Гран при на Австралия
Сезонът във Формула 1 започна. Започна впечатляващо и завладяващо. Да се надяваме, че ще продължи по същия начин и ще ни държи в напрежение до края – също както и предния.
На
пистата Албърт Парк в Мелбърн, Австралия Кими Райконен и неговият Лотус
направиха нужното сезонът да започне неочаквано. Финландецът с прякор „ледения“
успя с по-добра стратегия при смяната на гуми да победи първоначално сочените
за фаворити отбори на Ред Бул и Ферари.
Нищо
подобно не вещаеше стартовата решетка в Мелбърн.
Пилотите
на Ред Бул – Себастиян Фетел и Марк Уебър бяха окупирали първата стартова
линия. Зад тях бе новият пилот на Мерцедес – Люис Хамилтън, следван от двете
ферарита – на Фелипе Маса и Фернандо Алонсо. Зад тях бе вторият мерцедес с Нико
Розберг и едва от седма позиция потегли Кими.
Водещият фактор в надпреварата, също както бе и през миналата година бяха гумите на Пирели. Правилната им употреба бе ключът към доброто класиране в състезанието и Райконен напрактика го доказа. От първите шест пилота в крайното класиране единствено Кими смени гумите си само два пъти. Трите стопа на Фернандо Алонсо и Себастиян Фетел не им оставиха шанс да настигнат финландеца и да се борят за победа в първото състезание за сезона. Така на подиума в обратен ред се подредиха призьорите от миналата година – Райконен – първи, Алонсо - втори и Фетел – трети. Второто ферари – това на Фелипе Маса, въпреки, че бе по-бързо в квалификацията и в началото на състезанието, остана първият болид извън подиума, а Хамилтън научи, че иначе бързият в спринта Мерцедес, в маратона се задъхва сериозно.
Не спря да подхвърча този Ред Бул... |
Ред Бул наистина са удивително бързи в една обиколка,
но в състезанието се видяха слабости, които отсъстваха в края на предния сезон.
В прякото сравнение на времената на Себастиян Фетел и основният му съперник Фернандо
Алонсо, може да се види, че Алонсо е бил по-бърз в цели 38 обиколки от общо 58.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Об.
|
Себастиян Фетел
|
Фернандо Алонсо
|
Разлика
|
Изоставане.
|
Фетел
|
Алонсо
|
||
1
|
ССи (1) 1:39.650
|
ССи (3) 1:42.070
|
-2.420
|
-2.420
|
1
|
|||
2
|
(1) 1:33.110
|
(3) 1:33.200
|
-0.090
|
-2.510
|
2
|
|||
3
|
(1) 1:33.550
|
(3) 1:33.230
|
+0.320
|
-2.190
|
1
|
|||
4
|
(1) 1:34.370
|
(3) 1:33.800
|
+0.570
|
-1.620
|
2
|
|||
5
|
(1) 1:34.500
|
(3) 1:34.290
|
+0.210
|
-1.410
|
3
|
|||
6
|
Бокс (1) 1:34.750
|
(3) 1:34.790
|
-0.040
|
-1.450
|
3
|
|||
7
|
Мн (9) 1:52.240
|
(2) 1:34.820
|
+17.420
|
15.970
|
4
|
|||
8
|
(9) 1:39.170
|
(1) 1:34.700
|
+4.470
|
20.440
|
5
|
|||
9
|
(6) 1:32.320
|
Бокс (5) 1:51.300
|
-18.980
|
1.460
|
4
|
|||
10
|
(5) 1:32.210
|
Мн (7) 1:37.900
|
-5.690
|
-4.230
|
5
|
|||
11
|
(4) 1:32.690
|
(7) 1:32.440
|
+0.250
|
-3.980
|
6
|
|||
12
|
(4) 1:32.240
|
(6) 1:31.880
|
+0.360
|
-3.620
|
7
|
|||
13
|
(3) 1:32.590
|
(5) 1:32.090
|
+0.500
|
-3.120
|
8
|
|||
14
|
(2) 1:33.670
|
(4) 1:32.290
|
+1.380
|
-1.740
|
9
|
|||
15
|
(2) 1:33.590
|
(4) 1:33.300
|
+0.290
|
-1.450
|
10
|
|||
16
|
(2) 1:33.760
|
(4) 1:33.560
|
+0.200
|
-1.250
|
11
