Гласът на експерта: Жул Биянки

Жул Бианки е един от младите пилоти на пистата с голям потенциал!

- Шампион във френската Формула 2.0 през 2007-ма година,
- пръв във Формула 3 Мастърс през 2008-ма, 
- Шампион във Формула 3 Евросериите през 2009-та, 
- трети през 2010 и втори през 2011 година във GP2 сериите. 
Бианки прави впечатление на търсачите на млади таланти през 2011 г. и става част от Академията за млади пилоти на Ферари. През 2012 година вече е тест пилот на Сахара Форс Индия Ф1 тим, а през 2013 година прави дебюта си за отбора на Маруся. 

На 25 май 2014 година печели първите точки в историята на тима от Бенбри. 
В състезанието за Гран при на Монако, Жул е класиран 21-ви на старта след наказание от 5 места, заради смяна на скоростна кутия. Въпреки това, Бианки прави страхотен старт и печели цели 5 места още в първата обиколка. По време на състезанието следва ново наказание - 5 секунди престой в бокса, заради неправилно позициониране на болида на старта. Всъщност причината за това недоразумение е Пастор Малдонадо, който не успява да потегли в обиколката за загряване на гуми. При подреждането си на старта, пилотите зад Малдонадо - Гутиерес, Чилтън и Бианки се нареждат с по две позиции по-напред (заради грешка на Гутиерес, който застава на мястото на Малдонадо). Пилотите зад Ромейн Грожан (Фелипе Маса, Адриян Сутил и Камуи Кобаяши) не са разместени, но фактически стартират от по-задни позиции, в сравнение с пилотите до тях отдясно. 
В 29-та обиколка Бианки влиза в бокса за смяна на гуми (по време на движение на кола на сигурността) и изтърпява заедно с това наказанието си от 5 секунди престой в бокса. Но съобразно спортните правила, той няма право да изтърпява наказание по време на движение на колоната зад кола на сигурността, а в това време и болидът му да бъде обслужван в бокса. Затова следва ново наказание от 5 секунди, които ще му бъдат прибавени към времето след края на състезанието. В 40-та обиколка Бианки изпреварва по уникален начин в завоя Раскас Камуи Кобаяши. След отпаданията на Гутиерес и Сутил, Жул се оказва на 10-та позиция и с аванс от повече от 5 секунди пред лотуса на Ромейн Грожан. И тогава за негов късмет четири обиколки преди финала Райконен и Магнусен се заклещват на фибата. Жул Бианки печели първите си точки във Формула 1 - финиширайки осми, но се класира на девето място заради наказанието от 5 секунди добавено време.
През седмицата Жул Бианки бе новата звезда, изгряла на небосвода, и медиите проявиха небивал интерес към него. В интервю за Скай Спортс Ф1, френският пилот изяснява какво означават точките за него и за отбора, както и какъв е ефектът от сътрудничеството с Ferrari, които доставят двигатели на Маруся.


Точките са важни, но по-важно е да си бърз и постоянен


Само седмица, след като Жул Бианки и Маруся спечелиха първите си точки във Формула 1 в Гран при на Монако, французинът с белгийско-италиански корени даде интервю за Sky Sports Online: 

Имаше ли време да осмислиш впечатляващия резултат?
Бианки: "Беше много хубаво в неделя след финала. Всички бяха много щастливи, и аз бях щастлив и днес ходих в завода, за да видя всички, защото не всички момчета идват на пистата. Бях много щастлив да поговоря с всички, защото всеки е съпричастен за успеха."

