Публикации

Свежа кръв

Изображение
Световният шампионат във Формула 1 започна повече от обещаващо. Първите две състезания в Австралия и Малайзия оставиха след себе си толкова емоции и въпросителни, че да се обхване всичко в няколко думи е невъзможно. На пистата имаме шестима световни шампиони. За тях се изговори толкова много, че дори вече темата нагарча от сладост. Да, хубаво е, че борбата между пилотите през сезона ще е на много високо ниво, с много амбиции от „старите кучета”, но ми се ще да погледнем на надпреварата през един по-различен ъгъл. Безспорните качества на Михаел Шумахер, Фернандо Алонсо, Себастиян Фетел, Кими Райконен, Дженсън Бътън и Люис Хамилтън през годините многократно бяха обсъждани и доказани. Никой от тези пораснали момчета няма да се даде без бой тази година. Какво обаче е бъдещето? Кои са вносителите на „свежа кръв”. Новите момчета, с бъдеще на звезди във Формула 1. В първите две надпревари изпъкнаха три имена, бих присъединил и още едно към тях, но може би при друг случай. Серхио Перес

Twitter

Изображение
Все повече се убеждавам, че комуникацията през twitter започва да има много голямо значение за феновете на Формула 1. Също така е важна и за посланията на отборите от голямата надпревара. Но не мога да изразя удовлетворението си когато връзката между големите отбори и обикновените хора е налице. Тогава машината Формула 1 престава да бъде такава. В посланията може да се усети човешки дъх, човешки дух. Липсата на медии, медиатори, посланици и друг вид посредници е напълно избегната и диалога понякога е на доста по-добро ниво от което и да било интервю. Ето какво породи тези мисли. Днес в twitter Scuderia Ferrari отговаряше на въпроси на фенове. Натъкнах се на този въпрос и отговор:  Бруно Сена на фестивала в Goodwood 2008 г. -  Q:  Do you wish Senna had ever raced for Ferrari? - A:  Yes, we really wanted him and we've been very close. He was in Maranello few days before the accident in Imola - Въпрос: Желали ли сте Сена да се състезава за Ферари? - Отговор: Да, ние на

Голямата награда на Малайзия – страсти в дъжда

Изображение
Какъв сезон ни чака във Формула 1. Първите две състезания дават достатъчно индикации, за да смятаме, че ще е изключителен. След отличния старт на Макларън в Австралия, състезанието в Малайзия ни направи свидетели на нещо невероятно. Магнетичния талант на Фернандо Алонсо и великолепната стратегия на отбора на Ферари бяха причината да видим черното конче начело на кервана във Формула 1. Двукратният световен шампион Алонсо победи в Гран при на Малайзия по абсолютно объркващ съперниците начин, в състезанието прекъснато от проливен дъжд. Предимството на Макларън от първото състезание бе буквално унищожено не само от Скудерия Ферари, а и от двигателя със същата марка поставен в болида на Заубер. Люис Хамилтън отново трябваше да се примири с третата позиция на почетната стълбичка, но този път пред него бе младият пилот на Заубер Серхио Перес. Състезанието в Малайзия бе изключително трудно за предвиждане. Едва ли някой е очаквал, че в рулетката на дъжда, късметът ще обърне гръб на в

Senna

Изображение
Ayrton Senna 21.03.1960 - 01.05.1994  Днес Сена трябваше да навърши 52 години. Но си отиде велик на 34. Поклон заради това, което ни даде с жертвата си - живот и сигурност за всички млади пилоти във Формула 1.

Прашното лято на 2001

Изображение
Ще ви разкажа една стара история... Някога, отдавна, преди много години момчетата от Ferrari ми бяха приятели. Но нещо ни се разминаваха цветовите предпочитания - аз в синьо, те в червено...  Ники Лауда също, нищо че беше от Ягуар, но и с него не се разбрахме цветово...  ...аз със синя шапка, той с червена. Виж с момчетата от Williams вече сме в един тон. ...с McLaren също, ...но Ferrari за мен остана една затворена врата, ...за разлика от тази на БАР.  Жак Вилньов ми е приятел... Чао Жак! Жалко, че след като влезе в бара и там си остана... Тълпите бяха в падока - не се чудете защо е празно по трибуните. Във Ferrari работеха здраво. Много здраво,  но имаше защо... За славата на Михаел Шумахер! ...е, така е, всеки работи за слава. Един приятел на Мика Хакинен го замести, защото се усмихваше по-добре от него. ...да, Мика е отзад в бокса. Ей, няма да се оправи тази самодоволна физиономия. И к`во

Гран При на Австралия*

Изображение
Тази сутрин с първото състезание в Австралия, сезонът във Формула 1 започна. И как само започна. На традиционната писта Албърт парк, с обичайните заподозрени, но пък с неочаквани обрати. Състезанието спечели Дженсън Бътън с Макларън, който стартира от втора позиция, но още на старта изпревари съотборника си Люис Хамилтън и въпреки множеството размествания зад него, успя да остане начело до края на надпреварата. Макларън показаха, че ще доминират в състезанието още в първата свободна тренировка в петък, когато пилотите им бяха почти със секунда по-бързи от съперниците. Най-близо до тях беше Михаел Шумахер с Мерцедес, а в петък всички си мислеха, че Ред Бул крият реалните си възможности. Това се оказа малко далеч от истината… В съботната квалификация, обаче видяхме и първите реални резултати от зимната подготовка. Макларън наистина са най-бързия тим, а Люис Хамилтън с едно изумително време постигна пол-позишън. Пред отбора стоеше по-скоро въпроса ще имат ли двойна победа, или

Разместване на пластовете

Изображение
Часът на истината дойде. Тази сутрин, българско време, в късния австралийски следобед, получихме малко повече яснота за това, кой има предимство във Формула 1 и кой изостава драматично. Въпреки, че е малко рано за драматични оценки, все пак днес в квалификацията проличаха основните тенденции за представянето на отборите през сезон 2012. Въпреки оценките на множество специалисти, че Ред Бул отново ще имат предимство пред останалите, това не си пролича в квалификацията. Видя се, че липсват качествата на болида от миналата година. Явно промяната в правилата е довела до желания резултат. Всички отбори трябва да намерят нови решения за подобряване на притискането в задната част на автомобила. Ред Бул определено нямат готов отговор на този въпрос, въпреки спокойствието което демонстрираха до днешната квалификация. Себастиян Фетел твърди, че причината за слабата квалификация не е в болида на Ред Бул, а в неговото каране, но позицията на съотборника му и разликата във времената