Публикации

Себастиан Фетел подписа с Ферари до 2020 година

Изображение
Не, че не го очаквахме, но точно днес на Спа (а не както бе направена предварителната заявка за Монца) се появи новината за подновяването на договора на Себастиан Фетел с Ферари.  Четирикратният световен шампион определено нямаше по-добра опция за 2018-та година от скудерията, но след това очакваше, че би могъл да се присъедини към доминиращия през последните години отбор на Мерцедес. Имаше спекулации и относно Люис Хамилтън, който вече се бил наситил на Формула 1 и изгубил мотивация след постигането на всички рекорди на Артон Сена, които го пращаха в "заслужена" почивка още в края на този сезон. Тази спекулативна теория "овакантяваше" едно място в отбора на сребърните стрели, което Фетел би могъл да заеме още след края на 2017-та, или по-скоро след края на 2018-та... Всички тези конспиративни теории бяха разбити на пух и прах от днешната новина. Себастиан Фетел ще остане във Ферари още три сезона и това на фона на успехите през тази година изглежда правилн

Сабине Кем: "Михаел Шумахер събираше тази колекция дълги години"

Изображение
През април 2018 година в Кьолн, в автомобилния музей Motorworld, ще бъдат изложени експонати от частната колекция на Михаел Шумахер - трофеи, вещи, картове и болиди.  Сабине Кем - дългогодишният пресаташе на Михаел, която ще бъде и основен уредник на експозицията, разказа пред журналисти в Кьолн за предстоящото събитие.  Benetton-Ford B194 пред музея Motorworld в Кьолн Въпрос: Колко коли ще има в експозицията Michael Schumacher Private Collection? Сабине Кем: Общо около 20 автомобила, но не всички са свързани с Формула 1. В колекцията влизат картове, спортни коли от Group C,  болиди от Формула Ford и Ф3, с които Михаел участва в състезания преди да влезе във Формула 1. Но основно ще представим техника от Формула 1, в това число и всички болиди, с които Шумахер е спечелил своите седем световни титли. Ще покажем болида на Jordan 191, с който той дебютира на Спа през 1991 година, три коли на Benetton и общо осем болида на Ferrari. Въпрос: Ще бъдат ли показани други вещи,

Макларън ще направят всичко възможно за да задържат Фернандо Алонсо

Изображение
Договорът на Фернандо Алонсо с Макларън-Хонда изтича в края на годината и отборът е сериозно притеснен от това, че може да изгуби звездата си. От присъединяването си към британския отбор с японските двигатели - през 2015 година, до днес двукратният световен шампион не е стъпвал на подиума (ако изключим закачката му, заедно с Дженсън Бътън в съботния ден преди Гран при на Бразилия). Изключително стабилното представяне в отпаданията, поради проблеми с двигателя Хонда от началото на сезон 2017-та и участието му в Инди 500, са фактори сочещи пътя на Алонсо в друга посока на развитие, далеч от Формула 1. На фона на всичко това главният оперативен директор на Макларън Джонатан Нийл заяви, че ръководството на отбора "ще направи всичко възможно", за да гарантира, че Фернандо Алонсо ще остане в отбора на Формула 1 през следващия сезон.  Както вече е известно, Алонсо бе категоричен - важното решение ще бъде взето през септември. До тогава има само едно състезание - Гран при на

Паскал Верлайн може да загуби мястото си в Заубер

Изображение
През 2018 година Паскал Верлайн може да не е пилот на Заубер, твърди немския Билд, позовавайки се на заключенията, направени от изказванията, след оповестяването на договора на швейцарския отбор за доставка на двигатели с Ферари.  В края на предната седмица президентът на Fiat Chrysler Automobiles и Ferrari - Серджио Маркионе заяви, че след като Заубер са подписали договор за доставка на двигатели от Ферари, то отборът на практика се превръща във втори отбор на скудерията. Тази му позиция, вероятно ще е свързана и с възможност, пилотите от академията за млади таланти на Ферари да намерят място за обучението си в полеви условия, а не в съпровождащите серии.  Затова, има голяма вероятност Ферари да настояват едното от местата в Заубер да бъде предоставено на Шарл Льоклер или на Антонио Джиовинаци. Доколкото Маркус Ериксон има близки контакти със собствениците на Заубер - Longbow Finance - неговото място може да се смята за гарантирано. Още повече, че според неофициалната информац

"Кими защити Фетел като истински викинг" - Серджио Маркионе

Изображение
Днес, като че ли изглежда напълно ясно, че Кими Райконен ще продължи да бъде пилот на Ферари и през 2018 година. След някои от първите 9 състезания, ръководството на Ферари изказваше упреци към него, той бе наричан "ленив", договорът за следващата година умишлено бе задържан, но по всичко изглежда, че ще бъде обявен на Монца през септември.  След състезанието в Унгария президентът на Ferrari Серджио Маркионе похвали Кими Райкконен: "Кими беше великолепен. Само един истински шампион може да защитава своя съотборник без излишни трикове - като истински викинг." - казва Маркионе пред италианската преса и добавя: "Не забравяйте, че той е последният шампион на Ферари!"  Относно договорите на пилотите на скудерията, които следва да бъдат обявени официално по време на Гран при на Италия, Маркионе заявява: "Напълно възможно е договорите и на двамата да бъдат потвърдени, като вероятността е над 50%. Те работят отлично заедно, затова от наша страна би би

Отборното състезание - Гран при на Унгария

Изображение
Себастиан Фетел спечели отборното състезание. Гран при на Унгария не беше истинско състезание от Формула 1. То беше състезание на отборите и на отборните заповеди.  И Ферари, и Мерцедес решиха класирането в състезанието по грозния начин - със заповеди от бокса. Кими Райконен имаше много възможности да изпревари съотборника си Себастиан Фетел, но това не се случи, защото задачата на втория пилот е да пази гърба на лидера. Райконен имаше много по-добра скорост и с по-меките, и с меките гуми на Пирели, но на финландеца не му бе дадена възможност да изпревари Фетел. Това вече се случи в Монако, ако не знаете, това ще се случва и до края на сезона. Кими е пилот №2.  Почти същото се случи и в отбора на Мерцедес, но в края нещата се върнаха на местата си. Люис Хамилтън получи шанса си да се бори за второто място с Кими Райконен, а защо не и за победата..., но още при пропускането в завой №1 на Валтери Ботас бе обещано, че ще се класира трети, ако Хамилтън не успее да изпревари Рай

Хонда вече работи по двигателя за 2018-та година

Изображение
Honda разкриха нови подробности за проблемите, свързани с динамичните тестове в симулатора. Както е известно, резултатите от изпитанията на задвижващата система в завода на японския производител не съответстват на тези, които двигателя показва на пистата, а това сериозно застрашава производителността и надеждността на болида на Макларън-Хонда. Японският концерн преживява трудно начало на сезона във Формула 1, поради липса на мощност и най-вече поради лоша надеждност, а това заплашва бъдещето на партньорството му с Макларън. Въпреки, че Honda постигна известен напредък (Макларън-Хонда записаха първите си точки през годината в Гран при на Азербайджан през юни), те все още се борят за създаването на подобрения в настоящата разработка на двигателя. В началото на годината Honda изпитваше големи проблеми с дизайна на резервоара, като в резултат на неумелото разположение на вътрешните стени се стигаше до силни вибрации. Този проблем бе установен още в пред сезонните тестове, като