Публикации

"Най-доброто за всеки пилот е да печели с червения болид" - Матиа Биното

Изображение
Техническият директор на Ferrari - Матиа Биното е на мнение, че четирикратния световен шампион Себастиан Фетел ще остане в отбора на Ферари и през следващия сезон.  Спекулациите по въпроса за бъдещето на Фетел започнаха преди дни с изявлението на Еди Ървайн, че германският пилот нямал място в Мерцедес - отбор, който щял да преустанови съществуването си в края на 2018 година (нещо което от Мерцедес нарекоха "пълни глупости"). Въпросът е наистина важен и интересен, защото договора на Себастиан с Ферари изтича в края на сезон 2017. В настоящия момент обаче, Фетел води в класирането при пилотите именно с червения болид, като има три победи и три втори места от шест състезания. Според Биното, Фетел няма да напусне отбора от Маранело, защото още през този сезон има автомобил, с който печели победи.  "Фетел е един от нашите пилоти. Той е многократен световен шампион. Смятам, че ще остане във Ферари, защото няма нищо по-добро за един пиот от това да печели победи във

Зак Браун: "Вече сме на предела"

Изображение
Изпълнителният директор на McLaren Зак Браун, открито заяви, че партньорството с Хонда не дава необходимите резултати, поради което приближава момента, в който трябва да се вземе решение за бъдещето. Японският производител планираше да достави нови агрегати на McLaren за Гран при на Канада, но техническите обновления не са готови и дори не е ясно кога ще могат да бъдат използвани от отбора.  "Хонда полага доста сериозни усилия, но се създава впечатлението, че са се отклонили от правилния курс" - казва Зак Браун за Ройтерс. "Съвсем наскоро ни съобщиха, че обновленията за Монреал не са готови, като дори не ни дадоха срок, в който ще получим новите елементи от двигателната система. Това предизвиква доста размисли от наша страна, защото ситуацията е болезнена, ние не можем вечно да сме последни. И ние, и пилотите ни очакват тези елементи, защото всички сме много разочаровани от случващото се до момента. Работата не е в това, че Хонда не полагат усилия, а в това че

В Монреал спирачките на болидите понасят натоварване от 52 500 килограма

Изображение
Въпреки, че пистата "Жил Вилньов", край Монреал, Канада е едно от най-бързите трасета в календара и пилотите карат през 60% от обиколката на максимална скорост, всъщност тя е изключително взискателна по отношение на спирачките.  Натоварването на спирачките на болидите е едно от най-сериозните през годината, защото след дългите прави следват доста резки завои. На тази писта има общо 14 завоя, от които половината са, поне, с 90 градусов радиус и влизането в тях става с доста малка (за разбиранията на Формула 1) скорост.  Speedweek  направи интересно проучване за натоварването на спирачките, като е установено, че след постигане на 300 км/ч, пилотите трябва за 120 метра да намалят скоростта до 65 км/ч, за да преминат през фибата на завой №10. На дългата права след този завой, те развиват скорост над 320 км/ч, преминават през шикана със "стената на шампионите" (завои №13 и №14), след рязко спиране и ускоряват отново на старт-финалната права, за да се наложи отн

Мерцедес ще прекрати участието си във Формула 1, като заводски отбор, в края на 2018 г. - смята Еди Джордан

Изображение
Много от предсказанията на "шамана на Формула 1" - Еди Джордан са силно шокиращи, но нерядко в последствие те се оказват доста точни.  Според бившият собственик на отбор от Формула 1 с неговото име, има две причини, поради които Себастиан Фетел няма да подпише договор с Мерцедес. Първата е, че във Ферари му осигуряват всичко необходимо, а втората, че в края на 2018 година Мерцедес ще закрият заводския си отбор във Формула 1. Такова мнение изразява в интервю за Auto Bild, Еди Джордан и допълва, че е възможно Мерцедес да спечелят шампионата през този и през следващия сезон , след което съветът на директорите в Щутгарт да вземе решение отбора да бъде продаден, а Мерцедес да останат във Формула 1 само като доставчик на двигатели. След като отбора е спечелил всичко, което е възможно да се спечели в спорта, те може да се върнат към основния си бизнес - разработката на високотехнологични двигатели, смята Джордан. Ако Себастиан Фетел има подозрения, че нещо такова ще с

Войната свърши, Бърни...

Изображение
От началото на сезона се води една задкулисна битка за остатъците от достойнството на Чарлз Бърнард Екълстоун - милиардер и почетен председател на Formula One Group. Приближените му журналисти, къде по негова молба, къде по собствено желание, се опитват да излъскат имиджа му. Донякъде успяват. Все още здравият разум не е напуснал Бърни, въпреки преклонната му възраст. Това му помага да бъде адекватен и да отговаря остроумно на въпросите, били те по сценарий, или провокиращи.  Дали обаче има нужда един паднал гигант да се опитва да се надигне от земята и да се изправя, ако от тук до края на живота си това ще кара противниците му да го удрят все по-силно? Бърни не е птица, която да търси сама смъртта си в тръните. Той определено е животно, което ще се опитва да хапе до края. Негов израз е, че когато искаш да убиеш едно животно е по-добре да го направиш от раз, а да не го нараняваш... Войната свърши, Бърни и ти я изгуби На война, като на война. Първо Бърни поиска Еди

"Защо се състезавам в Инди 500" - Гласът на експерта

Изображение
Само след седмица пилотът от Формула 1 и двукратен световен шампион Фернандо Алонсо ще се опита да тръгне по стъпките на Джим Кларк, Греъм Хил, Емерсон Фитипалди и Жак Вилньов - четирима шампиони от Формула 1, печелили и най-престижното състезание зад океана - 500-те мили на Индианаполис. Опитът от Формула 1, напоследък, вероятно дава предимство за отлично представяне в Инди 500. Достатъчно е да проследим победите от последните две години - на Хуан Пабло Монтоя от 2015 и на Александър Роси от 2016-та. Победата на Роси бе в дебютното му участие в състезанието, а интересен факт е, че и Монтоя и Греъм Хил също са печелили надпреварата "от раз".  Дали Фернандо Алонсо ще има този късмет - все още не знаем, но със сигурност представянето му ще е нещо специално. Специално и за самият него - както той твърди за изданието theplayerstribune.com.  Антраник Титизян подготви текста написан от Фернандо Алонсо за вас в рубриката ни "Гласът на експерта". Истинско удовол

2:2 ...а сега накъде?

Изображение
Гран при на Испания е петото състезание от началото на сезон 2017-та. В неделя болидите и пилотите отново ще се подредят на стартовата решетка и ще ни предложат зрелище от висока класа. Едва ли състезанието ще започне с инцидент между лидерите в шампионата, както стана миналата година, но пък за сметка на това лидерите в шампионата през тази година са от различни отбори. Ферари и Мерцедес са се вплели в епична борба. Формула 1 имаше нужда от точно такъв двубой.   Недко Кръстев направи преглед на новостите при болидите от началото на 2017-та, които доведоха до баланса между Мерцедес и Ферари, както и най-новите идеи за състезанието на пистата край Барселона, по материали от Sky spotrs F1.  "Четири кръга след старта на сезон 2017-та Ферари и Мерцедес си поделиха по две победи.   Представянето на двата болида е много близко. И докато това на Мерцедес изглежда по-скоро като отделни проблясъци, то болида на Ферари успява да се движи по-бързо за по-дълго време, по адапти