Публикации

Гран при на Хамилтън

Изображение
Състезанието за Гран при на Великобритания се превърна в празник за Люис Хамилтън. Почивката в Гърция определено му помогна в домашното състезание. Пилотът на Мерцедес спечели категорично надпреварата и записа максималното постижение - "голям шлем" - първа стартова позиция, лидерска позиция от началото до края, най-бърза обиколка и разбира се победа.  Хамилтън контролира изключително успешно домашното си състезание. Всички останали имаха проблеми - само той - не. След състезанието проблемите на останалите очевидно продължиха... Валтери Ботас, който бе наказан с пет места на старта и тръгна девети, трябваше да води доста битки на пистата, но успя да финишира втори.  Пилотите на Ферари имаха трудно състезание, особено на края. Състезанието започна доста трудно за Себастиан Фетел, който се забърка в битка с пилота на Ред Бул - Макс Верстапен. Двамата имаха забавни моменти и чудесна борба в средата на дистанцията. За сметка на това Кими Райконен получи добро начало и

Как "фал старта" на Валтери Ботас не беше фал старт за ФИА

Изображение
Както вече подробно обяснихме в страницата Формула 1 е страст , Валтери Ботас бе засечен да мръдва, макар и минимално болида си при червени светлини на светофарите на старта на Гран при на Австрия. Това бе забелязано от Себастиан Фетел, който веднага поиска финландецът да бъде разследван.  Анализът на старта, който Валтери Ботас направи в Гран при на Австрия, кадър по кадър, показва че Себастиан Фетел е имал основание да смята, че пилота на мерцедес е стартирал преди светлините да угаснат.  Какво обаче всъщност се случи на старта:  На снимка 1 е показан кадърът преди Валтери да реагира на старта и болида му е в покой. Забележете светлините на волана му и положението на дясната гумата линията и надписа P - Zero. На снимка 2 е кадърът с първата реакция на Валтери - той отпуска съединителя и светлините на волана му угасват, докато светофарът пред него продължава да свети в червено. Отместването е минимално - вижте изместването на линията и надписа P - Zero, но в същото

Валтери Ботас - най-добрият №77 във Формула 1

Изображение
Гран при на Австрия беше чудесно състезание. Формула 1 отново тържествуваше над дребнотемието. Стюардите имаха много малко работа и това остави пилотите, особено тези в челото, да се борят за позициите си.  Валтери Ботас направи всичко, което трябва дори малко по-добре отколкото е нормално за човешките възможности. Напълно заслужено пилота на Мерцедес заслужи наградата на феновете за пилот на деня.  Стартът на Ботас бе феноменален. Реакция от 0,201 сек. след угасване на червените светлини и скорост от 200 км/ч само за 4,6 секунди.  Това заблуди втория на старта Себастиан Фетел, че финландецът е стартирал преди угасване на светофарите. Дори и след състезанието Фетел не вярваше, че Ботас е стартирал коректно. Валтери обаче направи не само чудесен старт и успя да се излети пред колоната, но и в края на състезанието удържа атаките на преследващия го Себастиан Фетел.  Единственото разочарование, което Ботас донесе на феновете бе на подиума, където доста грубо отказа да

Пресконференция преди Гран при на Австрия

Това бе първата пресконференция на Себастиан Фетел и Люис Хамилтън след инцидента в Баку. Двамата пилоти бяха спокойни и уверени. Официалната версия за събитията бе препотвърдена. Себастиан Фетел се извинил за непристойното си поведение, а Люис Хамилтън приел извиненията му. Ще научим и че извиненията били лични, но изпратени с SMS, но пък били напълно приети.   Запис на пресконференцията в youtube.com Журналистите се опитаха да провокират Себастиан Фетел с неудобни въпроси, но той успя да се изплъзне от всички тях. Люис Хамилтън от своя страна се опита да си гарантира, че всички са го разбрали напълно ясно, за това че не е тествал спирачките на съперника си.  ------------------------------- Източник: Sky Sports F1

Фернандо Алонсо: "Кубица е най-добрия пилот на своето поколение"

Изображение
Напоследък Фернандо Алонсо се вглежда внимателно в резултатите на пилотите в различните серии. Автомобилните спортове не са малко, а Алонсо има желание да победи поне в три от тях.  След слабите сезони с Макларън във Формула 1 и разочарованието от отпадането в Инди500, Алонсо си дава сметка, че победите в отделните класове не са даденост. Самият Алонсо, освен победите си в картинга до 1998 година има само една победа в различен от Ф1 шампионат - дълбоко неизвестната серия Euro Open by Nissan. В шампионата Формула 3000 (който е еквивалентен на днешната Формула 2) Алонсо завършва сезон 2000 г. на четвърто място, само с една победа.  Затова днес Фернандо Алонсо назовава Роберт Кубица най-добрият пилот на своето поколение. Кубица направи частен тест, за който писахме: "РОБЕРТ КУБИЦА се завръща във Формула 1?" . "Смятам, че Кубица е най-добрият пилот, защото е печелил всички младежки категории преди да влезе във Формула 1. Става дума за картинг и формулн

"Еди, спри с фалшивите новини!"

Изображение
На Тото Волф му писна от спекулациите на Еди Джордан относно "предвижданото" от коментатора на "Канал4" напускане на Формула 1 от страна на отбора на Мерцедес.  Напоследък бившият собственик на отбора Джордан, няколко пъти заявява с голяма доза увереност, че отбора на Мерцедес ще напусне големия керван в края на 2018-та година. След състезанието миналата седмица в Баку, Еди отново се върна на темата и каза, че китайците, които планират да влязат във Формула 1 вероятно ще купят базата в Бракли, която преди да стане собственост на Мерцедес, бе седалище на отборите BAR, Honda и Brawn GP. "Казах на Еди, че не съм против неговите шегички, но когато става дума за 1500 сътрудници, които работят при нас, спира да ми е смешно. В интервю със самия Еди Джордан бях крайно откровен и му заявих, че това е доста чувствителна тема за мен. Не се каним да напускаме Ф1. Нашите спонсори също искат да останат в шампионата. Доволни сме от това, което имаме в момента. За

Go home f1.com you're drunk!

Изображение
Хмм, дааа... С много малка изненада установяваме, че хората от официалната страница на Формула 1 не са чели внимателно спортния правилник за провеждане на състезания (или са били инструктирани да не го правят). Изненадата наистина е нищожна, защото от два дни един текст от спортния правилник се цитира половинчато: "Лидерът определя темпото след като колата на сигурността се отправи към боксовете."  Няма спор - така пише!  Но дали умишлено, или не се пропуска следващото изречение от правилата за движение зад прибираща се в бокса кола на сигурността (КС): "За да се избегне вероятността от инциденти, преди КС да се върне в алеята на боксовете, от момента, в който са изключени светлините на КС, пилотите трябва да се движат с темпо, което не включва рязко ускорение или спиране, нито каквато и да е друга маневра, с която могат да застрашат другите пилоти..." (чл. 39.13, изр. четвърто от Спортния правилник за 2017 г.). Днес f1.com разпространи видео ( виж в