрия състезателен потенциал", каза Лоу. "Има някои проблеми около рекламата на Мартини, но ако се стигне до това, сигурен съм, че Мартини ще разберат важността на решението. Ако трябва да избираме между това - да имаме най-добрата двойка пилоти и това - да има рекламно лице, то решението ще се намери. Ще преминем този мост, ако трябва. Възрастта не е основен фактор за постигане на целта - да имаме най-добрия екип."
Ако възрастта не е фактор, вероятно Верлайн ще има добри шансове за мястото, защото е пилот от програмата на Mercedes, които са доставчик на двигатели за отбора на Уилямс.
Въпреки съдействието оказано на Верлайн до момента, Тото Волф твърди, че Мерцедес не разполага с неограничен арсенал от възможности за въздействие по отношение избора на Уилямс. "На определен етап от кариерата на пилота идва момент, в който той трябва да стъпи на собствените си крака и да се доказва без финансовата подкрепа на Мерцедес." - каза Тото Волф в Остин, Тексас. 


Колкото и невероятно да звучи, Дани Квят също се спряга за възможен съотборник на Строл, след като безцеремонно бе уволнен от Хелмут Марко и изгуби мястото си в отборите на Ред Бул. Но Пади Лоу ще трябва доста да е закъсал за да стигне точно до този избор. 

-----------------------------
Автор: Димитър Димитров
По материали от ESPN, Autosport, Motorsport
Снимки: Мерцедес, Заубер, Уилямс.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Последното състезание на Сена

Пилотите 2013

Жил Вилньов - завинаги!