"Да се състезаваме с Алонсо ще е страхотно" - Хуан Пабло Монтоя - Гласът на експерта
Фернандо Алонсо и шефът на Макларън Зак Браун оповестиха, че предстоящото участие в 500-те мили на Индианаполис няма да е единствения опит на пилота на Макларън да спечели тази надпревара.
"Първо е състезанието, а в понеделник - 29-ти май ще преценим каква е ситуацията. Приоритет за мен тази година е да се забавлявам в Индианаполис." - каза Ферандо на пресконференцията и продължи:
"Участвам, защото обичам състезателните автомобили, обичам да карам най-бързите коли, а Indy 500 е най-голямото състезание в света. Много привлекателно е да се състезаваш, да се наслаждаваш и да си част от това събитие. Всички ми казват, че атмосферата ще е уникална, но и че ще бъде доста тежък ден. След това, независимо от резултата, който ще постигнем в неделя, ще обмислим какво ще се случва за напред. Ще бъда напълно открит: ако искам да бъда най-завършеният, или най-добрият пилот в света, значи искам да изпитам всички различни автомобили и всички различни техники на пилотиране, за да се развивам. И ако искам да бъда именно такъв, трябва да спечеля това състезание. Ако не е през тази година, тогава ще трябва да го планираме за следващото събитие".
Зак Браун добави: "Бих искал да видя Макларън-Хонда да се състезава в Индианаполис всяка година. Първоначално реших, че това е идея, която бихме могли да преследваме през 2018 г. Предвид начина, по който се развива сезона ни във Формула 1, както и знаейки за желанието Фернандо и това на Хонда, се създаде една доста малка възможност, която ние веднага използвахме."
Шефът на Макларън не скри и личните си пристрастия: "Отборът на Макларън е голям почитател на състезанията в IndyCar. Ние мислим, че това е фантастичен моторен спорт и лично аз съм бил край него през целия си живот, така че съм много развълнуван да съм тук. Имахме достатъчно време, за да влезем в спорта правилно. Когато се обадих на Марк Майлс, (главен изпълнителен директор на IndyCar) и веднага след това на Майкъл Андрети, се оказа че те са напълно готови за нас, защото трябва да бъдем конкурентни. Идваме с идеята да сме в челото на колоната."
Зак Браун обоснова участието на отбора в шампионата отвъд океана: "Имаме добра подготовка. Осигурихме двукратния шампион от Индикар и победител в Инди-500 Жил де Феран да помогне на Фернандо да се научи как да се справи с предизвикателствата в Индианаполис.
Да, бих искал да видя Макларън тук по-редовно. И дали ще го направим отново с Фернандо? Абсолютно! Има конфликт между състезанията в Монако и Инди-500, но ние все пак ще се борим за шампионата във Формула 1."
Браун отговори на въпроса за бъдещето така: "Какво ще стане през 2018 г.? Ще изчакаме и ще видим, защото продължаваме да работим много усилено, за да може Фернандо и Щофел Вандоорн да получат една много по-конкурентна кола от тази с която разполагаме."
Пилотът на Макларън не крие целите си да продължи да печели, макар и извън Формула 1. Засега Порше не го искат в отбора си в шампионата за издръжливост WEC, където е другата желана цел на Алонсо - 24-те часа на Льо Ман. Но, както разбираме от самия него двукратният световен шампион във Формула 1 не бърза да се предава.
Интересен поглед към предстоящото състезание зад океана ни поднася в интервю за Моторспорт един негов стар познайник - Хуан Пабло Монтоя.
Предлагаме ви интервюто на редактора на списанието за НАСКАР - Ли Спенсър с бившият пилот от Формула 1, Индикар и НАСКАР:
"Хуан Пабло Монтоя
никога не се е радвал на същия успех, постигнат от Фернандо Алонсо във Формула
1. Но той е благодарен, че има възможност отново да се състезава срещу бившия
си съперник - на тазгодишния Indianapolis 500.
"Честно, ако
бяхте ми казали, че мога да спечеля състезание срещу Алонсо, бих си помислил за
състезание за издръжливост, или нещо подобно, а не в Инди-500", казва Монтоя.
"Мисля, че ще бъде страхотно. Да се състезаваме с Фернандо ще бъде
наистина чудесно за моторните спортове, не само за IndyCar. Мисля, че
вниманието към състезанието заради Фернандо и заради мен, а също и заради
всички останали на пистата, ще е наистина голямо."
