Страстите на Нико Розберг

Старата вражда, ръжда не хваща. 

Нико Розберг успя да открадне една титла от Люис Хамилтън през 2016 година... и после си "плю на петите". Напусна Формула 1, отдаде се на положителни емоции и забавления, но напоследък се завърна... като коментатор. 

В емоциите, които Нико показваше след годините на напускането си, ясно прозираше омразата към бившият му съотборник Люис Хамилтън. В момента Нико го мрази по онзи запалянковски начин, по който "левскарчето" мрази ЦСКА, по който "тотнъм-фенчето" мрази Арсенал, по начина, по който (признавам си) аз мразех Ален Прост навремето...


Нико определено мрази не само Хамилтън, а и неговите успехи. На какво се дължи това? Мога да задълбая в изясняването на тази "драма", но не това е важно... По-важно е, че с "анализите" си, Розберг прекрачи границата на обикновен наблюдател и премина в една област, в която други бивши пилоти, като Жак Вилньов, например, са много силни - скалъпването на истории, които обслужват собствените му страсти.

Става дума за разсъждения на Нико Розберг на тема Ферари във видео-блога му. И по-точно думите относно катастрофата на Шарл Льоклер в квалификацията. Той директно обяви за виновни хората в скудерията и оневини Шарл Льоклер за инцидента в Q2.
„Ферари изпробваха нови елементи в болида си в Азербайджан и като че ли това бе стъпка напред за тях. Повишиха темпото, но след това те сами пропиляха всичко в квалификацията. Направо е невероятно как го правят всеки път." - каза Нико Розберг пред камерата на телефона си и продължи: "Льоклер определено беше готов да спечели първа стартова позиция. Той беше много концентриран през трите дни. Изобщо не виня него. Виновни са в отбора! Във втората част на квалификацията те решиха да се правят на много умни и му сложиха медиум гуми. Сигурно си помислиха: Ако стартираме с медиум, ще имаме много добри възможности, защото и със софт сме толкова бързи. Дали това дали е прекалена самоувереност? Не мога да кажа. Но така те унищожиха всичко, което бяха постигнали и нещата при тях не се развиха по желания план. На улично трасе никога не се правят такива неща. Пилотите имат нужда от добър ритъм. Точно след този ход Льоклер се удари в стената заради блокиране на гумите поради по-малко сцепление.”

Първо Нико Розберг явно не е гледал добре квалификацията, защото ударът на Льоклер не беше "веднага" след като пилота излезе с медиум гумите, а обиколка по-късно. 


Вината на Ферари за провала в Азербадждан със сигурност може да се открие, но тя не бе в избора на гуми за квалификацията на Шарл Льоклер. Вярно, че имаше доза арогантност в този избор, но той бе направен и пилота със сигурност трябваше да е наясно как да се справи в ситуацията с тези гуми. По-твърди, по-хлъзгави, по-трудни за загряване... няма смисъл да се обяснява. Със същите тези гуми, Льоклер успя да завърти една доста прилична обиколка. Вече е сигурно, но тогава още не беше напълно ясно, че с постижението си Льоклер щеше да стигне до Q3. В края на втората част постижението му го нареди шести! Така, че точно това решение - да се използват медиум гумите в Q2 вероятно не бе чак толкова грешно, колкото иска да го представи Нико Розберг. Но това, което последва бе закономерно. В желанието си да подобри постижението си, младият пилот на Ферари навлезе в най-тесния завой на трасето с прекалена амбиция, по-висока от възможно допустимата скорост и блокирани гуми...

Пилотска грешка! 

Допуснаха я много други и далеч по-опитни. Поради по-големия си стаж на това трасе обаче, пилоти (като Хамилтън например) избегнаха контакта със стената, а просто пропуснаха да влязат в тясното пространство на завоя. Вината за случилото се във втората част от квалификацията си бе изцяло на Шарл и той много добре знае това. Точно там младият пилот на Ферари научи най-много. Дано го е научил добре. 

Скудерия Ферари могат да бъдат винени за много други грешки по време на уикенда, но точно за катастрофата на Льоклер в Q2 нямат никаква вина. 


Просто Розберг се е фиксирал в това да мрази Хамилтън по всякакъв начин. Напоследък в желанито си, той подкрепя отбора на Ферари, но пък когато те се провалят, явно го приема като личен провал...

Най-добре ще е Нико да намали малко омразата си към Хамилтън в публичните изяви. Е, няма да е толкова "интересен", но пък ще е по-обективен като коментатор. 

–––––––––––––––––––
Д.Димитров
Снимки: Nico Rosberg; @LeclercNews

Коментари

Популярни публикации от този блог

Пилотите 2013

Последното състезание на Сена

Жил Вилньов - завинаги!