Гласът на експерта
През тази
година, освен собствените ни коментари, които ви предлагаме след почти всеки
старт от шампионата, ще се опитаме да разширим кръгозора, като ви предложим и
мнения на водещи специалисти от световни медии.
Благодарение на Антраник Титизян @Antranik, който вече е активен администратор на страницата Формула 1 е страст във Фейсбук, до вас ще достигат мнения и интервюта от света на Формула 1, редактирани и преработени, според нашето разбиране за събитията във великата надпревара.
Започваме с
разсъжденията на Дитер Ренкен от престижното издание Аутоспорт, който анализира
бъдещето на Формула 1, в духа на събитията, преди началото на сезон 2014 г.
В
текста ще откриете някои малки мръсни тайни от срещата на Стратегическата
група, проведена в централата на FOM (Формула Уан Мениджмънт) в края на февруари, които предизвикват доста
интересни въпроси.
Важните решения
за бъдещето на Формула 1 се вземат зад закрити врати.*
„Докато
всички бяха приковали погледи към тестовете в Бахрейн, няколко събития, които
ще променят Формула 1 в краткосрочен и дългосрочен план, се състояха в Париж и
Лондон. Проведени в изолация, по отделно никое от тях не може да промени
спорта, но заедно имат потенциала да променят Формула 1 из основи, не само за
следващия сезон, а и в бъдеще. Както често се случва във Ф1, тези разисквания
преминаха под голяма секретност и най-вече, за това трябва да гледаме на тях с
повишено внимание.
При
формулирането на техническия регламент за 2014, Управляващият орган на
моторните спортове - ФИА задължи доставчиците на двигатели да предоставят
документите на завършените модели на двигателните блокове, не по-късно от 28
февруари. Спекулираше се,
че Рено, чиито проблеми бяха наблюдавани от всички ще поискат удължаване на
този срок с 2 месеца. Вътрешни източници твърдят, че шефа на Рено-Нисан Алианс,
Карлос Госн лично се е обадил на шефа на ФИА Жан Тод, за да го помоли именно за
това. И двете страни тотално отрекоха за подобни обстоятелства.
Въпреки това в
последният петък на февруари, се проведе среща на Стратегическата група във
Формула1, която наложи вето на подобно удължаване, което показва, че има и
трета страна в тази история. На същата среща, проведена под домакинството на FOM (Формула Уан Мениджмънт) в базата им в
предградието на Лондон Бигин Хил бяха приети и други дребни промени към
правилника за 2014, като добавянето допълнителен комплект супер-меки гуми за
Q3, с цел да се предотврати ситуация, при която топ пилотите пропускат 3-тата
квалификация, с цел да запазят един комплект гуми.
На същото това
събрание, Стратегическата група включваща представители на Ред Бул, Мерцедес, Ферари,
Макларън, Уилямс и Лотус, както и Жан Тод и Бърни Екълстоун наложи вето на
предложението на Бърни Екълстоун за удвояване на точките в последните три
състезания. Бе поставен и въпроса за намаляването на точките, които се дават за
първо място на стартовата решетка в съботната квалификация. Идеята е да се
дават по 8 точки за пол позишън, което е равно на завършване на 6-та позиция в
състезание. По-голямо безпокойство предизвикват обсъжданията на правилата през
2015 г., Предложението е да се въведе правило за удвояване на точките в
последните 6 състезания, като според властимащите, това ще "подправи"
скучните сезони и ще предизвика по-голям интерес. Ако се приеме нещо подобно,
то ще срещне доста сериозен отпор от най-добрите пилоти в света, както и от
всички най-сериозни и стабилни компании занимаващи се с производство на
автомобили или партниращи си с автомобилостроенето.
От гореизложеното става ясно, че притежателя на рекламните права FOM, е готов на всичко за да удължи битките за титлата, с цел да повиши интереса към телевизионното излъчване и в тандем с управляващия съвет ще налага "такса", като всяко състезание, което е с удвоени точки, ще струва по 100 000 паунда на ФИА.
Обсъждани са и
инициативи за намаляване на разходите, като например стандартизация на
компоненти, като кормилните рейки и горивните системи и премахването на така
наречените екзотични материали. Притеснително е решението, с което се слага
таван на разходите от 225 милиона паунда, което е два пъти повече от това,
което повечето от отборите харчат в момента.”
-----------------------------
Автор: Dieter
Rencken, Autosport
Превод: Антраник Титизян
Снимки: Safety-car.es, Internet
*Текстът е преведен с известни съкращения
Снимки: Safety-car.es, Internet
*Текстът е преведен с известни съкращения
Коментари
Публикуване на коментар