Публикации

Формула 1 е страст

Изображение
Много време мина от последната смислена публикация в този блог.  За затишието имаше две главни причини. Първата - липса на достатъчно време, което пишещият тези редове можеше да отдели. Втората - липсата на страст по любимата надпревара, настанила се заедно с изключително мощната доминация на отбора на Мерцедес в шампионата.  Логиката на този блог, е да се търси различният поглед към събитията по пистите от календара на Формула 1. Тази логика не ни позволяваше ежеседмично да поднасяме една и съща информация за поредната победа на германските машини. Всяка доминация във Формула 1 през годините бе малко, или повече досадна и отблъскваща (поне за някои от нас). Неслучайно и феновете значително намаляха.  Статистика на аудиторията на Ф1 от Италия - пълната новина можете да видите в страницата ни във Фейсбук - Формула 1 е страст Тоталното превъзходство на Мерцедес в началото на сезон 2015-та, доведе до това, че на пишещия буквално му се отщя да пише по темата. Логично

Къде изчезна страстта от Формула 1

Изображение
Формула 1 днес определено е далеч от най-добрите си години. Едва ли има специалист, анализатор или обикновен привърженик на Великата надпревара, който да не го съзнава. Състезанието за Гран при на Австралия бе едно от най-разочароващите в последните (...да си го кажем направо) 65 години.  Няма какво да се напише за състезание, в което единствената битка на пистата беше за предпоследното място между изключително титулувания тим на Макларън и наследникът на Джордан - Сахара Фор с Индия... Просто да се отчита статистиката от едно събитие, е дело на други привърженици, коментатори и статистици, но не и на хората, за които Формула 1 е страст. Подходът в анализите ни на събитията свързани с Формула 1 винаги е бил положителен. Хейтърството не е присъщо на никой от екипа ни. Затова и в момента да говорим за проблемите, страданията и безпомощността на Формула 1 ни е неприсъщо.   Надяваме се, че рано или късно надпреварата ще излезе от кризата, в която в момента е зациклила. Рано или

Дали, наистина, точно Нико вгорчи живота на Люис?

Изображение
В отбора на Мерцедес очевидно бушува гражданска война. Пилотите на отбора Нико Розберг и Люис Хамилтън вече не само не са приятели – те воюват един срещу друг. Войната разбира се не е между Германия и Великобритания с характера на III- та световна, тя е за световната титла при пилотите във Формула 1 за 2014 година. В тази война, обаче няма забранени средства. Титлата е само една, а кандидатите за нея двама. Никой от тях  не иска да се примири с втората позиция, а това означава само едно: На война като на война! Макар и добре прикривана от мениджмънта на Мерцедес, битката е в разгара си и доста редовно от щабовете на двете страни прелитат снаряди, отекват гърмежи, пръскат се шрапнели, които насъбралото се да гледа сеир множество, ясно различава. Британските медии заляха пространството около себе си, след състезанието в Австрия с тонове помия от военната бака, на тема – „Люис е ощетен от отбора на Мерцедес, защото пит-стоповете му бяха с около 2 секунди по-бавни от тези на Нико.“ П

Стабилният Нико вгорчава живота на Люис

Изображение
Тази седмица след гран при на Австрия, в рубриката ни Гласът на експерта сме ви подготвили мнението на Дейвид Култард, за развитието на сезона след последните два старта. Гран при на Канада и Гран при на Австрия предложиха нови емоции и леко разклащане в позициите на лидерите от Мерцедес. Заедно с това, двете състезания бяха показателни за битката вътре в отбора между Нико Розберг и Люис Хамилтън. Двамата пилоти започнаха да използват целият арсенал от умения, които притежават за да поставят другия на място. Изобщо не е учудващо, че това се отдава доста добре на Нико Розберг, който е доста по-стабилният психически пилот. В момента Хамилтън е разколебан от случващото се. Изпаднал е в състояние, което не му дава увереност. Загубите го отслабват и вероятно наистина през главата му минават мисли от вида на "всички помагат на Нико - значи той ще стане шампион, а аз ще бъда прецакан..." В тази интересна обстановка в отбора-лидер, Култард коментира и израстването в преследвачит

Гран при на Австрия се завръща

Изображение
Гран при на Австрия. Имаше такова състезание. Някога преди години. Дали ни липсваше? При 20 състезания в календара за година… хм, ДА! Винаги има място за още Формула 1. Особено в Европа! След уникалното състезание за Гран при на Канада, в което имаше драма, съспенс, емоции и неочакван (а дали?) победител, Формула 1 отново е при нас на „стария континент“. Състезанието в Австрия ще бъде проведено на пистата, собственост на концерна Ред Бул, на която не е имало състезание цели 11 години. Пистата, наричана тогава А1 Ринг днес гордо носи името на червения бик символ на просперитета на страната - Ред Бул Ринг. Трасето се намира в централна Австрия, близо до градчето Шпилберг, наброяващо едва 5 000 жители. За сметка на това се очаква през уикенда общо 225 000 души да присъстват на събитието. Почти всички билети са разпродадени и успехът за Ред Бул ще е сериозен, но дали болидите на Ред Бул Рейсинг ще успеят отново да финишират на подиума, както се случи в Канада, и на домашната си

Ред Бул и Рено – развод по сметка?

Изображение
След ужасяващите зимни тестове за отбора на Ред Бул и разочароващият старт на сезона във Формула 1 се заговори, че Ред Бул и Рено може да прекратят отношенията си. Чуха се гласове, които намекваха за разочарование на световните шампиони от френските двигатели. Хелмут Марко си изпусна нервите и директно заяви, че реномето на Ред Бул е пострадало, заради лошото представяне на агрегатите от Рено. Консултантът на Ред Бул каза пред немския Спорт Билд, че до Гран при на Австрия ще се реши съдбата на партньорството на отбора от Формула 1 с доставчика на двигатели Рено. Марко беше вбесен заради това, че имиджа на енергийната напитка е пострадал заради френските агрегати. Според него икономистите в момента изчислявали щетите от лошото представяне на отбора във Формула 1. "Вредите върху имиджа ни вече са непоправими!" каза безпардонният Хелмут Марко в типичния си стил. Заговори се и за това, че двигателя на Рено е по-слаб от този на Мерцедес с цели 80 конски сили.   Д

Гласът на експерта: Жул Биянки

Изображение
Жул Бианки е един от младите пилоти на пистата с голям потенциал ! - Шампион във френската Формула 2.0 през 2007-ма година, - пръв във Формула 3 Мастърс през 2008-ма,  - Шампион във Формула 3 Евросериите през 2009-та,  - трети през 2010 и втори през 2011 година във GP2 сериите.  Бианки прави впечатление на търсачите на млади таланти през 2011 г. и става част от Академията за млади пилоти на Ферари. През 2012 година вече е тест пилот на Сахара Форс Индия Ф1 тим, а през 2013 година прави дебюта си за отбора на Маруся.  На 25 май 2014 година печели първите точки в историята на тима от Бенбри.   В състезанието за Гран при на Монако, Жул е класиран 21-ви на старта след наказание от 5 места, заради смяна на скоростна кутия. Въпреки това, Бианки прави страхотен старт и печели цели 5 места още в първата обиколка. По време на състезанието следва ново наказание - 5 секунди престой в бокса, заради неправилно позициониране на болида на старта. Всъщност причината за това не