Публикации

...ВСИЧКО ОТ СЕБЕ СИ!

Изображение
Жадувахме подобна надпревара, като тази в Абу Даби на пистата Яс Марина. Всеки от участниците даде всичко от себе. Мисля, че този път не останаха разочаровани фенове на великата надпревара. Всяка минута на пистата беше наситена със събития. Емоциите се редуваха и съобразно пристрастията всеки имаше своите върхове и падения. Чудя се откъде да започна?  От борбата на двамата претенденти за титлата? Не. От първата победа на Кими Райконен с отбора на Лотус? Не. Започвам от съботата преди старта! Съботата принадлежеше на Хамилтън. Той даде всичко от себе си. Макларън направи нужното и Люис бе отново познатият изключително бърз пилот, който безкомпромисно решава квалификациите в своя полза, при това с голяма разлика пред съперниците си и пред съотборника си. Вече няма спор, че Люис Хамилтън е по-бързият от пилотите на Макларън през този сезон. Бътън дори определи годината като най-лоша от началото на престоя му в Макларън. И като гледаме резултатите през годината - &qu

Играта свърши

Изображение
Официално обявявам край на играта. За съжаление няма победители. Играта се оказа твърде неигрална. Обещавам да се реванширам и в бъдеще да обявя същата награда за по-лесна загадка. Не очаквайте от мен, обаче, да задавам въпроси в стил "Стани богат". Следва верният отговор. Ето го и него: ...Всичко от себе си Това заглавие ми хрумна секунди след състезанието в Абу Даби. Това заглавие може да се отнася за всяко състезание. Но тази година след надпреварата на пистата Яс Марина, то просто си намери мястото.  Очаквайте утре ...Всичко от себе си.  И не се разочаровайте - някои от вас дадоха всичко от себе си за да познаят. Но никой не успя да надникне в мислите ми.  Благодаря ви! 

Награда!

Изображение
Гран при на Абу Даби бе едно от най-впечатляващите състезания от сезон 2012. Формула 1 все още ни доставя удоволствие. Финалът на шампионата предстои. Остават само две състезания. Преди края на сезона нека се позабвляваме. Обявявам награда за позналия заглавието на поредната публикация в блога Формула 1 е страст . Наградата е само една. Едногодишен абонамент за електронния вариант на списание ClubS1 . Ще я спечели първият написал верния отговор (заглавието на следващата публикация) като коментар под този текст! Гарантирам ви, че заглавието е вече написано и няма да бъде променяно. Може да има и допълнителни награди... ;) Можете да участвате с неограничен брой заглавия. Победителят ще бъде обявен най-рано в сряда сутринта.  УСПЕХ!

Гран при на Индия. Размишления безстрастни...

Изображение
Себастиян Фетел и Марк Уебър отново са на първа стартова линия за утрешното състезание за Гран при на Индия.  Неизвестно защо, това никого не учуди. Резултатът бе един от малкото очаквани на фона на разнообразния до момента сезон. Доминацията на Ред Бул в последните състезания обаче, започна да напомня за лимонадената скука на 2011-та.  Последните промени по болида на Ред Бул и пълната липса на идеи, водещи до положително развитие при съперниците им ни карат да си мислим, че сезонът отново приключва не там, където желаем. До Бразилия има още три старта, но ако Ред Бул мачкат противниците си по същия начин, по който това се случи в последните три състезания и днешната квалификация, то точките изглеждат раздадени и за пилотите на Ферари и Макларън няма да има много от тях.  Но и през тази година малко, или много факторите за доминацията на австрийския тим са същите. Ейдриян Нюи и екипът му, които осигуряват аеродинамика за завиждане. Себастиян Фетел, който не търпи неуспехи - с

Елементът на изненадата

Изображение
Световният шампион се завърна в челото на класирането при пилотите. Себастиян Фетел успя за две състезания не само да стопи преднината на Фернандо Алонсо, но и да го изпревари. Пилотът на Ред Бул спечели три състезания по ред. Сингапур, Япония, Корея. Допреди три състезания никой не доминираше отчетливо. През по-голямата част от сезона доброто представяне се свеждаше до постоянството и качването на подиума всеки уикенд, като за грешките се плащаше скъпо – особено от пилотите на Макларън . На източния фронт за Ред Бул всичко е спокойно. Толкова спокойно, че на останалите сериозно им запари под краката. Елементът на изненадата винаги е бил важен във Формула 1. Да измислиш нещо ново, да го приложиш в болида и то да даде необходимия резултат. Толкова лесно звучи, а е толкова трудно да го направиш. Цяло лято Лотус разработваха някаква странна система, наричана двоен ДРС. Няколко пъти на свободните тренировки в петък пробваха системата, но тя все не даваше нужните резултати.

Обратно на часовниковата стрелка - Dan Whelldon tribute

Изображение
Миналата година на 16-ят ден от октомври на пистата в Лас Вегас загина Дан Уелдън. Британски пилот - двукратен победител в легендарните 500 мили на Индианаполис, шампион в сериите ИндиКар. Великолепен и обаятелен човек, посланник на автомобилните спортове...   Инцидента, при който загина Даниел бе в деня на състезанието за Гран при на Корея от шампионата във Формула 1. Не съм бил така потресен от никоя друга смърт на пистата, освен на великият Аертон Сена. Въпреки, че интересът ми към американските серии никога не е бил много голям, случилото се на Лас Вегас Мотор спидуей ме разтърси до такава степен, че повлия сериозно върху текста за Гран При на Корея.  Денят 16.11.2011 г. ще си остане черен в автомобилната история, толкова черен колкото бе и 1.05.1994 г. Поклон пред загиналите... Обратно на часовниковата стрелка (Гран при на Корея 2011) Има нещо странно и сбъркано в пистата Йеонгам в Южна Корея. Влажността на въздуха в цяла Корея, и особено в Йеонгам, е доста

Световен на Сузука

Изображение
Себастиян Фетел спечели първа стартова позиция за утрешното състезание за Гран при на Япония. Пистата Сузука определено се превръща в любимо трасе за двукратния световен шампион. Явно и болидът на Ред Бул е създаден така, че в една обиколка да дава най-добрият резултат на това трасе. Това усещане се затвърди и от втората стартова позиция, която завоюва съотборник ът на Фетел - Марк Уебър. Изцяло първата редица на Ред Бул бе дискусионна в продължение на три часа след края на квалификацията, защото комисарите на пистата разследваха "инцидент" между Фетел и пилота на Ферари - Фернандо Алонсо в третата част на квалификацията - Q3. Така нареченият инцидент бе изпреварване от страна на Алонсо на прибиращия се в бокса Фетел, в завой 16. Изпреварването бе извършено в самия завой, затова останаха малки съмнения, че Фетел е забавил ферарито. Фетел бе порицан за постъпката си и до разместване в стартовата решетка не се стигна. По мое мнение, дори това наказание бе твърде сурово, но ка