Публикации

Неделен коментар: Минута мълчание за Ники Лауда

Изображение
Гран при на Монако беше състезание под знака на един велик пилот - Ники Лауда.  Състезанието в княжеството отново бе спечелено от пилот на Мерцедес. Това бе световния шампион Люис Хамилтън. Но не неговата победа и в квалификацията, и в състезанието бяха най-важното събитие по улиците на Монте Карло. Те бяха очаквани. Вероятно очаквано бе и Ники Лауда да си отиде, но въпреки това ни остави в шок... Но пък представянето на Ники Лауда - легендата на формула 1 в тази надпревара бе повече от осезателно. Отборите се състезаваха с това как да покажат своето уважение към трикратния световен шампион.  Истината е, че на Лауда изобщо не би му пукало от това, как отборите, за които е пилотирал ще се хвалят с неговите успехи.  Защото Ники Лауда е само един. И винаги ще си остане така. Минута мълчание за Ники Лауда Наистина ще ни липсваш Ники. Сбогом, шампионе! ____________________ Д.Димитров

Неделен коментар: Пет поредни победи за Мерцедес - пет поредни разочарования от Ферари

Изображение
Всичко в Гран при на Испания започна преди старта, продължи след първия завой и завърши на старт-финалната права. Всичко в Гран при на Испания бе в полза на Мерцедес и на Люис Хамилтън. Всичко е Мерцедес във Формула 1! Упс... дали това е добре за Формула 1? Люис Хамилтън каза пред камерите по време на парада на пилотите "Ние сме професионалисти. Знаем какво правим и имаме споразумение." Беше очевидно от езика на тялото му че той е учуден, как изобщо може да му се задава въпрос, може ли да има проблеми между пилоти на Мерцедес в първия, втория и третия завой на Каталуня. Основанията за въпроса бяха в спомените от 2016-та, когато Люис Хамилтън и Нико Розберг направиха една "дружеска" катастрофа на старта, и подарявайки победата на Макс Верстапен отпаднаха след нечестната борба помежду си... Това, в очите на Хамилтън, дори не беше възможно минало. То беше напълно изтрито от паметта и съзнанието му. И правилно. Загубите от миналото могат само да тежат, ако не с

Черния уикенд на Имола - неделя 1.05.1994 г.

Изображение
Днес се навършват 25 години от онзи първи май... Беше Великден.  Двамата с Рубенс Баричело бяхме по на 21 години, само на дни от навършването на 22. Формула 1 вече беше се превърнала в моята страст, а Рубенс бе пилот от Формула 1 оказал се доста близо до смъртта само два дни преди това. Моят Христос сред тези страсти бе Аертон Сена. Сега си мисля, че той не случайно си отиде точно на Великден... 25 години по-късно Сена продължава да живее в паметта на хората. Живее с младите пилоти, които се състезават далеч по-добре защитени в тази опасна игра. Сена продължава да е причината Формула 1 да е страст за мен, както вероятно и за много други фенове.  През 2013-та година подготвих един текст, наречен "Последното състезание на Сена". Публикувах го в скромния си блог. Популяризирах го чрез страницата Формула 1 е страст . Превърна се в най-четеният от всички текстове в блога. Почти не минава ден, в който някой да не прочете този текст. До момента за 2 200 дни съществуване,

Черния уикенд на Имола - събота 30.04.1994 г.

Изображение
Тъжната събота. Денят на Христовата смърт преди Възкресението - така се случи да бъде онази паметен 30 април през 1994 година. Пистата: "Аутодромо Интернационале Енцо и Дино Ферари", наричана още "Имола" приема състезанието за Гран при на Сан Марино. В първата квалификация в петък на трасето едва не загива 21-годишния Рубенс Баричело. Само незабавната намеса на проф. Сид Уоткинс спасява живота му. Съботният ден е много по-жесток. На пистата завинаги си отива пилотът на Симтек Роланд Ратценбергер.  Ратценбергер беше на 33 години, когато умря. Той бе подписал сделка с малкия екип Симтек от Оксфордшир в началото на сезона и успя най-накрая да реализира мечтата на живота си - да стане пилот от Формула 1. За живота и смъртта на австрийския пилот разказва неговия съотборник в Симтек – Дейвид Брабъм - син на трикратния световен шампион Сър Джак. "Никога не му е било лесно. Рони никога не е получавал никаква помощ от родителите си за състезателн

Черния уикенд на Имола - петък 29.04.1994 г.

Изображение
Преди 25 години на този ден бе отворена първата страница от последните дни в най-черната черната седмица за Формула 1 от 90-те години на миналия век.  Пистата е Имола денят е петък - 29 април 1994 година.  Разпети петък по православния календар.  Съобразно действащите правила, квалификацията за Гран при на Сан Марино се провежда в петък и събота. Сесиите са две, по време на всяка от които няма ограничения за използваните гуми и горивото, с които са заредени болидите. Пилотите имат право да излизат когато пожелаят на трасето, през цялото време на квалификационните сесии.  Рубенс Баричело пристига на Имола като пилот на Джордан. След първите два старта от сезон 1994 година младият бразилец има 7 точки и е втори в класирането при пилотите. Чудесният старт на сезона за него е белязан от четвърто място в Гран при на Бразилия и трета позиция в Пасифик Гран при в Япония на пистата Аида. В тази, втора за сезона надпревара, 21-годишният Баричело за пръв път се качва на подиума д