Да имаш вяра

Да имаш вяра! 
Вяра в собствените си възможности и сили. Да вярваш, че провидението, силите на притискане, аеродинамиката, двигателите на Рено и всички гайки и винтчета в Ред Бул ще са на твоя страна... Вяра, че ще станеш Световен шампион във Формула 1.
Колко малко му трябваше на Фетел - той си повярва!
Но писано е: “Каква полза, братя мои, ако някой казва, че има вяра, а няма дела?”
Именно! Делата са важни. Те затвърждават вярата. Но какво ли щеше да стане, ако младият Себастиан Фетел бе загубил вярата си след лошия старт на сезон 2010, поради делата на механиците си?
Сезонът започна с две доста обезверяващи събития за Фетел. 
Двете ферарита изпревариха Себастиан Фетел за една обиколка в Бахрейн
- Гран при на Бахрейн му се изплъзна заради повреда в електрическата система. (Вероятно вярата на Фернандо Алонсо бе по-силна и той спечели първата си победа за Ферари още в първото си състезание. Къде обаче бе прекършена тази вяра, така че четвърти пореден сезон титлата да му се измъква, следва той сам да отговори.) 
- В Австралия 2010 Фетел отново водеше колоната, но заради повреда в спирачките се завъртя в 26-та обиколка и загуби не само победата, но и участието си в състезанието.
Трудно се спира... без спирачки!
Така стигаме до състезанието за Гран при на Малайзия 2010. Крайъгълният камък на вярата в храма на четирикратния световен шампион. Първата му победа за сезона. Важен психологически момент, след който много неща се промениха.
Нека погледнем назад във времето - това също го умеем...
Замислете се върху жеста на Себастиян. Той всъщност сочи Всевишния...

Гран при на Малайзия - 04.04.2010 г.

Никой не може да е спокоен, никой не може да бъде сигурен. Това е Формула 1.
Много хора бяха сигурни, че Себастиан Фетел ще спечели в Австралия, но той отпадна заради проблем със спирачките. Други хора бяха сигурни, че Уебър ще спечели в Малайзия, но австралиецът отстъпи първото място на съотборника си. Вярвам, че е имало и доста хора, които очакват Михаел Шумахер да се бори за първото място във всяка надпревара, но той все още не успява дори да изпревари съотборника си Нико Розберг. Да не говорим за огромното множество хора, вярващи че Ферари ще побеждава от началото до края на сезона, както беше преди 5-6 години, но не би...

В Австралия, както и преди това в Бахрейн, лошият късмет и неприятните повреди провалиха състезанията на най-амбициозния германец на пистата – Себастиан Фетел. Днес обаче немецът в австрийския отбор възкръсна на пистата в Малайзия. Още на старта Себастиан изпревари спечелилия първа позиция Уебър и не изпусна първото място до  края на надпреварата.

Беше време на най-високото стъпало на подиума да стъпи редови пилот, защото доминацията на настоящия и бившите световни шампиони в първите две надпревари бе доста подтискаща.
Минали са само три надпревари, но борбата между пилотите в генералното класиране е изключително завързана. Обикновено, началото на сезона преминава под доминиращата роля на един или два отбора, които събират преднина още преди кервана да пристигне в Европа. Тази година, обаче в трите първи състезания спечелиха трима различни пилоти от три различни отбора. Това показва, че силите наистина са изравнени и има поне три тима, разполагащи с болиди, които могат да ги докарат до успешен финал. Ред Бул, като че ли имат леко предимство пред Макларън и Ферари, но то определено бе елиминирано от нестабилността на техниката, която на два пъти провали победата на Фетел. Във вътрешната борба в тима на червения бик, като че ли нещата са по-ясни. Фетел определено е пилот №1 в отбора, което ясно пролича в днешната надпревара и вероятно още по-ясно ще бъде очертано в следващите състезания. Дългият австралиец Уебър получи своя шанс миналата година, но въпреки възможностите да се бори за световната титла с Бътън в средата на сезона, след състезанието в Бразилия се нареди едва четвърти в генералното класиране, а Фетел стана вицешампион.
И още едно сравнение с миналата година. Точно както и през тази, първата победа на Фетел дойде в третото състезание. И докато в първите две надпревари миналата година пилотът на Ред Бул не получи нито една точка, то през тази все пак събра добър актив, преди победата си от четвъртото място в Бахрейн.
Но освен победители, в днешната надпревара имаше и няколко големи губещи. Най-големият сред тях по възраст и по титли бе Михаел Шумахер, който отпадна в средата на надпреварата, но след лошото представяне в квалификацията вчера, като че ли това бе закономерно, съобразно представянето му в предходните състезания. Най-злополучно бе отпадането на Фернандо Алонсо, чието Ферари не издържа агресивното преследване на Макларъна на Бътън и избухна зрелищно две обиколки преди края на състезанието. Като се има предвид, че във второ състезание Алонсо си пробива път през колоната от дъното на стартовата решетка, можем да очакваме, че при по-добро стартово място и липса на инциденти испанецът отново ще се превърне в конкурент за победите в следващите надпревари.
Че е такъв конкурент още днес доказа Люис Хамилтън, който отново правеше слалом между автомобилите на съперниците си, но този път без сблъсъци и непремерена агресия.
И така, световният шампионат започна много успешно и напук на всички критици на новите правила, предлага най-оспорвания старт на сезон от много години насам. За да не сме голословни да говорим с числа:
След третото състезание класирането при пилотите е следното: Първи, неочаквано за мнозина е Фелипе Маса с Ферари, който има 39 точки, и въпреки низходящото си представяне е най-постоянният пилот в челото. На второ и трето място са Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел с по 37 точки, като Алонсо води на Фетел с 19-то си място в днешното състезание, другите им постижения са напълно еднакви. Четвърти е световният шампион Дженсън Бътън със своите 35 точки, а пети е Нико Розберг също с 35 точки и само победата на англичанина в Австралия прави разликата между тях. И всичко това при положение, че първият и вторият в класирането получават разлика от 7 точки, а вторият и третият още 3.
Отгоре, на Фетел определено му помагат
Състезанието в Китай е след две седмици и до тогава - а и след това - никой във Формула 1 не може да бъде спокоен и уверен,защото конкуренцията не спи!

-------------------------------------
Специални благодарности на Веселина Гайдарджиева
Графики: Wikipedia
Снимки: Wikipedia, MarkF1

Коментари

Популярни публикации от този блог

Последното състезание на Сена

Стартът в Сингапур - кой е виновен?

Защо Мерцедес изгубиха в Бахрейн