|
|||
17
|
(2) 1:33.490
|
(4) 1:33.800
|
-0.310
|
-1.560
|
6
|
|||
18
|
(2) 1:33.610
|
(4) 1:33.280
|
+0.330
|
-1.230
|
12
|
|||
19
|
(2) 1:33.520
|
(4) 1:33.640
|
-0.120
|
-1.350
|
7
|
|||
20
|
(2) 1:33.640
|
Бокс (7) 1:51.190
|
-17.550
|
-18.900
|
8
|
|||
21
|
Бокс (6) 1:51.780
|
Мн (7) 1:36.170
|
+15.610
|
-3.290
|
13
|
|||
22
|
Мн (7) 1:37.280
|
(5) 1:32.440
|
+4.840
|
1.550
|
14
|
|||
23
|
(6) 1:31.660
|
(5) 1:32.250
|
-0.590
|
0.960
|
9
|
|||
24
|
(5) 1:31.380
|
(4) 1:31.920
|
-0.540
|
0.420
|
10
|
|||
25
|
(5) 1:32.270
|
(4) 1:31.840
|
+0.430
|
0.850
|
15
|
|||
26
|
(5) 1:32.670
|
(4) 1:32.650
|
+0.020
|
0.870
|
16
|
|||
27
|
(4) 1:32.550
|
(3) 1:32.120
|
+0.430
|
1.300
|
17
|
|||
28
|
(4) 1:32.140
|
(3) 1:31.810
|
+0.330
|
1.630
|
18
|
|||
29
|
(4) 1:32.910
|
(3) 1:32.440
|
+0.470
|
2.100
|
19
|
|||
30
|
(4) 1:33.040
|
(3) 1:32.230
|
+0.810
|
2.910
|
20
|
|||
31
|
(3) 1:33.150
|
(2) 1:35.460
|
-2.310
|
0.600
|
11
|
|||
32
|
(3) 1:32.840
|
(2) 1:32.420
|
+0.420
|
1.020
|
21
|
|||
33
|
(3) 1:31.580
|
(2) 1:30.840
|
+0.740
|
1.760
|
22
|
|||
34
|
(2) 1:31.320
|
(1) 1:30.380
|
+0.940
|
2.700
|
23
|
|||
35
|
(2) 1:31.540
|
(1) 1:30.610
|
+0.930
|
3.630
|
24
|
|||
36
|
(2) 1:32.130
|
(1) 1:30.670
|
+1.460
|
5.090
|
25
|
|||
37
|
Бокс (4) 1:49.740
|
(1) 1:31.360
|
+18.380
|
23.470
|
26
|
|||
38
|
Мн (5) 1:36.670
|
(1) 1:31.310
|
+5.360
|
28.830
|
27
|
|||
39
|
(5) 1:30.890
|
Бокс (3) 1:49.340
|
-18.450
|
10.380
|
12
|
|||
40
|
(4) 1:31.110
|
Мн (3) 1:36.440
|
-5.330
|
5.050
|
13
|
|||
41
|
(4) 1:30.460
|
(3) 1:29.730
|
+0.730
|
5.780
|
28
|
|||
42
|
(4) 1:30.410
|
(3) 1:31.180
|
-0.770
|
5.010
|
14
|
|||
43
|
(4) 1:30.590
|
(3) 1:29.650
|
+0.940
|
5.950
|
29
|
|||
44
|
(4) 1:30.720
|
(3) 1:30.120
|
+0.600
|
6.550
|
30
|
|||
45
|
(4) 1:31.030
|
(3) 1:31.490
|
-0.460
|
6.090
|
15
|
|||
46
|
(3) 1:31.070
|
(2) 1:31.540
|
-0.470
|
5.620
|
16
|
|||
47
|
(3) 1:31.060
|
(2) 1:31.670
|
-0.610
|
5.010
|
17
|
|||
48
|
(3) 1:31.700
|
(2) 1:30.840
|
+0.860
|
5.870
|
31
|
|||
49
|
(3) 1:31.100
|
(2) 1:30.580
|
+0.520
|
6.390
|
32
|
|||
50
|
(3) 1:31.070
|
(2) 1:30.330
|
+0.740
|
7.130
|
33
|
|||
51
|
(3) 1:31.000
|
(2) 1:30.410
|
+0.590
|
7.720
|
34
|
|||
52
|
(3) 1:30.810
|
(2) 1:29.580
|
+1.230
|
8.950
|
35
|
|||
53
|
(3) 1:30.970
|
(2) 1:29.560
|
+1.410
|
10.360
|
36
|
|||
54
|
(3) 1:31.180
|
(2) 1:29.880
|
+1.300
|
11.660
|
37
|
|||
55
|
(3) 1:30.790
|
(2) 1:31.860
|
-1.070
|
10.590
|
18
|
|||
56
|
(3) 1:30.880
|
(2) 1:31.180
|
-0.300
|
10.290
|
19
|
|||
57
|
(3) 1:31.290
|
(2) 1:31.210
|
+0.080
|
10.370
|
38
|
|||
58
|
(3) 1:32.190
|
(2) 1:32.640
|
-0.450
|
9.920
|
20
|
Общо
време:
|
1:30:25.640
|
1:30:15.720
|
+9.920
|
20
|
38
|
|
Средно
време:
|
1:33.546
|
1:33.374
|
+0.171
|
|||
Обиколки
без боксове:
|
52
|
52
|
0
|
|||
Общо
време от обиколките без боксове:
|
1:20:03.180
|
1:19:53.380
|
+9.800
|
|||
Средно
време от обиколките без боксове:
|
1:32.369
|
1:32.180
|
++0.171
|
|||
Най-бърза
обиколка:
|
1:30.410
|
1:29.560
|
+0.850
|
|||
Най-бавна
обиколка:
|
1:52.240
|
1:51.300
|
+0.940
|
|||
Обиколки
начело:
|
6
|
6
