Гран при на Италия

Себастиян Фетел отново победи – за шести път през сезона.
Този път на Монца! Гран при на Италия премина напълно под контрола на световния шампион. От тук до края на сезона определено няма кой и как да го спре. Единственият негов противник за световната титла може да бъде единствено техниката. Ако болидът на Ред Бул продължи да бъде толкова бърз, колкото бе на Монца, то Себастиян Фетел неизбежно ще бъде четирикратен световен шампион. Тази увереност идва от факта, че именно на Монца Ред Бул не бяха сочени за фаворити. Какво би било на писти, на които не са губили от години, а те тепърва предстоят в календара. 12 състезания, шест победи. Ако от оставащите 7 старта Фетел победи в поне три – не се учудвайте. Конкуренцията не е победена, тя просто е унищожена.

Ето какво се случи със съперниците на Фетел.
Фернандо Алонсо успя да опази втората позиция до финала, пред напиращия (но всъщност отиващия си) Марк Уебър. 
Проблемите на Фернандо Алонсо в състезанието бяха далеч по-малко от случилото се на съботната квалификация за място. Испанецът открито разкритикува отбора за това, че провалят доброто му класиране. И защо беше това недоволство? Защото „тактиката с изтеглянето” от предния болид – този на Фелипе Маса - не сработи. Алонсо после се бил извинил на отбора и благодарил за усилията на всички, включително и на съотборника си затова, че е по-напред в стартовата решетка (но не и чак толкова напред, че да е пред съотборника си).  Да си изпуснеш нервите е в реда на нещата, когато нещо не върви по плана, но да се оплакваш непрекъснато… Не, това не е в полза на Фернандо Алонсо.
По време на състезанието двукратният световен шампион все пак компенсира лошото си поведение от събота с отлично каране и второ място на финала. Лошото е, че второ място на финала, от Испания насам, е най-доброто за Алонсо. Победата се изплъзва на Ферари и колкото и да не искат да го признаят Алонсо също има вина за това. Причината е, че съботното му представяне куца. Ако Алонсо бе четвърти на Монца, можеше той вместо Фелипе Маса да се опита да настигне лидера на колоната, а да не се налага отборна стратегия, при която Фелипе Маса убива скоростта си, за да пропусне пилот №1 на Ферари.
Останалите пилоти, борещи се за слава – Люис Хамилтън и Кими Райконен също се провалиха малко или много – започвайки от събота.

Люис Хамилтън стартира едва 13-ти, а след много изпреварвания и стратегия с две влизания в бокса завърши в точките – 9-ти. Въпреки това представянето на британеца на италианското трасе бе повече от впечатляващо. Той направи няколко впечатляващи изпреварвания, но последното срещу Грожан не му се отдаде и той остана само с 2 спечелени точки, които изобщо не му помагат в борбата за световната титла.
Кими Райконен, който до скоро също бе в борбата за титлата  дори не успя да спечели точка. Айсмен имаше проблеми със спирачките – отново. Но докато в състезанието на пистата Спа, причината бе слюда от шлем, то на Монца проблемът бе в пилота, който ги натисна твърде късно и се заби на края на старт-финалната права в болида на Серхио Перес. След ранното си спиране в бокса, Райконен трябваше да го посети два пъти, и това го прати на 11 позиция в края на надпреварата.
Така след състезанието на Монца Себастиян Фетел има 222 точки, с цели 53 повече от Фернандо Алонсо. Люис Хамилтън има 141, а Кими Райконен 134, което практически ги прави преследвачи повече на второто място в шампионата, отколкото на титлата.
Следващото състезание е след две седмици в Сингапур, но ако и там спечели Фетел – можем да отпишем шампионата. Още повече ако си спомним, че германецът спечели състезанията в Сингапур, Япония, Корея и Индия миналата година. 

----------------------------
Текстът е излъчен по БНР в предаването Автохоризонт - неделя от 18.20 часа.Специални благодарности на Веселина ГайдарджиеваСнимки safety-car.es

Графика: Wikipedia

Коментари

Популярни публикации от този блог

Последното състезание на Сена

Стартът в Сингапур - кой е виновен?

Защо Мерцедес изгубиха в Бахрейн