Стабилният Нико вгорчава живота на Люис

Тази седмица след гран при на Австрия, в рубриката ни Гласът на експерта сме ви подготвили мнението на Дейвид Култард, за развитието на сезона след последните два старта. Гран при на Канада и Гран при на Австрия предложиха нови емоции и леко разклащане в позициите на лидерите от Мерцедес. Заедно с това, двете състезания бяха показателни за битката вътре в отбора между Нико Розберг и Люис Хамилтън. Двамата пилоти започнаха да използват целият арсенал от умения, които притежават за да поставят другия на място. Изобщо не е учудващо, че това се отдава доста добре на Нико Розберг, който е доста по-стабилният психически пилот. В момента Хамилтън е разколебан от случващото се. Изпаднал е в състояние, което не му дава увереност. Загубите го отслабват и вероятно наистина през главата му минават мисли от вида на "всички помагат на Нико - значи той ще стане шампион, а аз ще бъда прецакан..."
В тази интересна обстановка в отбора-лидер, Култард коментира и израстването в преследвачите от Уилямс. Той обръща внимание и на един сериозен фактор, който ще става все по-важен за бъдещето на Формула 1 - една интересна личност, за която със сигурност ще има много интересна роля в бъдеще. Но ще разберете за кого става дума само ако дочетете анализа на Култард докрай.  

Стабилният Нико вгорчава живота на Люис

В момента Люис Хамилтън е по-бърз от Нико Розберг, но не може да се възползва от това, защото в резултатите му няма постоянство. За сметка на това Розберг показва солидни резултати и заслужено обира плодовете на своя труд. За сега преднината му пред Хамилтън е 29 точки.
Късметът изневери на Люис. Той отпадна два пъти – Нико – нито веднъж.  Цената, която плати Хамилтън бяха повече точки, отколкото тези, с които изоставаше до момента от съотборника си. Но всъщност той изпусна по-важната битка – в квалификациите, особено категорично проблемът пролича в Австрия.
Две малки грешки в квалификациите оставиха Хамилтън девети на старта. Въпреки че се бори здраво и стигна до четвърто място с прекрасна първа обиколка, той не успя да затрудни Розберг и накрая остана зад него.
Новите турбо-хибридни коли във Формула 1, с техния огромен въртящ момент и сложната brake-by-wire система, вградени в техните енерго-възстановителни устройства, са доста сложни за каране. Може би това е част от стратегията на Розберг. Може би е решил да не поема големи рискове в квалификациите, да кара малко по-внимателно и да намали възможностите за грешка.
Сега, когато разликата между първия и втория в шампионата нарасна за Хамилтън е трудно да смени стратегията. Вече трябва да търси сигурни победи. Но ако Розберг не отпада, ще трябва да мине много време, преди Хамилтън да успее отново да намали разликата. В Австрия, когато в първата обиколка Хамилтън стигна до четвъртата позиция, със сигурност имаше надежда, че той може и да спечели състезанието.  В този момент той беше зад Нико Розберг, който пък натискаше двата Уилямса. Хамилтън имаше по-добро темпо от Розберг, както и през целия уикенд, и това се виждаше ясно - особено в първия сектор на пистата.
Работата, която трябваше да свърши със спирачките обаче му коства част от тази скорост.
Разположението на правите на тази пистата е такова, че системата DRS не може да има голям ефект и трябваше Розберг да направи грешка, за да може Люис да го изпревари. Нико наистина
направи няколко такива – една в първия завой; една в края на последната обиколка, следователно и  Нико Розберг не се чувстваше напълно комфортно.

Това беше втори уикенд поред, в който Мерцедес да имат проблеми със спирачките, въпреки, че проблемите на Ред Бул Ринг бяха от различно естество. 
Може да изглежда като изненада, но Австрия, както и Канада са доста тежки трасета за спирачките. Доста дълги и тежки се оказаха спиранията за завой № 1,2 и 3. Мерцедес не бяха единствения отбор, който изпитваше затруднения в тази област. Почти сигурно е, че те няма да имат проблеми със спирачките в следващото състезание - Гран При на Великобритания. Силвърстоун в сегашния си вид предлага високо-скоростни завои, които ще осигурят необходимото охлаждане. Със сигурност на родна земя Хамилтън ще даде всичко от себе си.
Той трябва да разкрие потенциала  си в борбата, с невероятна обиколка в квалификацията, на каквато е напълно способен. Това би било една добра основа, за спечелване на състезанието и наваксване на разликата в точките.
От друга страна Уилямс можеха да се постараят повече за да спечелят състезанието. Те имаха шанса да променят стратегията си, но се притесняваха за износването на гумите и всъщност изгубиха победата още преди старта. За тях бе много важно да спечелят, колкото е възможно повече точки и със сигурност получиха допълнителни криле от факта, че победиха в квалификацията. Същото важи и за Ферари, за които Фернандо Алонсо направи силно състезание, завършвайки само на 18 секунди след Мерцедес, доста по-близо, отколкото в предишни състезания. Кими отново изпитваше затруднения с управлението на колата и отново остана далеч назад.
Уилямс определено са по-близо до Мерцедес от всякога, но не и достатъчно близо, за да ги предизвикат за победата. Първите позиции в квалификацията бяха плод на грешки на Хамилтън и Розберг и по време на състезанието беше само въпрос на време Мерцедесите да ги изпреварят.

И накрая. Тото Волф управлява и притежава 30% от Мерцедес Гран при. В същото врече обаче Волф продължава да има 16% от Уилямс и е мениджър на Валтери Ботас.
От 1961, когато Гран при на Белгия Ферари завършиха 1-ви 2-ри 3-ти и 4-ти, не се бе случвало един и същ човек да притежава собственост в отборите заели първите четири места.
Волф не много известен извън падока на Формула 1. В интерес на истината и вътре в него до известна степен може да бъде възприет за неизвестен, защото е сравнително нов в бизнеса. Очевидно обаче Тото Волф е човек, с който трябва да се съобразяваме и вероятно ще изиграе важна роля в спорта в предстоящите години.
-------------------------
Източник: BBC F1
Превод: Антраник Титизян
Увод и редакция: Димитър Димитров

Снимки: Wikipedia, Safety-car.es, Mercedes, Internet

Коментари

Популярни публикации от този блог

Последното състезание на Сена

Защо Мерцедес изгубиха в Бахрейн

"Как пилотите на Ферари попречиха на Фетел да спечели в Китай" - Гласът на експерта