По време на състезанието, когато изпреварваше болидите на съперниците, имаше ли чувството, че се случва нещо специално?
Бианки: "Усещах, че нещата се подреждат както трябва. Когато изпреварих Камуи Кобаяши и бях 12-ти в класирането усетих, че имам шансове. Когато стигнах до десетото място, разбира се беше много по-добре, но аз знаех, че имам наказание от 5 секунди и ми беше трудно да остана концентриран.
Знаех, че може би ще завърша 11-ти, но после видях Кими Райконен и Кевин Магнусен спрели на пистата и разбрах, че състезанието може да приключи в точките. Но все пак трябваше да завърша надпреварата и трябваше да остана фокусиран."
Отборът трябваше да почака цели 83 състезания, за да спечели първите си точки. Колко голям е успехът за тях и гледаш ли към следващи успехи, заедно с тях?
Бианки: "Успехът за мен и за отбора е безспорен със спечелването на първите ни точки. Много съм щастлив за това, Маруся постигна този резултат – те го заслужават. Те свършиха доста добра работа през последните две години. Но усилията им в подготовката за сезон 2014 са впечатляващи. Аз съм непрекъснато с тях и знам точно колко им струва това.
Много съм щастлив, че именно аз спечелих първите точки за отбора."
Въпреки, че Marussia направиха подобрения в болида, Монако все пак е едно уникално трасе. Как изглежда остатъкът от сезона през твоите очи? Вече изпреварвате отбора на Заубер. Ще можете ли да останете пред тях в класирането до края на сезона?
Бианки: "Винаги има шанс, но ще трябва да бъдем малко по-бързи. Мисля, че Заубер в момента имат малко повече скорост от нас, а до края на сезона остават още доста състезания… Ние знаем, че не можем да се борим за точки. Имам предвид, че за да се борим за точки ни трябва много късмет.  Затова ние работим усилено и се опитваме да подобрим представянето си, да бъдем много по-бързи и да сме в състояние да се борим за точки във всяко състезание."
Знаем, че си свързан с отбора на Ferrari от години. Те поздравиха ли те? 
Бианки: "Познавам много от хората в екипа на Ферари. Така че много хора ми изпратиха съобщения, с някои от тях се видях на пистата и те бяха щастливи от успеха ми и ме поздравиха лично. Беше много хубаво, че получих цялата тази подкрепа от всички хора в падока."
И Фернандо Алонсо е казал добри думи за твоя резултат. Добре ли е да получиш такъв вид признание? 
Бианки: "Винаги е хубаво да получиш похвала, като тази от Фернандо. Аз го познавам много добре от времето, прекарано от мен във Ferrari. Наистина е много хубаво да чуеш подобни думи, и това ме мотивира да искам да постигна още по-добри резултати и да покажа на хората, че съм добър пилот. "
Един от проблемите в дъното на колоната е, че можеш да направиш страхотно състезание, но като завършиш на 18-та позиция например, никой не те забелязва. Според теб важно ли е да печелиш точки постоянно, за да се придвижиш нагоре в класирането и да получиш признание?
Бианки: "Разбира се, че за мен бе наистина важно да спечеля точки в Монако. Но както вие казвате, искаме да можем да го правим във всяко състезание. Ще се опитам да бъда много постоянен в представянето си, да бъда по-бърз в следващите надпревари, за да имам отново добри резултати. Това ще бъде целта ми. "
Каква част от разликата в представянето ви (в сравнение с миналата година) може да бъде приписана на двигателя на Ferrari?
Бианки: "Начинът на работа е различен. Не мога да кажа точно каква е разликата, защото сега всичко е различно заради новите правила. Сравнение не бих могъл да направя, но единственото нещо, което мога да сравня, е подкрепата, която имаме. Подкрепата от Cosworth беше добра, но с двигател от Ferrari нещата са наистина различни."

Смяташ ли, че Ferrari могат да направят скок в развитието си и да настигнат Mercedes?
Бианки:  "Мисля, че те дават най-доброто от себе си. Вече има подобрения в двигателя, които се усещат. Очевидно, ние също трябва да правим подобрения, но аз мисля, че това ще стане." 
Вече гледаме напред към състезанието в неделя – пистата в Монреал допада ли ти?
Бианки:  "Гран при на Канада през миналата година наистина ми хареса. Беше много трудно, но аз наистина харесвам пистата и нямам търпение да се върна там..."



---------------------------
Източник: skysports.com
Автор на предисловието и превод: Димитър Димитров
Снимки: Wikipedia, Facebook, safety-car.es
Специални благодарности на: Веселина Гайдарджиева

Коментари

  1. Стахотен млад пилот! Мястото му е във Ферари! :)
    Поздравления за хубавия текст.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Последното състезание на Сена

Стартът в Сингапур - кой е виновен?

Защо Мерцедес изгубиха в Бахрейн