Публикации

Гласът на експерта: Пат Саймъндс и механиката на старта

Изображение
Бившият технически директор на Бенетон и Рено и сегашен Главен технически директор на Уилямс - Пат Саймъндс, който има своя рубрика в списание F1 Racing,  наскоро публикува разяснения относно старта на болидите във Формула 1. Поради факта, че още през 2004 година системата за стартиране "Launch control" беше забранена за използване във Формула 1, съединителят се превърна в много важен елемент, който пилотът трябва да контролира ръчно. И да – именно ръчно е правилната дума, защото във Формула 1 съединителят не се управлява с крака. Но нека оставим думата на специалиста. Преводът на текста е на Антраник Титизян и е осъществен с безценната техническа помощ на Тинко Моллов. Затишие преди изстрелването   Технологията Launch control, беше разработена във Ф1.  Позволена ли е все още? Не. В последно време стартовете се контролират изцяло от пилотите, а не от микропроцесори. Това разбира се не значи, че инженерите не могат да помогнат малко. Уроците, които научихме о

Гласът на експерта: Сър Джеки Стюарт: "Ценя Прост повече от Сена"

Изображение
Аертон Сена е велик пилот и всички признават този факт. Трикратният бразилски световен шампион бе противоречива личност, която съвременниците му възприемаха различно. Противоречивата му същност караше противниците и критиците му да стигат до крайности, каквото отношение нерядко получаваха и от него...   Във връзка с 20-та годишнина от трагичният инцидент на пистата Имола, довел до смъртта на Аертон Сена изданието МейлОнлайн, в лицето на редактора Фил Дънкън, прави интервю със Сър Джеки Стюарт. Трикратният световен шампион от Шотландия, взема интервю от Аертон Сена през 1990-та година, след катастрофата в първия завой на пистата Сузука, при която се решава световната титла между Аертон Сена и Ален Прост. В Гран при на Япония, което е предпоследно за сезона състезание, Сена има преднина в класирането и в случай на отпадане на Ален Прост от надпреварата, бразилският пилот на Макларън ще печели втора световна титла.  Ситуацията е сходна с предния сезон. През 1989 Прост има под

Сена в числа и картини

Изображение
Официалната страница на Формула 1 - formula1.com публикува интересни факти, рекорди и статистически данни за представянето на Аертон Сена във Формула 1. Винаги е интересно да се види какво казва сухата статистика за представянето на един пилот, въпреки, че точно при този пилот числата не могат да илюстрират и 1/10-та от реалното му представяне на пистата и най-вече извън нея.  Въпреки това намираме, че фактите, рекордите и статистиката внасят поне малко точност и яснота за един невероятно сложен характер. Това, което ние добавяме е по една подходяща снимка към всяко число… Факт: В кариерата си Аертон Сена води колоната в 36% от направените от него обиколки. Факт: Аертон Сена държи рекорда за най-много победи в Гран при на Монако      Стартове: 161 Отбори за които се състезава: Toleman, Lotus, McLaren, Williams Световни титли: 1988, 1990 и 1991 Победи: 41 – трети за всички времена Процентно съотношение състезания/победи: 25.46% Н