Публикации

Сметки в Малайзия

Изображение
Гран при на Малайзия остави противоречиви настроения. Състезанието бе интересно. Резултатите от него - примирителни. На някои сметките им излязоха, на други не съвсем. Пресмятането ще продължи до края на сезона. Макс Верстапен спечели състезанието. Това бе втората му победа във Формула 1, след уникалния дебют в тима на Ред Бул, в Гран при на Испания през 2016 г. На фона, на станалият вече досаден брой инциденти, в които се забърка холандеца, представянето му в състезанието за Гран при на Малайзия бе като глътка чист въздух. Макс стана на 20 години и всички фенове на Ферари и Мерцедес се молят наистина да е пораснал и повече да не блъска любимците им, където и както му падне.  В състезанието се видя и нещо друго. Макс Верстапен е изключително агресивен пилот, който знае как безкомпромисно да завоюва позиция. Безжалостно, пресметливо и без да се бави излишно. Безразсъдната смелост му осигури почти незабавната маневра, с която изпревари Люис Хамилтън, в четвъртата обиколка, ведн

Стартът в Сингапур - Никой не е виновен!

Изображение
...и започна една дискусия, като дъжд по Елин Пелин - цяла неделя (че и понеделник, вторник... и не му се вижда края). Вече дадохме своята лепта за делото в Сингапур. Хвърлихме вината на всички участници. После ви казахме, че може да си изберете, кой от тях е по-виновен от другите във вашите очи.  Е, хубаво, ама днес се отмятаме от думите си! Няма виновни - това е заключението на новия състав. Така е и по-добре и по-удобно за всички. И най-вече за Чарли... Преразгледания инцидент придоби следните измерения с участието на всички замесени, при равни квоти невинност :  1. Кими Райконен е невинен! Той е най-бързият пилот на старта, кара само направо до момента, в който някой (нали няма да има виновни) закача задната му дясна гума и той невинно се забива в болида на съотборника си. "Каква трагедия" - възмутено викват от Скудерия Ферари и отказват да споделят вината си с когото и да било, защото са италиански, червени, висококачествени, силни и мощни, особено в

Стартът в Сингапур - кой е виновен?

Изображение
Понеже емоциите надделяват в коментарите Ви на страницата Формула 1 е страст , нека ви предоставим нашето мнение по въпроса за инцидента на старта, в Гран при на Сингапур.  На първо място, следва да обърнем внимание на обстановката. Пистата е мокра. Първите шестима пилоти са с интермедия гуми. Те много добре знаят какво им предстои до първия завой на това мокро трасе. Ето и участието в инцидента на тримата замесени пилоти, според нас: 1. Участието на Кими Райконен: Стартът на Себастиан Фетел и Макс Верстапен бе по-бавен от този на третия на стартовата решетка. В същото време Кими Райконен потегли чудесно и се опита да изпревари Ред Бул-а отляво - близо до мантинелите. Кими извърши маневрата успешно и премина с 2/3 от болида си пред Верстапен. Той следваше да си дава сметка за това кой е пилота, който изпреварва и обстановката, в която това му се случва. На снимката е видно, че малко преди удара, от неговия болид до стената има достатъчно разстояние. Някой от вас винят именн

Фернандо Алонсо: "Мога да изтърпя още седем - осем състезания"

Изображение
Все по-трудно става на феновете на Фернандо Алонсо. Много от тях искат той незабавно да се махне от Макларън-Хонда и да премине в друг отбор, като претенциите им вече не са много големи. Готови са да го видят и в Уилямс. Други привърженици, особено тези на Макларън настояват Хонда незабавно да "си ходи у дома". Истината е, че един талантлив пилот върви към края на кариерата си на опашката, в колоната от болиди на всяка писта. Заслужава ли Алонсо подобна съдба? Вероятно - да, щом я приема и продължава да се бори с нея. Това е безценен урок, от който испанецът трябва да се научи на търпение и да закали вътрешната си сила. Но дали урокът не продължи твърде дълго?  Аутоспорт, цитира Фернандо Алонсо да казва, че "стойността му никога не е била по-висока". Двукратният световен шампион вече е доста близо до вземането на решение за бъдещето си Формула 1 след "завладяваща" Гран При на Белгия, в която пилотските му умения демонстрирани в началото на състезание

Гран при на Белгия - 200 за Люис Хамилтън

Изображение
Пистата Спа отново бе арена за една от най-добрите надпревари през сезона. Състезанието за Гран при на Белгия ни предложи много емоции и забавни моменти. Определено ще е едно от запомнящите се тази година. Люис Хамилтън успя да извлече максимума от своя болид - и по време на квалификацията, и по време на състезанието. Той победи, постигайки успеха за 58-ми път в кариерата си. Победата го приближи на 7 точки в борбата за световната титла с пилота на Ферари - Себастиан Фетел. Други числа обаче бяха по-важни в кариерата на Хамилтън на Спа.  Пилотът на Мерцедес успя да постигне 68 първа стартова позиция за днешното състезание и това го изравни с най-високото постижение в този сектор - на Михаел Шумахер, който в дългата си кариера постигна точно 68 първи стартови позиции. Този рекорд вероятно след няколко състезания (може би още след Гран при на Италия) ще принадлежи еднолично на Хамилтън. "Рекордите са за това - за да бъдат подобрявани" - казваше Михаел и ако би мо

Себастиан Фетел подписа с Ферари до 2020 година

Изображение
Не, че не го очаквахме, но точно днес на Спа (а не както бе направена предварителната заявка за Монца) се появи новината за подновяването на договора на Себастиан Фетел с Ферари.  Четирикратният световен шампион определено нямаше по-добра опция за 2018-та година от скудерията, но след това очакваше, че би могъл да се присъедини към доминиращия през последните години отбор на Мерцедес. Имаше спекулации и относно Люис Хамилтън, който вече се бил наситил на Формула 1 и изгубил мотивация след постигането на всички рекорди на Артон Сена, които го пращаха в "заслужена" почивка още в края на този сезон. Тази спекулативна теория "овакантяваше" едно място в отбора на сребърните стрели, което Фетел би могъл да заеме още след края на 2017-та, или по-скоро след края на 2018-та... Всички тези конспиративни теории бяха разбити на пух и прах от днешната новина. Себастиан Фетел ще остане във Ферари още три сезона и това на фона на успехите през тази година изглежда правилн

Сабине Кем: "Михаел Шумахер събираше тази колекция дълги години"

Изображение
През април 2018 година в Кьолн, в автомобилния музей Motorworld, ще бъдат изложени експонати от частната колекция на Михаел Шумахер - трофеи, вещи, картове и болиди.  Сабине Кем - дългогодишният пресаташе на Михаел, която ще бъде и основен уредник на експозицията, разказа пред журналисти в Кьолн за предстоящото събитие.  Benetton-Ford B194 пред музея Motorworld в Кьолн Въпрос: Колко коли ще има в експозицията Michael Schumacher Private Collection? Сабине Кем: Общо около 20 автомобила, но не всички са свързани с Формула 1. В колекцията влизат картове, спортни коли от Group C,  болиди от Формула Ford и Ф3, с които Михаел участва в състезания преди да влезе във Формула 1. Но основно ще представим техника от Формула 1, в това число и всички болиди, с които Шумахер е спечелил своите седем световни титли. Ще покажем болида на Jordan 191, с който той дебютира на Спа през 1991 година, три коли на Benetton и общо осем болида на Ferrari. Въпрос: Ще бъдат ли показани други вещи,