Публикации

Фернандо Алонсо: "Кубица е най-добрия пилот на своето поколение"

Изображение
Напоследък Фернандо Алонсо се вглежда внимателно в резултатите на пилотите в различните серии. Автомобилните спортове не са малко, а Алонсо има желание да победи поне в три от тях.  След слабите сезони с Макларън във Формула 1 и разочарованието от отпадането в Инди500, Алонсо си дава сметка, че победите в отделните класове не са даденост. Самият Алонсо, освен победите си в картинга до 1998 година има само една победа в различен от Ф1 шампионат - дълбоко неизвестната серия Euro Open by Nissan. В шампионата Формула 3000 (който е еквивалентен на днешната Формула 2) Алонсо завършва сезон 2000 г. на четвърто място, само с една победа.  Затова днес Фернандо Алонсо назовава Роберт Кубица най-добрият пилот на своето поколение. Кубица направи частен тест, за който писахме: "РОБЕРТ КУБИЦА се завръща във Формула 1?" . "Смятам, че Кубица е най-добрият пилот, защото е печелил всички младежки категории преди да влезе във Формула 1. Става дума за картинг и формулн

"Еди, спри с фалшивите новини!"

Изображение
На Тото Волф му писна от спекулациите на Еди Джордан относно "предвижданото" от коментатора на "Канал4" напускане на Формула 1 от страна на отбора на Мерцедес.  Напоследък бившият собственик на отбора Джордан, няколко пъти заявява с голяма доза увереност, че отбора на Мерцедес ще напусне големия керван в края на 2018-та година. След състезанието миналата седмица в Баку, Еди отново се върна на темата и каза, че китайците, които планират да влязат във Формула 1 вероятно ще купят базата в Бракли, която преди да стане собственост на Мерцедес, бе седалище на отборите BAR, Honda и Brawn GP. "Казах на Еди, че не съм против неговите шегички, но когато става дума за 1500 сътрудници, които работят при нас, спира да ми е смешно. В интервю със самия Еди Джордан бях крайно откровен и му заявих, че това е доста чувствителна тема за мен. Не се каним да напускаме Ф1. Нашите спонсори също искат да останат в шампионата. Доволни сме от това, което имаме в момента. За

Go home f1.com you're drunk!

Изображение
Хмм, дааа... С много малка изненада установяваме, че хората от официалната страница на Формула 1 не са чели внимателно спортния правилник за провеждане на състезания (или са били инструктирани да не го правят). Изненадата наистина е нищожна, защото от два дни един текст от спортния правилник се цитира половинчато: "Лидерът определя темпото след като колата на сигурността се отправи към боксовете."  Няма спор - така пише!  Но дали умишлено, или не се пропуска следващото изречение от правилата за движение зад прибираща се в бокса кола на сигурността (КС): "За да се избегне вероятността от инциденти, преди КС да се върне в алеята на боксовете, от момента, в който са изключени светлините на КС, пилотите трябва да се движат с темпо, което не включва рязко ускорение или спиране, нито каквато и да е друга маневра, с която могат да застрашат другите пилоти..." (чл. 39.13, изр. четвърто от Спортния правилник за 2017 г.). Днес f1.com разпространи видео ( виж в

Състезанието на инцидентите

Изображение
Дани Рикардо спечели Гран при на Азербайджан! Това състезание ще остане в историята! И не само защото най-охулваният състезател Ланс Строл запуши устата на тези, които му се подиграваха и завърши трети - пред Себастиан Фетел и Люис Хамилтън. Състезанието бе белязано от много инциденти и влизания на кола на сигурността на трасето, че и дори от прекъсване почти в средата на дистанцията. Гран при по тесните улици на Баку ще се запомни с невероятната глупост сътворена от доста пилоти. Кой крив, кой прав едва ли е от значение за резултатите, но определено ще има дискусии по няколко важни инцидента. Първият от тях бе на старта между сънародниците Кими Райконен и Валтери Ботас. На изхода от втория завой Ботас стъпи върху бордюра, който го изхвърли надясно и вече нямаше място за двама на излизане от завоя. Това вероятно струва състезанието на Кими Райконен, но той и в по-късните фази нямаше късмет, защото отломки спукаха гумата му точно в най-неподходящия момент. Вторият, запо

Нов отбор на стартовата решетка?

Изображение
Има голяма вероятност на стартовата решетка да се появи нов отбор. Очевидно е, че всички искат това да се случи, а доста хора вече работят в тази посока. И като казваме доста, имаме предвид буквално „целият китайски народ“.  Днес във Великобритания е било регистрирано име на нов отбор за шампионата във Формула 1. От ФИА са потвърдили, че са в течение на дружеството и неговото име.  Името на дружеството, което очакваме да е собственик на новия отбор е вписано в търговския регистър на Великобритания като China F1 Racing Team Limited. Това си звучи като сериозна заявка за участие във Формула 1. От няколко седмици се носят слухове, че китайците имат намерение да влязат официално във Формула 1, но до момента нямаше официално потвърждение. Днес стана ясно, че компанията Bronze Fortune Limited, която е оглавявана от френския адвокат и бивш пилот в аматьорския клас на състезания в Европа и САЩ – Майкъл Ортс, е била преименувана на China F1 Racing Team Limited. Все още не е ясно

Голям шлем за Хамилтън в Канада

Изображение
Люис Хамилтън спечели състезанието за Голямата награда на Канада. Направи го безапелационно. Направи го със стил. Направи го по най-забележителния начин - с пръва стартова позиция, най-бърза обиколка, първа позиция от началото до края на състезанието и победа на финала!  Хамилтън обаче нямаше конкуренция в това състезание. Пилотът на Мерцедес в нито един момент не бе застрашен, нито от съперниците, нито от съотборника си.  Състезанието започна с впечатляващ старт за Хамилтън и за Макс Верстапен. Младият пилот на Ред Бул буквално се изстреля от петата позиция до втората в края на завой №2, след като прегази предното крило на ферарито пилотирано от Себастиан Фетел. Това вкара германския четирикратен световен шампион рано-рано в бокса и го лиши от шанса да се бори за първото място. Както стана ясно по-късно и от място на подиума. Тежък инцидент между Карлос Сайнц, Ромейн Грожан и Фелипе Маса доведе кола на сигурността на трасето още в първата обиколка.  Втората КС-виртуална б

"Ферари и Мерцдес печелят квалификациите с различен режим на двигателите"

Изображение
От началото на сезона картинката по почти всички писти в събота е сходна - Ферари и Мерцедес се борят за първата стартова позиция. Пилотите на двата отбора, с малки изключения, се класират на челните четири места. За останалите отбори и пилоти обикновено остава борбата за място след петото. Вече не е тайна, че Мерцедес откриха начин за увеличаване на мощността на двигателя за една обиколка, чрез изгаряне на допълнително количество масло. Очевидно и Ферари са разработили своя методика за краткотрайно увеличаване на мощността, защото резултатите им в квалификациите са много близки до тези на Мерцедес. Поне такива са подозренията на пилотите от останалите отбори... Пилотът на Ред Бул Макс Верстапен смята, че Ферари и Мерцедес печелят толкова категорично квалификациите през този сезон, защото ползват специален завишен режим на двигателите, който им позволява да постигнат по-добро време само в една обиколка.  В състезанието за Гран при на Канада Верстапен ще стартира пети и е &q