|
0
|
|||
Брой
боксове:
|
3
|
3
|
0
|
|||
Общо
време от боксовете:
|
10:22.460
|
10:22.340
|
+0.120
|
|||
Време
в бокса:
|
1:06.107
|
1:05.102
|
+1.005
|
|||
Стинт
1
|
ССи 6
|
ССи 9
|
-3
|
|||
Време
на стинта:
|
9:29.930
|
14:32.200
|
-5:02.270
|
|||
Средно
време на обиколка:
|
1:34.988
|
1:36.911
|
-1.923
|
|||
Най-бърза
обиколка:
|
1:33.110
|
1:33.200
|
-0.090
|
|||
Стинт
2
|
Мн 15
|
Мн 11
|
4
|
|||
Време
на стинта:
|
24:00.520
|
17:25.370
|
6:35.150
|
|||
Средно
време на обиколка:
|
1:36.035
|
1:35.034
|
1.001
|
|||
Най-бърза
обиколка:
|
1:32.210
|
1:31.880
|
0.330
|
|||
Стинт
3
|
Мн 16
|
Мн 19
|
-3
|
|||
Време
на стинта:
|
24:58.200
|
29:28.260
|
-4:30.060
|
|||
Средно
време на обиколка:
|
1:33.637
|
1:33.066
|
0.571
|
|||
Най-бърза
обиколка:
|
1:31.320
|
1:30.380
|
0.940
|
|||
Стинт
4
|
Мн 21
|
Мн 19
|
2
|
|||
Време
на стинта:
|
31:56.990
|
28:49.890
|
3:07.100
|
|||
Средно
време на обиколка:
|
1:31.285
|
1:31.047
|
0.238
|
|||
Най-бърза
обиколка:
|
1:30.410
|
1:29.560
|
0.850
|
Гуми: ССи - супер софт, използвани; Мн - медиум, нови
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Най-бързата
обиколка на испанеца е с почти секунда (85 стотни)
по-добра от тази на Фетел. В този аспект Фетел изостава дори от Фелипе Маса (1:30.240). Очевидно е, че по време на
състезанието болидът на Ред Бул не е най-бърз дори и в само една обиколка и то
главно поради начина на използване на гумите.
Ред Була на Фетел загуби темпо, а този на Марк Уебър - позиции на старта |
...виж ги ти мушмороците как се закачат със старото куче! |
На другия полюс са болидите на Ферари.
Много балансирани
в квалификацията и в състезанието. И макар, че отстъпиха първите три места на
решетката, експлозивният им старт ги изпрати напред, а Маса и Алонсо заявиха
ясно, че ферари ще бъдат фактор през този сезон.
Маса пред Алонсо! А Гутиерес и Малдонадо ги няма! Не се закачайте с Фелипе, момчета! :) |
Мерцедес с отпадането на Нико Розберг и неубедителното представяне
на Люис Хамилтън показаха, че немският отбор още не се е отървал от детските
болести, които го преследват от няколко години.
Кими каза, че това била една от най-лесните му победи... |
Разбира се
над всички бе отбора на Лотус, заради великолепната стратегия осигурила
победата на Кими Райконен. Само един въпрос стоеше в рамките на последните
десет обиколки – ще издържат ли гумите на Кими. Не само, че издържаха, ами и
последната обиколка бе с рекордно време (1:29.270).
Наздраве! |
Много
е вероятно началото на сезона и през тази година да ни осигури няколко различни
победителя в първите състезания. В надпреварата има достатъчно световни
шампиони, които все още са гладни за победи. Но едно е сигурно. Чакат ни добри
времена!
----------------
Текстът е излъчен в предаването Автохоризонт на БНР (всяка неделя от 18.20 часа)
Снимки: safety-car.es
Графики: http://f1.f-e-n.net/ ; TeamF1Lotus; FIA и Pirelli
Текстът е излъчен в предаването Автохоризонт на БНР (всяка неделя от 18.20 часа)
Снимки: safety-car.es
Графики: http://f1.f-e-n.net/ ; TeamF1Lotus; FIA и Pirelli
Коментари
Публикуване на коментар