Публикации

Последното състезание на Джим Кларк

Изображение
Историята на Формула 1 познава много обрати и странни стечения на обстоятелствата. Смъртта на Джим Кларк - "летящият шотландец" е едно от тях. Джим Кларк не загива в състезание от Формула 1.  Джим Кларк загива на 7 април 1968 година и днес 7 април 2018 година се навършват цели 50 години от тогава.   Кларк загива на пистата Хокенхайм ринг в старата й конфигурация, в състезание от шампионата във Формула 2.  Много често този факт се изписва с пренебрежение, относно надпреварата, в която губи живота си младият (само на 32 години) шотландец.  От днешна гледна точка, вероятно връщането на пилот от Формула 1 във Формула 2 сериите би било, ако не напълно невъзможно, то поне - доста сериозно неглижирано. На него журналистите биха гледали като на връщане на дипломиран учител в 5-ти клас. Днешните серии с едноместни болиди, които са в класовете под Формула 1 се възприемат като мястото, където млади момчета и юноши придобиват умения, които да ги изпратят във Формула 1 Нищо

Състезанието на втория пилот

Изображение
Вторият пилот. Много важна фигура във Формула 1. Най-важното за него е да си знае мястото. Само в този случай мястото му е сигурно. Не е лесно да си втори пилот. Много е трудно даже. Трябва и достоверно да се сърдиш. Трябва, разбира се да имаш конски нерви. Ако имаш и конска физиономия - много помага - можеш да си и втори пилот на Световния шампион. Но ти си просто Световният шампоан, с който си измиват мръсотиите, когато си оцапат задниците... Гран при на Малайзия. Тъжно състезание. Тъжен подиум. Дори шегите на Мартин Брандъл бяха сериозно неуместни. Сипеха се тежки думи след надпреварата, сякаш гледахме предизборно студио по БНТ, а не пресконференция на хора осъществили мечтата си. Въпреки всичко - това беше състезание на ВТОРИТЕ ПИЛОТИ. "Първо - не съм ви "втори пилот" и второ - не ме търсете за интервюта през следващата седмица. Забранени са ми!" Започваме ги по ред на номерата. Най-важният номер беше поверен на любимия ни австралиец (засега). К