Кривата на
обучението
Въпреки че Алонсо
и Монтоя влязоха във Формула 1 като новобранци през 2001 г., пилотът, който ще
бъде дебютант в 101-вото състезание за 500-те мили на Индианаполис е бившият двукратен
световен шампион от Испания. Монтоя, който спечели цели два пъти най-голямото
съревнование зад океана, разбира напълно значението на състезанието с правилния
отбор и правилното оборудване. Алонсо също ще бъде на много високо ниво с отбора
Andretti Autosport. Монтоя смята, че осигурявайки на Алонсо пълен ден на
изпитание на 3 май, той ще привикне доста добре към новите условия.
"Добре е, че
Алонсо ще има пълен ден за тестове, той ще получи малко повече представа за
това, от което има нужда, казва Монтоя. – Хубаво е да имаш ден без натиск и да натрупаш
обиколки, за да разбереш какво ти е
необходимо. Той ще се справи. Има добър отбор зад гърба си. Те винаги са се
справяли чудесно в това състезание. Сигурен съм, че Макларън ще се включи активно
и всички данни ще бъдат внимателно изследвани. Те знаят как да го направят.
Макар, че Фернандо Алонсо
вече няколко пъти е пилотирал на Indianapolis Motor Speedway в състезанията за Гран
при на САЩ от 2001 до 2007 г., състезанието през следващия месец ще е различно
за него - на овал. Монтоя, който спечели първия си Инди 500 през 2000 година -
преди да дойде във Формула 1, вярва, че разстоянието между болидите и трафика
ще бъдат най-голямото изпитание за 35-годишния испанец. "Най-голямото
предизвикателство ще бъде нещо, което той никога не е правил - много дълго
състезание в трафик, казва Монтоя. - Той ще трябва да се научи и да
разбира постоянното движение сред множество болиди. Мисля, че ако бъде достатъчно
търпелив през седмицата и работи усилено, вероятно ще се оправи. Той е наистина
добър пилот. Има и страхотни съотборници, все хора, които са карали на Инди и са го
правили успешно. Няма причина да не се получи.”
Монтоя се завръща
в Индикар
Монтоя, който
през следващия месец се завръща в Team Penske в за две състезания от шампионата IndyCar,
направи тестове на Барбър Моторспорт Парк на 21 март, за да „свали ръждата” преди
участието си в шампионатния кръг на Indianapolis Motor Speedway Road Course на 13
май.
„Всъщност през по-голямата
част тестовете бях по-бърз от съотборници си - казва Монтоя. - Намам идея
как се получи, но беше хубаво. Честно казано, този тест на пистата Барбър бе
най-доброто ми каране на това трасе изобщо. Променихме колата малко с инженера
и получихме напредък.
Това наистина бе
добре, защото не бе нужно да се съсредоточаваме върху 100 неща. Все пак ми
предстоят само две състезания. Говорихме за състезанията и за теста, видяхме къде
имаме затруднения, установихме проблемите... инженера погледна всичко и каза,
имаме проблем тук и там. Ще започнем тук, ще продължим от там - и се получи.
Беше по-лесно да се кара, от когато и да било."
Колумбиецът, за
който новият дом се нарича Маями, имаше добри моменти в NASCAR продължава всяка седмица да наблюдава седмичното мелле. Въпреки, че е готов на нови предизвикателства в NASCAR, той
не търси възможности.
Монтоя е треньор сина
си
В последно време
интересите на Хуан Пабло в моторните спортове са насочени към кариерата на сина
му Себастиан, на когото шампионът на шампионите от 2016 г. е треньор. Момчето,
миналата седмица навърши 12 и ще се състезава в картинг шампионати в Европа през лятото.
„Водя го там,
защото това е мястото където ще му сритат задника - казва Монтоя. "Колкото
повече ви ритат отзад, толкова повече научавате. Поне това сработи при мен. Ако
печелите, нищо не научавате. Мисля, че просто искам да му помогна докато е млад
и да го направя най-добрия пилот, но видим какво ще стане."
С победи във
Формула 1, NASCAR, IndyCar, 500-те мили на Индианаполис и 24-часа на Дайтона - Монтоя
се чувства въодушевен от интереса на световните шампиони от Формула 1 - Фернандо
Алонсо и Люис Хамилтън, които показват интерес към други състезателни
дисциплини.
"Би било
хубаво за моторните спортове да направим нещо в тази посока, защото със
сигурност ще има голям интерес", казва Монтоя. "Би било страхотно за
феновете от всички моторни спортове, да видят най-добрите пилоти от различни
серии един на друг, макар и само за едно състезание.
Имах късмет
да участвам всички топ серии по света и да спечеля всичко, във всички от тях.
Бях благословен за това."
---------------------------
Източник: https://www.motorsport.com
Автори: Lee Spencer, NASCAR Senior Writer и Димитър Димитов
Превод: Димитър Димитров
Снимки: Motorsport, F1.com
Коментари
Публикуване на коментар